Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Igår, klokken halv ni, tokk min X-skole (barneskolen) fyr. Det var noen pyromaner av noen pøbelunger som gjorde det, i rundt 11-13 års alderen. På en side går "drømmen" din i oppfyllelse, den spøken som du tulla deg med. Men på en annen side er du vitne til no helt forferdelig. Også tokk den fyr tre år for sent...

Jeg var på basketball når ulykken skjedde, og fikk mild sagt sjokk når jeg fikk høre om hva som hadde hendt på veien heimatt. Det var et superhett tema i klasserommet dagen etter (idag), og alle i hele kommunen viste alt om det. Jeg gikk opp for å se på restene av den helt nedbrente skolen i storefri, der hvor det var over 20 stykker fra før av, som om det var en turistataksjon eller noe. Det var ikke pent, og mit gammle klasserom var borte. Det brant fortsatt, og det brant faktisk i hele 20 timer.

Broren og søstra mi går på den skolen, og lillebroren min hadde støvlene sine der. De er trolig bare smelta plast nå... Hele 470 elever er skoleløse, og blir flytta rundt til nye skoler for tida. Ganske dramatisk... Men det skjedde noe tøft idag da: Selveste Kjakan Sønsteby var på skolen! Så han i egen person og greier!

Så hva synnes dere om dette her? Hva burde dommen for våre små pyromaner være? Åssen ville dere ha takla dette om det hadde vært deres skole? Spør om dere har spørsmål om saken, også er det lett å google opp.
  • 0
Jeg synes du er heldig jeg. Kjipt det ikke skjedde med vår x )
  • 0
Shit happens. Luckily it didn't...
"So you all wanna be like me, right!? I've got it then! We'll reproduce me throughout all of Japan! All you women out there, come to Takamura! I'll give you my sperm! In twenty years, Japan will be crawling with me! " - Takamura
  • 0
Det er snakk om Tårnåsen skole, right?
Love will tear us apart.
  • 0
Ifølge mediene så virker dette som et uhell begått av noen uforsiktige 11-åringer. Jeg tviler på at de var så dumme at de satte fyr på denne skolen med vilje. Hvis de gjorde det, så fortjener de streng straff såklart. Å kalle dem pyromaner er å gå for langt synes jeg.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
quakecry: var barneskolen da, jeg går på undomsskolen desverre

CSK: Ja

Napalm Scum: de tente på veggen med vilje, og når de skulle slukke den greide de det ikke, så gikk alt ut av styr
  • 0
De slipper jo lettere unna med at det var ett uhell.
De kommer ikke til å innrømme det.

Jeg har lagt planer om å elde skolen i 5-6 år nå. Synd at jeg aldri har hatt dumhet nok til å gjennomføre dem.
De er nok ikke så gjennomtenkte heller xD
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Hvis disse små pyromanene har så dårlig oppdragelse at de faktisk tenner på skolen er det nok ikke noe særlig håp for dem. Synes det er synd man ikke kan gi en straff nå som trer i kraft dagen de fyller 15. Hadde de fortjent.

Synd å høre om dette, for håpe disse ungene ikke mister altfor mye skolegang da.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Triste greier. Akkurat som når den nesten 150 år gamle Hønefoss kirka brant ned for ikke så lenge siden (og jeg bor knapt en kilometer unna den).
I was frozen, today!
  • 0
Hoho, Burn Bitch
  • 0
Tårnåsen skole right? Bor ganske nære der, har flere venner som var å så på brannen faktisk. Godt det ikke var noen der inne!
Type here.
  • 0
Fikk vite det i dag, har ikke noe forhold til skolen, men kompisen min har det. Kjipt da, skole er kanskje litt kjipt, men det er jo en del av barndommen som blir borte.
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Den ene 11-åringen snubla i ei bensinkanne slik at det spruta ut over hele veggen. Så tente tilfeldigvis en annen 11-åring ei fyrstikk, og han mista den tilfeldigvis på veggen. Definitivt ett uhell.

Jeg stemmer for at de skal brenne opp hjemmene til barna. Rett skal være rett!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Hvem i all verden er Kjakan Sønsteby?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Kjakan Sønsteby


Gunnar Sønsteby. Var motstandmann under andre verdenskrig.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
Haha. Det lurte jeg på å
  • 0
Det er slike ting man drømmer om til tider, men som egentlig bare er kjipt om det virkelig skjer. Å måtte flyttes rundt på andre skoler blir et logistisk problem og tungvint, mens man egentlig ikke slipper lettere unna på noen måte, snarere tvert imot.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Som Strategist sa; Dette vil nok føre til mer vondt enn godt...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Det hørtes ganske ille ut... Håper ingen kom til skade eller noe.
Stakkars de som utførte denne handlingen da. De må nok ha vært en smule dumme ja... Når man tenker på det, hva er egentlig verst? Mattelekser eller fengsel?
Jaja, får se hva som skjer videre... La oss håpe at dette ikke har inspirert mer av "Norges ungdom" til å gjøre det samme.
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Niiiiiiiice
  • 0
Triste greier dette her, og det er egentlig ikke noe bra med at det skjedde. Hvis skolen din brenner opp, så blir du bare flyttet rundt til andre skoler å steder man kan være. Det er vel bedre å ha skole på skolen istedenfor å ha det i kirken eller noe sånt?
"No matter, if someone is strong or weak. No human can beat loneliness"
  • 0
Snakk om uflaks. Overlevde alle?

Pyroene burde få som straff å bli gitt dobbelt så lange skoledager
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Tragisk at noe slikt kan skje og skjønner godt kommunen som er oppråd over noe slikt kan skje. I tillegg var den fløyen som brant også pusset opp for ikke så lenge siden. At 11-13 åringer har gjort noe slikt er også utrolig og håper de får seg en skikkelig lærepenge, for hvem vet om de finner på noe slikt senere og da kan det enda mer fatale følger hvor menneskelig kan gå tapt...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
En ting å liksom håpe på at det skjer med et uhell, men ingen ønsker vel egentlig ikke at en skole brenner ned
Go ahead, make my day
  • 0
Idioti... At noen kan gjøre slikt er uforståelig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!