Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har lagt merke til en ting: Norge blir ofte omtalt av utenlandske storheter, som kjendiser også videre. Norge er et av verdens rikeste land (tørr ikke med sikkerhet si at vi er det, noen som vet?), men hvor mange skikkelige spill har noe med Norge å gjøre? Det eneste spillet jeg har spilt i det siste som har noe med Norge å gjøre er World in Conflict. Jeg vil ha et RP-spill med handling i Norge!

Det virker til å bli en trend å lage post-apokalyptiske spill (og filmer). Hvor kult hadde det ikke vært om vi kunne fått et "Fallout"-lignende spill med handling i Norge? Hva om en russisk invasjon av Norge resulterte i WW III, og en atomkrig? Et lite sannsynlig, men ikke helt umulig, scenario.

Det finnes nok flere grunner til at Norge ikke blir valgt til noe slikt, jeg kan nevne noen:
1. Vi har ikke store nok byer
2. Vi er så få folk at ingen ville overlevd en atomkrig uansett
3. Jeg tror også rettigheter om å rekonstruere byer o.l kan være et must, rett meg om jeg tar feil (ser ikke at dette skal være et problem).

Men tenk. Norge har verdens fineste natur. Hvordan ville dette sett ut etter en atomkrig? Kanskje ikke det mest lokkende spørsmålet, men det er da noe, ikke sant? Jeg vet så klart at sannsynligheten for å lage et post-apokalyptisk spill hvor Norge er i sentrum, er lik null, men hadde det ikke vært kult?
  • 0
Hva med noe ala Død Snø spill, men bare i Resident Evil 4 stilen?
:D <3<3<3
  • 0
Jo faen! et Max manus spill på en måte, norge er okkupert av tyske jævler og en ung 20 åring vil finne en stopper i dette og pwner tyskerne langt oppi A-hullet! =D... enig folkens?
  • 0
Norske spillutviklere har for lite penger.
  • 0
"Norske spillutviklere har for lite penger."

Er klar over det, og det er veldig synd egentlig. Synes spill-bransjen burde fått litt mer støtte fra staten kanskje?

Men jeg tenkte generelt på de store folka, noe ala Bethesda Softworks.
  • 0
Fuck Max Manus, vi tar heller og lager en alternativ andre verdenskrig virkelighet som det Inglorious Basterds gjorde. Eller noe med tittelen "Massakren på Paradise Hotel".

Sirupkaramell:
Tror ikke vi kommer med særlig bra greier når det vi får servert er dritt som Englekræsj. Det gjør det ikke så fristende å donere penger til de liksom.
:D <3<3<3
  • 0
vel, vi var her i medal of honor, og vis jeg ikke husker helt feil var vi en snar tur innom i return to castle wolfenstein.
  • 0
Hadde egentlig vært utrolig stilig å ha et spill satt i Norge. Kanskje et sci-fi spill hadde vært noe?
Metro 2033 er satt i Russland. Kanskje noe i den duren?
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Jeg så Norge på Ghost Reon: Future Solider trailern!
I was frozen, today!
  • 0
Det jeg trur hadde blitt fett er om det kommer et slags Resistance spill i Norge hvor det viser hvordan Norge Sverige og Finland blir reddet fra den grusome skjebnen til Chimerane.
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
I Rainbow Six 3 er Norge med
Terrorister har tatt over et Varehus i Bergen xD
  • 0
Neste CoD etter Vietnam... Call of Duty: Norwegian Warfare
I bagged a noob, and i liked it.
  • 0
DLC til Left 4 Dead som ga deg muligheten til å spille som GR redaksjonen hadde vært episk. <3
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
  • Los
  • Los
Mange i Norge ville nok overlevd en atomkrig, fordi vi bor så sykt sprett og i små samlinger. Dermed vil ikke alle bli truffet

Norge er også med i MoH: AA, hvor man infiltrerer den tyske ubåtbasen i Trondheim
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Yuggothian: Det ville vært juks. Som å slå på God Mode. Vi hadde ikke trengt våpen en gang, vi kunne bare stirret hardt rundt oss, og zombiene hadde blitt jevnet med jorden.

Los: Og i det aller første MoH-spillet for PSX også, mener jeg å huske. Tungtvannsanlegget på Rjukan. Norske propagandaplakater og alt.
  • 0
Luxemburg
  • 0
Husker jeg spilte The Thing hos en kamerat, i begynnelsen der er det et par nordmenn med i den første cutscenen, om jeg ikke husker feil.

Personlig drømmer jeg om et GTA: Oslo, men tviler sterkt på at det blir noe av
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Som Napalm sier ønsker jeg Gta Bergen
What the fuck are u looking at!!!
  • 0
GTA: Norway, hvor du kan besøke alle "stor"-byene i landet vårt, samt alle de små jævla bygdene!
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Vel, det finnes jo diverse vikingspill. Kanskje ikke norsk, i og for seg, men vikingene var da i all hovedsak norske
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Et spill i norske omgivelser hadde vært utrolig kult, men vet ikke om post-apokalyptisk er helt det rette. Et skytespill derimot, hadde vært perfekt. Anbefaler alle spillutviklere å ta en tur innom Valdres(ja, faktisk), for der bare oser det av potensielle spillscener. Og det er ikke tull en gang!
"Yeah, I dare you! Ragequit! Make us both happy!" - Scout, Team Fortress 2
  • 0
Tror ikke det er noe marked for å legge spill til Norge. Tror nok folk heller vil spille GTA: Motherfucker City enn GTA: Oslo City. Med unntak av oss nordmenn, selvfølgelig. Det stod jo om det i den nyeste GR-blekka. Der ble det foreslått å bevilge mer penger til spillselskap så de kan lage norske spill, med norske byer og norsk kultur for nordmenn. Sikkert noen utenfor landegrensene som kjøper det, men hadde nok hovedsaklig blitt nordmenn. Det kunne blitt skamfett hvis det hadde blitt gjort ordentlig.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Finnmark er jo med i World in Conflict da, og i krigsspill som Call of Duty(1), Medal of Honor: Allied Assult og Hidden and Dangerous 2 er man i Trondheim og herjer med naziene. Men dette er jo bare en liten del av spillet da så jeg er enig i at Norge burde få en større del i spill ;D
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Viking spill der du spiller som norske vikinger som går rundt i verden, dreper og raper damene!
DET, hadde jeg kjøpt
"Don't cross the crooked step"
  • 0
@Kvidogbleg: Teknisk sett så er man i nærheten av Murmansk i Russland i World in Conflict, men så lenge fallskjermsoldatene der snakker norsk og "Skavlan-engelsk" , skal vi være ganske så fornøyde!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!