Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Og da var neste del ute! Jeg er ganske busy med skolearbeid for tiden, med to prøver og en innlevering i uka blir det vanskelig å få jobbt så mye på fritida, men jeg skal gjøre mitt beste for å fortsette gi ut No More Gamers. Var faktisk nesten ferdig for seks uker siden, men klarte selvsagt å slette den ved et uhell rett før den var ferdig! Etter det ble det litt vanskelig å gidde å begynne helt på nytt. Now, to the good stuff...


Kapittel 14: The Silencer

St-Nick lente seg tilbake i stolen. Han smilte fornøyd. Han var ferdig med jobben sin for Soraki, og han hadde tre timer til han skulle møte Gamezfan.
Han satte seg godt til rette, grep chipsposen, og satte på TVen.
Han begynte å zappet gjennom kanalene.
- Hvorfor går det aldri noe bra? Mumlet han surt.
Han fortsatte å zappe. Fortsatt ingenting.
- Kom igjen! Gi meg noe som i det minste er mildt underholdende!
Fortsatt ingenting.
- Kom igjen da, for faen!! Ropte han.
Nada.
- KOM IGJEN DIN JÆVLA GEITE PULE-
- ... Og nå for vår jenter-knapt-over-atten-putekrig-i-undertøyet maraton! Ropte den glatte fyren fra TV skjermen.
St-Nick sperret opp øynene.
- Jeg tar tilbake alt jeg noengang har sagt om deg! Gliste han.
Så ut som han ville ha hendene fulle for en stund. Bokstavelig talt.

På veien ut så St-Nick at noen hadde lagt igjen en beskjed på telefon svareren hans.
- ... Hei, dette er E-pipi fra Kjøtthue-Video! Ringer bare for å minne deg på at du har glemt å levere tilbake en av videoene våre. Den heter... Eehm... Star Whores. Vennligst lever den tilbake snarest. Takk!

St-Nick ringte på ringeklokka til Kakashi. Forhåpentligvis var han hjemme denne gangen.
- ... Ja? Svarte Kakashi.
- Yo, Sensei! Slipp meg inn!
- Aaahh, unge Gresshoppe-san! Kom inn, kom inn! Ropte Kakashi jovialt.
- Hva er det han er så glad for? Mumlet St-Nick og trasket inn.

Kakashi satt i sofaen med et bredt smil om munnen.
- Ah, unge Gresshoppe-san, jeg har gode nyheter!
Han så ut som en liten unge som hadde fåt det han ønsket seg til jul.
- Okeeiii... Hva er det? Sa St-Nick som var usikker på hvordan han skulle reagere.
Kakashi fniste som en skolejente.
- La meg introdusere ham! Ryosnake! Kom da!
Det kom en tiger unge traskende inn i rommet. Den ikke ut til å være mer enn et par uker gammel.
Kakashi smilte bredt.
- Er han ikke søt?
St-Nick måtte innrømme at tiger ungen var utrolig søt.
- Ehhm... Hvorfor har du døpt den Ryosnake? Burde den ikke hete Ryotiger isteden?
- Næææhh... Stønnet Kakashi.
- Jeg foretrekker Ryosnake, men jeg hater slanger, så da tok jeg det nest beste, nemlig en tiger.
St-Nick så ikke helt hva en tiger og en slange hadde til felles, men han valgte å ikke forfølge temaet noe lengre.
- Uansett sensei, så lurte jeg på om du kunne fortelle meg litt om min neste motstander.
- Mhm... Sa Kakashi drømmende mens han så på Ryosnake leke med et garnøste.
- ... Og hva heter motstanderen din? Sa Kakashi etter en stund.
- Gamezfan.
Kakashi lukket øynene, mens han mumlet for seg selv.
- Gamezfan... Gamezfan... Hvor har jeg hørt det navnet...? Aah! Nå husker jeg!
Han så ut til å være veldig stolt av seg selv.
- Fyren gjorde et par jobber for yakuzaen ved et par anledninger, det var selvsagt før Lofthus ble med. Fyren koster skjorta, men han gjør aldri feil. Sier aldri et ord. Han er selve essensen av proffesjonell. For bare et par uker siden hadde jeg sagt at du ikke hadde hatt en sjanse, men hvis du klarte å beseire Lofthus, så kanskje...
- Skjønner Sensei.
Kakashi nikket kort.
- Når det gjelder kampstilen hans vet jeg fint lite, men så vidt jeg husker slåss han ved hjelp av en slags høyteknologisk laserstråle... Ting. Han er iallefall ikke en amatør, og du må gi alt du har om du skal ha en sjanse om å beseire ham.
St-Nick bukket kort.
- Takk for hjelpen sensei. Du får ha meg unnskyldt, kampen min begynner snart.
Kakashi nikket.
- Greit. Vær forsiktig.
St-Nick flirte.
- Jeg kan ikke love at jeg skal prøve, men jeg skal prøve å prøve.

St-Nick vasset gjenom kloakken. Hvorfor ville Gamezfan møtes her av alle steder? Han var ikke sikker på hvor i kloakken de skulle møtes engang.
Han så et grønnlig lys lenger framme. Hva var det? Han begynte å gå mot det.
Plutselig beveget lyset på seg. Det så ut til å... Komme mot ham? Hva i helvete?
St-Nick kunne se klarere hva lyset kom fra nå. Det så ut til å komme fra en slags robot... ting.
Kroppen dens var svart, med et slags grønt lysende mønster som gikk over hele kroppen. Den høyre armen var et slags skytevåpen. St-Nick kunne ikke se noen ansiktstrekk på fjeset til roboten.
Roboten gikk rolig mot ham.
- St-Nick, jeg har ventet på deg... Sa Roboten rolig. Stemmen dens var mørk og litt hes, og tilhørte uten tvil en mann.
- Gamezfan, formoder jeg?
- The one and only.
- Jeg trodde du var stum? Flirte St-Nick.
Gamezfan ristet på hodet.
- Absolutt ikke. Jeg bare føler ikke for å snakke med de som ikke intereserer meg.
- Det er forståelig. Og jeg må si at jeg er smigret over at du finner meg interesant.
Gamezfan trakk på skuldrene.
- Hvorfor skulle jeg ikke finne deg interesant? Jeg har hørt om hva du har klart de siste månedene. Jeg har gledet meg lenge til å treffe deg...
St-Nick flirte fornøyd.
- Hey, jeg setter alltid pris på en fan. Lyst på en autograf før jeg kapper huet av deg? Flirte han.
Gamezfan humret mens han ristet på hodet.
- Ikke tro at du er uovervinnelig St-Nick. Riktignok har du en del talent, men dersom du ikke tror du kan tape, er du dømt til å feile før eller siden.
St-Nick smilte.
- Du har rett, før eller siden vil jeg nok tape.
Gamezfan så forvirret på ham.
- Så hvorfor fortsetter du? Dette er ingen lek St-Nick. Du slåss mot de mest blodtørstige, avskylige menneskene som har levd! Noen av dem er ikke engang mennesker lenger...
St-Nick ristet på hodet.
- Sant nok, men det er kun dette jeg vil kalle å leve! Å slåss mot de beste, å risikere livet, å kjempe til bristepunktet, kun det kan virkelig kalles å leve.
Gamezfan lo høyt. En høy skingrende latter.
- Ditt fjols... Lo han.
- Aner du hvor heldig du er? Du har kommet deg levende fra dette, ihvertfall så langt. Det er for sent for meg. Jeg har sett døden St-Nick. Tro meg, den er ikke noe å se fram til.
St-Nick himlet med øynene. Måtte hver eneste skrulling han møtte holde en lang uinteresant tale før de vile slåss?
- Tror du på gud St-Nick? Spurte Gamezfan.
- Kan ikke si det.
Gamezfan humret.
- Ikke jeg heller. Men du kjenner til helvete, som de alltid står og preker om i religion ikke sant?
- Joda, brennende fjell, og alt det tullet der.
- Døden er ikke slik. Sa Gamezfan hardt. Og døden er ikke annerledes hverken for de som er gode eller onde. De får alle mørket.
- Mørket? Spurte St-Nick forvirret.
- Mørket er evig, det slutter aldri. En evig fortapelse, som du ikke kan unnslippe. Det er mye verre enn noe helvete. Jeg har sett mørket St-Nick, og jeg kan love at det er jævligere enn noe helvete du kan forestille deg! Det slutter aldri! Før eller siden vil alle se mørket, og de vil være fanget i det for evig. Ønsker du virkelig å oppsøke mørket St-Nick, å dra dit før du må?
St-Nick gliste.
- Hvorfor ikke? Uten å slåss er livet omtrent slik uansett! Jeg foretrekker å leve et kort spennende liv framfor et langt kjedelig et!
Gamezfan fnyste.
- Hmph! Vel, hvis du så gjerne vil oppsøke døden skal jeg med glede gi deg den! Forbered deg på å dø St-Nick!


Kapittel 15: Kvinnen i skyggene

St-Nick tente lyssabelen og løp mot Gamezfan. Han slo mot ham, men Gamezfan dukket unna med letthet og langet ut et hardt spark som traff St-Nick i magen. St-Nick hostet opp litt blod, men kom seg fort på bena.
Han så opp akkurat tidsnok til å se Gamezfan's neve kom treffe ham rett i haken. St-Nick brølte rasende, og løp mot Gamezfan, og slo mot ham igjen. Gamezfan dukket unna, men St-Nick sparket mot ham og traff ham i pannen. Gamezfan kom seg opp og ladet den maskingevær lignende tingen han hadde festet til armen.
- Tror du jeg har begynt? Jeg bare varmer opp! Snerret Gamezfan, og fyrte av en salve laserskudd mot St-Nick.
St-Nick unngikk de fleste av dem, men to traff ham i det venstre låret. Han skrek høyt av smerte, og kunne lukte det brente kjøttet.
Før han rakk å gjøre noe mer kom Gamezfan løpende mot ham igjen. Han langet ut flere spark og slag som traff St-Nick og sendte ham flygende gjennom luften.
St-Nick prøvde å komme seg på bena, men Gamezfan kom mot ham igjen, og langet ut et hardt spark rett i fjeset hans.
- Faen... Er dette slutten? Stønnet St-Nick.
Gamezfan ladet maskingeværet.
- Ser deg på den andre siden. Flirte han og rettet maskingeværet mot St-Nick's panne.
St-Nick lukket øynene og hørte skuddet bli avfyrt.
... Han åpnet langsomt øynene. Var han død? Han hadde ikke merket noe. Han så mot Gamezfan. Gamezfan sto med maskingeværet fortsatt rettet mot ham mens han pustet tungt. St-Nick la plutselig merke til at det rant blod fra Gamezfans panne. Langsomt gikk Gamezfan i bakken og ble liggende urørlig.
St-Nick så framfor seg og la merke til at en kvinne sto litt unna. Han klarte ikke se hvordan hun så ut, men av en eller annen grunn så hun merkelig kjent ut. Hun sto urørlig i omtrent fem sekunder før hun plutselig snudde seg og løp.
- HEI! Ropte St-Nick etter henne og prøvde å ta henne igjen.
Han klarte tre skritt før han deiset i bakken. Han så skikkelsen forsvinne rundt et hjørne før han besvimte.

- St-Nick! Du klarte det igjen ser jeg? Ropte Skeptisk-Heksa muntert.
St-Nick åpnet langsomt øynene og så Skeptisk-Heksa stå over ham med et smil om munnen.
- Hvor er hun?
Skeptisk-Heksa så forvirret på ham.
- Hvem da?
- Hun som drepte Gamezfan! Ropte St-Nick irritert.
- Han var sekunder fra å drepe meg da en dame skjøt han bakfra!
Skeptisk-Heksa smekket misbilligende med tungen.
- Jeg kan skjønne at du er takknemlig ovenfor kvinnen som reddet deg men-
- Takknemlig!? Ropte St-Nick opprørt.
- Jeg skal kverke henne! Hun ødela hele kampen!
Skeptisk-Heksa ristet på hodet.
- Og hvordan skal du klare å finne henne? Vel?
St-Nick så surt i bakken.
- Hør, i denne bransjen får du deg mange fiender. Det kan være andre leiemordere, slektninger av et tidligere offer, du skjønner poenget.
St-Nick skjønte hva hun mente. Men det var fortsatt en ting som plaget ham. Hvorfor hadde den kvinnen sett så kjent ut? Han bestemte seg for å gi slipp på temaet for nå.
- Vel, samme kan det være. Hva heter den neste motstanderen min?
- Hmmm... Mumlet Skeptisk-Heksa.
- Han kaller seg selv Nintendodude. Som du kanskje gjettet liker han Nintendospill. Han krever 3000 dollar for å møte deg.
St-Nick lo forbauset.
- 3000 dollar?! Hvorfor så lite?
Skeptisk-Heksa trakk på skuldrene.
- Fyren sier at han bare krever det han trenger. Han bor hos mora si, og bruker halvparten av det han tjener på Nintendospill, mens resten går til å kjøpe hundemat.
- Hundemat?
- Ja, til... Nei, når jeg tenker meg om tror jeg at det skal forbli en overraskelse. Smilte hun lurt.
St-Nick trakk på skuldrene.
- Greit, men hvis du ikke trenger meg til noe mer, stikker jeg hjemover.

Mens St-Nick gikk hjemover tenkte han over hvor nær døden han hadde vært. Det hadde vært det samme med Dr Peace. I siste sekund ble han reddet. Kanskje Dr Peace's død ikke hadde vært tilfeldig sånn som han først hadde trodd? Hadde den mystiske kvinnen reddet ham den gangen også? Hvis det var sant, hvorfor? Han ristet på hodet og trasket hjemover. Hvem nå den mystiske kvinnen hadde vært, var det kun en ting han visste sikkert. Han ville møte henne igjen.


And thats it! Får håpe dere likte denne delen også, og skal se om jeg kan prøve å gi ut neste del litt kjappere. Jeg har også et spørsmål til dere kjære lesere: Hvilken av leiemorderne St-Nick har møtt hittil liker dere best? Setter pris på svar, og all kritikk, god og dårlig. Peace out!

Bildet viser Gamezfan:
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
en fryd å lese. har ingen favorit så kan ikke svare på spørsmålet ditt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg har fått en tiger unge, woho!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Endelig tilbake...superdupert.

Når det gjelder leiemordere tror jeg det må bli dr.peace. Jo, han var kuul..og tøff kamp m.m.

Håper det ikke blir lenge til neste del.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
SoL: Takker!

Kakashi: Jupp! Enjoy it!

Skeptisk-Heksa: Haha, slapp av, jeg skal prøve å være kjappere neste gang. Eneste problemet er at St-Nick har slutta på Gamereactor, så jeg blir nødt til å finne en ny hovedrolle...
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Neimen, tror du ikke du kan fortsette å "bruke han"... Som en flott avslutning på hans GR-liv....kanskje?
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Whee, tigerunge! Genialt oppsett med navnet og greier... Keep up the good work!
  • 0
Fortsatt like bra og spennende!
Love is our resistance!
  • 0
St-Nick har sluttet på GR, men han kommer tilbake, så slapp av ^^
However; Noen favoritt har jeg ikke fordi alle er såpass bra så langt! Er veldig fornøyd med denne serien. Noize :3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Haha, jeg var 10 ganger bedre i kamp enn St-Nick!

Enda en fantastisk episode, Dr Peace! Jeg vet at min mening sikkert ikke gjelder, men jeg synes selvfølgelig at Gamezfan/Sylux/Myself var kulest!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
kanskje du kann gjøre slik at jeg blir den sure eplemos butikk eieren på hjørnet?
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Eplemos butikken på hjørnet...?
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
  • KiDD
  • KiDD
Awesome, sier jeg bare! Humor i det første kapitlet, og action i det andre. Må si jeg likte Gamezfan ganske godt, siden han var den mest leiemorder-aktige leiemorderen i serien. Synes dog tiden hans i rampelyset var litt kort...
Favoritten står mellom Gamezfan, Lofthus, Pepperoniman, og Dr Peace, selvfølgelig.

Gleder meg som vanlig til neste del! Nintendodude høres jo lovende ut. Lurer litt på hva han skal med all hundematen... Om det er et beist av en hund eller noe annet. Hva enn det er kommer det antakelig til å være like surrealistisk som alt annet i serien, og passse like godt.
If you think that's bad, you should read the rest of my posts.
  • 0
KiDD: Du kan bare glede deg...
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Fantastisk bra som alltid, og du det virker som om du legger mye arbeid i hver del. Å lese denne delen er en god oppvarmer til NMH 2. Gleder meg forresten til Nintendodude kommer inn.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!