Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Livet live, og døden på PSN?
Vil med dette sette et lite spørsmålstegn til både dere og meg selv, angående spillglede, og det å glede seg til spill.
Nylig gikk jeg over fra å spille Xbox 360, til å spille PS3. Dette har medført at jeg ikke lengre har noen på vennelista mi, og at jeg da spiller med randoms hver gang jeg skal spille online. Dette dreper mer av spillgleden, vil det da si at oppbygningen av onlinedelen er bedre på Xbox 360, eller er markedet segmentert på en måte som gjør at usosiale og apatiske eremitter spiller PS3? Kanskje er det mine sosiale evner som har tatt en lang gåtur, ikke vet jeg... Men det er ikke bare på grunn av dette jeg føler spillgleden og det å glede seg til spill har tatt noen steg nedover rangstigen, jeg føler heller ikke lenger at det ikke lenger er noe å glede seg til. Move, Heavy Rain, God of War 3 osv. ser dritkult ut det, men jeg har ikke siden Gears of War 2 til Xbox 360 virkelig gledet meg til et spill. da sto jeg utafor den lokale spillbutikken og SKULLE ha det på launch. Det nærmeste jeg har kommet noe sånt etter jeg gikk over til PS3 er MW2, men det hadde jeg forhåndsbestilt og kunne hente ut på release uansett... Man kan si et argument for spillmotstandere er at spill er usosialt og at sosiale evner svekkes. Jeg vil si jeg først nå skjønner hvor mye det sosiale har å si for min egen spilling, for det er ikke like gøy uten å snakke med venner, og å diskutere både det som skjer i spillet, og det som skjer i livet ellers. Jeg savner det at alle på xbox live har headset, slik er det ikke på PSN. Jeg savner vennene mine fra xbox live, jeg tror rett og slett jeg savner xbox live... Det jeg ville frem til er følgende, man kan både på godt og vondt finne ut hvor viktig kommunikasjon og menneskelige relasjoner er, både i spill, og ute i den virkelige verden. Hva hadde skjedd om Sony hadde lagt ved et headset? Hva hadde det hatt å si for spillopplevelsen?

Hilsen frustrert TwiztidKen på PSN.
Post proelia praemia bitches!
  • 0
vi kan være venner vi
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Kom tilbake til xbox i sommer Twiztid!!! (Når jeg har dimma og kan game igjen) Savner deg også ;) Xbox live FTW

Du, jeg , Svenning og Larsi kan game gears 2 igjen vettu
Vasa, du blir hva du spiser. Tynn å sprø :P
  • 0
Veldig enig. Merka det med en gang jeg fikk ps3. PSN mangla noe. Jeg føler på en måte at PSN og spillinga på PS3 er to adskilte ting som forenes kun ved online spilling, som også er det eneste morsomme på PSN.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Jeg bruker bare PSN så jeg vet ikke forskjellen.
I was frozen, today!
  • 0
WALLOFTEXT!!

Jeg nekter å lese
Fem-stjerners medlem
  • 0
Ok, du klager over at PS3 gaming er mer usosialt... wtf?
Om du har 0 venner med ps3 og en hel haug med xbox 360 er det helt klart PS3 gaming vil bli mer usosialt, det sier jo seg selv.
PSN er like sosialt som Live og med mindre du har en velfungerende motargument som er noe annet enn at alle vennene dine spiller 360, så kom med det.
PS3 er åpen for å ha den funksjonen at man kan joine andre sine kamper online, er bare få utviklere som orker å legge til denne muligheten og gjør det derfor ingame, headset er ikke dyrt og sony gjør et godt forsøk med å gi oss ett (Warhawk, Socom, MAG).
  • 0
Siterer SeTorsken:
Kom tilbake til xbox i sommer Twiztid!!! (Når jeg har dimma og kan game igjen) Savner deg også ;) Xbox live FTW

Du, jeg , Svenning og Larsi kan game gears 2 igjen vettu

Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Skaff deg noen venner på PSN
Just kill him with your awesome
  • 0
  • Ine
  • Ine
Skjønner ikke greia med at folk går over fra Xbox 360 til PS3 og vice versa. Hvorfor ikke bare spille på begge? Jeg elsker å spille SSB Brawl på Wii, Fahrenheit på PS2, LBP på PSP, BF2142 på PC, AC:WW på DS og Gears på 360 - spillmarkedet er så variert. Det er bare å spille det man har lyst til å spille. Jeg ser i hvert fall ingen grunn til kun å satse på én konsoll - spesielt ikke hvis man "lengter" etter en konsoll du fortsatt har i huset.
Riddle me this
  • 0
fra mobilen\n \n Jeg har venner på PSN, Både fjern og nær.\r\n\r\nOm du skal begynne å blogge om statistiske ting blir det bare tull.\r\n\r\nGutter er sterkere en jenter.\r\nJenter er mer renslige en gutter.\r\nHunder er mer dødelige en katter.\r\nKatter er smidigere en hunder.\r\nMen det betyr ikke at alle jenter er ryddigere en alle gutter. O.S.V.\r\n\r\nKansje du burde spille et annet spill? Møter mange greie folk i LBP.\r\nIkke mange i MW2.\r\nDu har vel spilt flere Xbox spill, og da er det ikke rart du har flere venner.
[TAG] The Artistic Gamer, MationMac.
  • 0
Treigoppfatta?
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
fra mobilen\n \n Jeg har selv headset og selvsagt har jeg også venner. synes dog det er mindre sosialt anlagt på psn... hadde jeg hatt xbox i hus hadde jeg såklart brukt den og,men den står i et annet hus for å si det sånn.. 1 av 10 har headset, ikke særlig sosialt?
Post proelia praemia bitches!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!