Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er ikke greit å være røykere i dag. Først så må de stå ute og røyke eller bli henvist til steder hvor ingen andre vil merke noe til dem. Så må de betale en formue for røyken. I tillegg får de servert hvor skadelig røyk er når de kjøper seg tobakk - en plass må jo grensen gå eller?

Nå kommer det forslag på at ti-pakningen røyk skal bort samt at det skal bli 20 års aldersgrense for å kjøpe røyk. Hvorfor alt dette her? Er det ikke nok at røykerne mer eller mindre et blitt kastet på dør og lidd nok med høye priser på tobakken? Det er hardt å være røyker i dag og være avhengig av noe som er så dyrt...

Selv røyker jeg ikke og har aldri smakt det heller. Har vært passiv røyker i oppveksten da min mor og far røykte. Jeg har selv satt meg selv et mål og ikke smake røyk/tobakk av noe slag, men akkurat nå begynner jeg å synes synd på alle som er avhengige av røyk (og som ikke klarer å slutte) med måten de blir behandlet på.

Hva mener du? Er det greit eller burde man i alle fall gitt litt slakke i disse lovene. Mener du at det bør være 20 års aldersgrense for å kjøpe tobakk? Røyker du eller har du vokst opp med at dine foreldre røyker? Bruker du kanskje snus?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
jeg røyke og synes det er ok at vi må ut, samt dyr røyk. men liker ikke alle fordomene, er ikke bare å stumpe røyken, da hadde ingen røyka.
  • 0
det er jo en grunn til alt dette.
1: de må stå ute fordi at de fleste hater røyklukt som sverver rundt på resturanger OSV.

2: det er dyrt fordi tobakkselskapene vet at de får kundene til å betale hva det nå enn vil koste.

3: de får stadig høre at røyking dreper av slektninger som vil at du skall vere sunn.

tilbaket til spørsmålet så er jeg ikke helt sikker, de fleste vil jo at ingen skall røyke så hvis du skall begynne med røyking får du finne deg i dette. men på en annen måte så må røykerne få seg litt frihet dem og, tross alt så trenger de jo en røyk for å fortsette med og gå igjennom alt dette.

dette ble litt forvirrende.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
famouskenneth: prisen er hevet av regjeringen for å hindre folk i å røyke.

Mener at røyk er noe fysjom!
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Jeg synes ikke vi trenger flere restriksjoner på røyk.

De lovgivningene som er blitt gitt i fortiden er mener jeg var nødvendige, ikke fordi de nødvendigvis får folk til å slutte å røyke. Hvor vidt folk vil røyke kunne jeg ikke brydd meg mindre om, men hvis du har noe som du liker å gjøre så betyr det ikke at alle andre liker det, og røyking er desverre en av de tingene som går utover de rundt deg (ikke bare helsemesig) når du gjør det.

å røyke på kafeer og offentlige steder (innendørs) er omtrent det samme for meg som om du skulle tatt med deg en boomblaster på kino. Du synes kanskje musikken som kommer ut er bra og passer perfekt til filmen, men det betyr ikke at de rundt deg gjør det. Og samme hvis de hadde gjort det og du hadde latt være. Det er derfor best for alle om ingen gjør det.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Synes bare det er fint om røyking får høyere aldersgrense. Da får jo man tross alt modnet litt før man tar valget om man skal det eller ikke. Dessverre er det slik at mange ungdommer får tak i det selv om de er for unge, så er ikke sikker på om økningen i aldersgrense vil sette noen stopper for ungdommene som røyker.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg synes reglene er greie som de er.. Snuser selv så vet hvor vanskelig det er å slutte, men de kan jo strengt tatt bytte til snus..
*Hyrule Soldiers* "Oh, I'm sorry but the princess is in another castle"
  • 0
Det virker som om folk er ofte for strengere regler på ting som ikke vil angå dem selv...og når det gjelder røykeloven, syns jeg de går alt for langt. Har ikke med røyking å gjøre lengre, bare myndigheter som ønsker å bestemme over folk. Jupp, jeg røyker, og ingen politiker vil få meg til å slutte..blir bare provosert når jeg leser om sånt overmynderi.. Det er alltid noen som tydeligvis ikke tolererer at jeg bestemmer over meg selv.

Når det gjelder dette med ti-pakningsforbudet var vel det for å få unge ti å slutte..for unge kjøper visst oftes ti-pakninger..øh, tror da de som røyker , greier å kjøpe en 20-pakning istede..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Jeg har ikke noe imot at det kommer end flere lover angående røyking. Det kan skremme folk ifra å starte, og det kan motivere folk til å slutte.

Selv skal jeg aldri røyke eller snuse. Det borkastet tid og penger.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Har ikke sansen for røyk, kunne like godt uttrydet tobakk plantene slik at det ikke ble noe mulighet for å produsere røyk.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg mener seriøst at det burde være flere ulemper med å røyke. Det burde ikke være lov til å røyke på buss stopper, eller på t-bane stasjoner. Ikke lov å røyke der mange folk skal oppholde seg enten ute eller inne. Det mener jeg, og jeg mener også at det burde slutte og selles røyk til de som blir attten slik at vi snart blir et røykefritt samfunn...

Røykere burde heller dø en at andre burde plages av det.

Lagt til 2010-03-10 16:08:
Grunnet at vær fjerde røyk en røyker røyker i nærheten av en som ikke røyker blir det somme som at den personen som står i nærheten av han som røyker har røykt en røyk.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Synes det er bra at det er hardt å være røyker. Røyking går ikke bare utover den som røyker, men også folk rundt dem, samt staten (ettersom røykere har større risiko for diverse sykdommer etc.). Forhåpentligvis vil alle disse tiltakene som gjør det vanskeligere å røyke, føre til at færre begynner å røyke, noe alle er tjent med.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
røyk er jo bare tull.
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
De får det de fortjener. Hvis det er så synd på dem får de bare manne seg opp og virkelig gå inn for å slutte. Faren min har klart det, ste moren min har klart det og mormoren min har klart det. Den eneste som står igjen er moren min, og hun gjør meg til en passiv røyker. Røykere i seg selv irriterer vannet av meg med hvor egoistiske de er. Hvordan de står rett utenfor inngangen på kjøpesentre eller andre offentlige steder og røyker, slik at alle andre må puste inn jævelskapen. Måtte prisene bare stige og stige frem til ingen andre enn folk med en ganske høy lønningsjekk ha råd til det.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Røykere burde bare få lov til å røyke i lufttette rom slik at det dauer. Det er bra at snus er den nye "Moten" for da går bare ut over individet som velger å snuse.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Litt komisk egentlig hvor mange det er her, som føler seg berettighet til å bestemme hva jeg burde gjøre i f.eks. mitt eget hjem.. Mange diktatorspirer..hehe.. Og by the way, min leilighet er IKKE lufttett..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
90% av skolen min røyker. Jeg er stolt over å være en av de 10% som ikke gjør det! Røyking er noe forbanna tull som ikke bare skader røykerne, men også de rundt dem. Tobak burde ikke vært lov i det hele tatt
"Don't cross the crooked step"
  • 0
JTB: Røyk kunne ALDRI blitt ulovlig uansett. Har du tenkt over hvor mye penger selkapene tjener på å selge det?
Det er enorme summer, ubeskrivelige summer. Pengene bestemmer her i verden i dag, og å fjerne røyken er noe verden rett og slett ikke har rå til. Det er med på holde den finansielle delen av verden sammen.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Jeg festrøyker om det er vanlig røyk, sigar, eller vannpipe, men holder meg unna både snus og røyk ellers til vanlig. Noen i klassen min har begynt å kjøpe anti-røyke-sigaretter. De fungerer som vanlig røyk, bortsett fra at all tobakken og de 4000 andre gifitge kjemilkaljene er fjernet. Med denne kommer det bare ren nikotin og glyserol som blir fordampet av en gløder inne i røyken som man så puster inn, så den gir ikke andre skader enn at den kan være avhengighetsskapende. Den er god og atpåtil er den luktfri. Skal ikke drive propaganda her, men jeg mener nå at denne saken er mye mer bedre helsemessig enn røyk, snus og andre nikotinprodukter med tobakk og alt det andre giftene som er i det. Det er forresten langt billigere enn andre nikotinvarer.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Snart blir kjøp av mat med E stoffer også 20 årsgrense på.
  • 0
Ingen sympati for "Røkere"

DE som røyker inne med barn tilstede, burde andmeldes. Mishandling.
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful
  • 0
Synes egentlig at det er greit å både øke aldersgrensene og opprettholde de stive prisene. Jeg snuser selv, og røyker også litt, spesielt i helgene, men jeg synes selv at det er litt fjollete.
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Jeg syntes røyk er djevelens verk. Jeg er så antirøyker at det ikke er mulig. Jeg hadde astma til jeg var 10, og mamma og pappa røyket. Så livet var et helvete, jeg kan vel si at jeg aldri vil komme til å stappe en røyk i kjeften. Jeg har heller aldri prøvd snus, men når jeg ser hvor mye pappa hoster, så kan jeg se at han har røyket i 30 år, og 30 år sier hvor avhengig man blir
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Har aldri røyka eller snust, bortkasta penger
Bruker heller penga mine på å gjøre DVD/Blu-Ray og spill samlinga mi større
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Tror aldri jeg skal begynne å røyke ;D
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!