Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Aller først en dårlig nyhet. Gamereactor vant ikke. Men all heder og ære til Gamer.no som gjorde det. De har gjort en hederlig innsats for å komme seg ut av turbulensen de havnet i i fjor for bare noen knappe måneder siden, og de var verdige vinnere. Gamereactor kommer sterkt tilbake neste år.

Bernt Erik var nominert til Årets Ildsjel, men også for ham ble det bare nesten.

Ellers var Gullstikka en festivitas der spillbransjen gikk til det ytterste for å feire seg selv. Mellom prisene stod dansegruppen Kvikk på scenen (aldri hørt om dem, men de vant visstnok Norske Talenter - well; ignorance is bliss). I tillegg fløt drikkevarene tykt under hele strabasene. Folk ble stadig mer snakkesalige rundt meg, og jeg var antakelig den eneste i hele Rockefeller som ikke drakk en dråpe alkohol. Øl er ikke etter min smak, og jeg er verken festløve eller av den sosiale typen. Men jeg nøt også feiringen, selv om det var skuffende at Gamereactor ikke vant.

Det må dog sies at Jon Cato som prisutdeler var den som gjorde best figur på scenen, noe alle må ha sett; så en liten seier til Gamereactor var det der.

Ellers gikk det mye i grove vitser uten at latteren stod i taket mer enn et par ganger. Det toppet seg da Ali Reza var innom scenen for å dele ut pris - jeg kan ikke for mitt bare liv huske hvilken kategori - men det kom mange festligheter. Flere kjendiser fikk også gjennomgå fra flere hold, og jeg kan ikke unngå å tenke at humoren hadde vært en annen om NRK hadde vært til stede og filmet også i år. Men NRK var representert ved flere personligheter fra kanalen.

Prisene i seksten kategorier var delt ut klokken ti, og jeg skulle gjerne ha kunnet gitt dere oppsummeringen, men jeg var ikke tilstrekkelig oppmerksom til at jeg var i stand til å memorere den. Om en oversikt ikke allerede er tilgjengelig vil den nok uansett dukke opp iløpet av morgendagen.

Da prisutdelingen var unnagjort og adskillige tomme glass og flasker stod tett som sild på hvert eneste bord - gikk festelighetene over i en ny fase; videre inntak av alkohol! Jeg vil nødig fremstille spillbransjen som en drikkfeldig gjeng, men det er nok å si at det var nok ingen som kjørte derfra på egenhånd. Og de mer erfarne tilstedekomne på Gullstikka har nok lagt seg til en høy alkoholtoleranse...

En knapp time etter at prisutdelingen var omme fant, da klokken krøp mot eleve, fant jeg at det var best å komme seg hjemmover. Med prospektet om tidlig skole imorgen, baksmellen fra en uke med en rekke skoleoppgaver levert på overtid og medfølgende stort søvnunderskudd, samt en overfølsomhet for høylydt festing, av erfaring liten evne til å delta, og manglende oversikt over både busstider og veien fra Rockefeller til Oslo Bussterminal fant jeg det best å vende nesen hjemmover. Selvom jeg ble opplyst om at det var først når klokken straks slo eleve at festen virkelig satte inn, med DJ inn i de sene nattetimer.

Min gode stedsans gjorde at jeg heldigvis instinktivt fant veien direkte gjennom Oslos mørklagte gater. Etter en halvtimes venting og 45 minutters turing på bussen er jeg nå hjemme. Antakelig foregår festen enda for fullt på Rockefeller og resten av redaksjonen, med Magnus og Jon Cato i spissen, er i full sving. For å si det på skikkelig eventyrvis: hvis ingen har stoppet spillbransjens feiring, så fester de vel enda...

Dette var min første gang på Gullstikka, og selv om jeg ikke er helt inne i miljøet, og intet menneske annlagt for festing, så hadde jeg en hyggelig opplevelse. Jeg fikk hilse på mange av Gamereactors skribenter som jeg bare kjenner ved navn og produserte verker, og en del tidligere skribenter var også dukket opp. Jeg hadde hyggelige samtaler med flere av dem, og fikk også snakket med Carl Thomas, som hadde veldig mye vettugt å si, som jeg kan lære av, men som jeg misstenker, utifra gestikuleringen hans, for ikke å komme til å huske noe av hva han sa til meg imorgen tidlig.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det var skikkelig synd at Gamereactor ikke tok prisen med seg hjem, og det var dumt at Bernt Erik ikke fikk pris heller.

Men vi skal vel ikke bare sette oss nedpå å deppe for det, eller hva? Nå må vi bare skuffe på mer kull og være med å hjelpe Gamereactor til å ta tittelbeltet neste gang!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Tusen takk for en fin beskrivelse av opplevelsen din Strategist

Irriterer meg litt at jeg ikke kom meg nedover og hadde håpet i det lengste at jeg skulle klare det. Trøsten er at neste år er det nok en gang Gullstikka og da skal jeg planlegge dette mye bedre enn det jeg gjorde i år og prøve å slå flere fluer i en smekk
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Æsj, Gamereactor og Bernt burde vunnet!

God blogg, Strategist! Du skriver veldig godt og den var interresant å lese ;D
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Nei, vant ikke GR og Bernt-Erik? Æsj..

Vel, gratulerer til vinnerne..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
hørtes artig ut

Dumt at ikke han Bernt Erik fikk pris for at han fortjente det.

BTW GR er uansett den beste spill siden.
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
  • Ine
  • Ine
Synd GR ikke vant. Gamer.no sitt community kan ikke måle seg med GRs, men til gjengjeld har de gode og oversiktelige nyheter. Fikk ikke sjansen til å stemme heller, ettersom søstra mi allerede hadde stemt (tydeligvis kun én stemme per husstand?). Dumt at Bernt Erik heller ikke fikk en pris, for han hadde virkelig fortjent en. Hvem var det som vant?
Riddle me this
  • 0
Listen over prisutdelingene er lagt ut av redaksjonen i en nyhet. Du finner den her: http://www.gamereactor.no/nyheter/120063/Storeslem+for+Moder
n+Warfare+2/
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg håper du vet at jeg praktiserer null-toleranse ovenfor alkohol. Ikke en dråpe i systemet
Det var trivelig å treffe deg!
Kristina Wii(k) :D
  • 0
Siterer Kristina Wiik:
Det var trivelig å treffe deg!
Takk, i like måte.
Siterer Kristina Wiik:
Jeg håper du vet at jeg praktiserer null-toleranse ovenfor alkohol. Ikke en dråpe i systemet
...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Kristina Wiik:
Jeg håper du vet at jeg praktiserer null-toleranse ovenfor alkohol. Ikke en dråpe i systemet


OH, THE LIES. THE LIES!
Chill hard, man!
  • 0
Med hensyn til de andre spillsidene som er i Norge, tror jeg dommerne i Gullstikka følte et press til å sympatisere med de andre sidene nå som GR har vunnet to år på rad, og derfor motvillig ga prisen til Gamer.no.



Kult at du var på Gullstikka, jeg har aldri fattet så mye interesse for prisutdelingen i seg selv, ettersom - den på lik linje med Oscar-utdeling for film - later til å gi flest priser til de spillene som er kassasuksesser. Helt ærlig var det bedre spillopplevelser enn Moder Warfare 2 der ute i år, som hadde fortjent prisene mer IMO. Hadde sikkert vært kult å være på utdelingen da. Hvordan kommer man inn, er det billetter som selges på vanlig måte, eller er det invitasjoner i og med at jeg nesten bare hører om personer som har arbeid i en større eller mindre grad som er der?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Hvordan kommer man inn?


Man må vokse påla til noen som har fått utdelt billetter, har jeg inntrykk av. Martin skal få så blankpolert påle neste år at han ikke kan gjøre annet enn å skaffe meg plass.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer The Heretic:
Med hensyn til de andre spillsidene som er i Norge, tror jeg dommerne i Gullstikka følte et press til å sympatisere med de andre sidene nå som GR har vunnet to år på rad, og derfor motvillig ga prisen til Gamer.no.
Det var publikumsavstemning i år. Men Gamereactor var tett med Gamer.no om prisen.
Siterer peterernoob:
Hvordan kommer man inn, er det billetter som selges på vanlig måte, eller er det invitasjoner i og med at jeg nesten bare hører om personer som har arbeid i en større eller mindre grad som er der?
Jeg tror inngangspass kan kjøpes, men er ikke sikker. Jeg fikk var så heldig at jeg fikk billett.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
du er heldig strategist du kan gå rundt og myse på spillmesser PS : hva betyr myse egentlig ?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!