LIVE

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annonser
logo hd live | Enlisted
See in hd icon
Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger
Jon Cato
Jon Cato
Da jeg gikk på videregående skole mot slutten av 80-tallet elsket jeg tegneserier. Og da spesielt Pyton. Pyton var et humorblad laget av norske serietegnere, der blant annet Arild Midthun, Tommy Sydsæter og Frode Øverli bidro. Jeg tegnet masse selv på denne tiden, og elsket de bisarre seriene og tegningene i Pyton.

Til jul fikk jeg MegaPyton-boksen, en nyutgivelse av klassiske Pyton-striper, og jeg må innrømme at bladet har tapt seg litt med tiden. Pyton var alltid vulgært og rølpete, men jeg husket liksom at humoren gikk litt dypere og var hakket mer raffinert enn de stripene jeg leste på nytt i romjula.

Pyton var nok veldig tidsriktig, og for meg i russetida var dette humor som var midt i blinken. Men det kommer ikke til å gå inn i historien som noe høydepunkt i humor-Norge, dessverre.

Da hadde jeg et bedre gjensyn med bladet Mad nå nylig. Min far kjøpte Mad fast på 60- og 70-tallet, en samling jeg har tatt vare på etter ham, sammen med samlepermene med Norsk Mad fra 80-tallet. De norske bladene hopper over litt for mange popkulturelle referanser og er ikke like satirisk som den amerikanske versjonen, men humoren er likevel mer tidløs og med mer snert enn de gamle Pyton-bladene klarer å levere i dag.

Dølle Døck, frontfiguren til Pyton i mange år.

/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
sleepy hollow
sleepy hollow
Jeg leste Donald i yngre alder. Ja, også var den en tegneserie som jeg ikke husker helt hva heter... Den var forskjellige serier i en; To fantasy-serier, en sci-fi/horror, en humorserie og to litt mer... Vel, "voksne serier." Jeg leste dem likevel. Veldig artig å lese, ihvertfall de førstnevnte.
Jeg husker også at jeg leste et gammelt Nintendoblad med både Super Mario og Zelda tegneserier. De var ganske spesielle, men jeg likte dem likevel =D

Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
skeptisk-heksa
skeptisk-heksa
Åh, ja..Pyton...var mye morsomme før, ja.

Ellers er det lite serie-lesing på meg for tiden.. Blir mest Nemi da...og lesing av mine gamle tegneserier.. sånn som Pusur og Larsons gale verden..Hundeliv, Billy. Eh.. Kanskje ikke så lite lesing alikevel.

..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
Missing Avatar
Stupebrett
Synes Pyton var litt vel for mye do-humor.

Perler for svin er best.

thebutcher
thebutcher
Tegneserier er fett. Tintin er min favoritt også. Ellers leser jeg noe grafiske romaner som watchmen etc.

Missing Avatar
TommyK
Har en haug med Pyton spesial i hylla.
Kjøpte opp lageret til en bruktbutikk som skulle legge ned.

Rimelig mye tam do humor ja,
men det finnes perler innimellom.

P-Dude
P-Dude
Haha, Pyton ja
Har jeg lest litt, kjempe gøy

Put money in my hand, and I will do the things you want me to
Strategist
Strategist
Jeg har aldri vært spesielt ivrig på å lese tegneserier. Noen enkeltstående Donald-blader samt at jeg leste gjennom samlingen med blader fra da onkelen min var liten.
Ja, også må Watchmen nevnes da.

••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
Zuil
Zuil
Mad syntes jeg var veldig morsomt, Pyton gikk ann men det ble litt over kanten for meg :/

The future is here. It's just not widely distributed yet.
Missing Avatar
Skillmarsen
leste Alvefolket da jeg var liten jeg.. søskenbarnet mitt fikk den megaboksen av pyton. Syns at det var sinsykt artig

Faunvik
Faunvik
Synes det er mangel på hardcore satirisk og bra tegneserier...

Husker jeg leste Anders And en gang... Komisk...

Decyfered!
kris2ffer
kris2ffer
Pyton er absolutt min favoritt-tegneserie! Den rølpete humoren, som er over kanten er ufattelig morsomt!

Som da King Kong ble homo. Uslåelig!

"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
Matscoolio
Matscoolio
Jeg leste Pyton-bilaget som var med Pondus her om dagen og gledet meg sykt i forhånd.

Hadde lest Pyton da jeg var rundt 7-8 år, så jeg syntes sikkert tegningene var utrolig morsomme. Jeg hadde derfor forventet meg et storslagent gjensyn med noen karakterer.

Viste seg at det hadde tapt seg ganske mye med tiden.

Daylight come and we wanna go home.
jonaskram
jonaskram
Jeg leste Pyton et par ganger. "æsj! Slutt på tannkremtuba jeg kjøpte i 92.. Nå blir'e ikke no' råklining med Dølly"! Cracks me up every time!

Hva er det egentlig som definerer deg?
bent_a
bent_a
Husker jeg likte den tegneserien i Pyton med han potet-nase-fyren-med-trebenet.... morsom stripe, der det var lagt litt mer flid i tegningene.

I like Spawn, tintin, Tegneserier av Alan Moore ,99 Bullets, Garth ennis(The Preacher,Punisher og The Boys osv) samt transmetropolitan for å nevne noen.... Sa jeg Don Rosa??

-Kill -Loot -Return.
Dead Gamer
Dead Gamer
Selv om mye av humoren i Pyton mest er morsomt når man er trøtt, er jo Hellittern' og Halvlitern' hysterisk morsomt!

Men MAD går nok et hakk over det igjen, ja.

Kan det ikke forklares, er det HAX!
Missing Avatar
Jompapa
Det overrasker meg at ingen har skrevet opp serien M enda!
M er jo den serien med flest referanser til ting den gjennomsnittlige GR-bruker kan kjenne seg igjen i. Jeg skriver i hvertfall her en stor og markant M!

Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
Uvood
Uvood
Jeg går utifra at denne tengeserien utdaterer tiden min på jorden, for jeg kan ikke huske å ha noensinne sett den. Leste aldri så mye tengeserier, leste for det meste Donald pockets som jeg samlet sammen med brødrene mine.

Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
Baardern
Baardern
Leser rimelig fast Eon, Pondus, Tommy & Tigern og Ernie.

Jævelhøns
Luovtak
Luovtak
Pyton er i mine öyne kulturhistorie som bör bli bevart for ettertiden. Kan i tillegg sees som levesettsnyanserende faktor hos meg og jeg har overhodet ingen anelse om hvor vidt jeg skulle ha overlevd pubertetens ups and downs uten Pyton ved min side.

Favoritter er PervoKris og Harry Hemo.

for gjensyn:

http://www.pervokris.no/

Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!

Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.