Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Selv så jeg ikke mange feil her Ine og er mektig imponert over nynorsken Hadde nynorks på skolen men har glemt det meste. Bruker jo det aldri...

Krysser fingre for at du får en god karakter Ine
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Eg spelar nå fyrst og fremst fordi det er underholdende, gode spel kan også røre ved følelsane mine, noko eg setter pris på. Eit godt eksempel på dette er valgene man må gjennom i Mass Effect, for de var søren meg vanskelege og!

Eg syns ikkje denne nynorsken din var noko serleg dårleg, tvert imot. Men husk at hvis du bare klarer å få til substantiv-bøyningane og A og E-verb så har du nesten en garantert femmer om innholdet ellers er OK.

Sjølv så er eg velsigna med stavanger-dialekt, så alle pronomen og lignende de fikser eg

(Denne nynorsken jeg skrev her har nok masse feil, men jeg prøvde nå ihvertfall..)
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
eg spelar som regel for å gløyme vera utfor....
  • 0
Min mening er at det aller viktigste i et spill er gameplay. Utrolig bra blogg!
  • 0
SORRY INE. jeg så på bokmåldelen
  • 0
Det var en utrolig bra blogg, og WOW! En nynorsk på et nivå jeg bare kan drømme om!

Det viktigste med et spill for meg er at spillet har en god story som jeg kan utdype meg i. Elsker f.eks å lese Halo-bøker, ettersom det faktisk gir et helt nytt syn på spillene!

Deretter kommer det faktum at jeg må kunne koble av med et spill. Et spill for meg skal være avslapping fra det kjaset og maset som er virkeligheten.

Igjen: et utrolig god blogg!

BTW! Fallout HAR en veldig bra story! Se her: http://fallout.wikia.com/wiki/Interplay der finner du masse bra om Fallout-storyen
  • 0
"Vert der, gjort det."

Er har vore/vori der ^^

Hehe, digg å aldri ha nynorsk. Universitetet har sine fordeler, selv om en del pensum er på nynorsk.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Kan ikke skrive noe særlig bra nynorsk, men bergensk dialekten er jo tilnærmet nynorsk på noen punkter.

Eg spillar som oftest spill fordi de har en god historie, men visst et spill har veldig bra gameplay e ikkje historie så viktig. Begge deler i et spill e selfølgelig det beste.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • Solx
  • Solx
Nynorsk er ikke noe gøy. Veit bare en ting som er verre: Matte DODODOOOOM!
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Mitt tips til deg: Bruk ordboka flittig, då spesielt på verb og bøyningar av substantiv. Det er her dei fleste feila ligg, og det er nokså lett å sjekke opp
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
For å slippe nynorsk.
  • 0
Kvifor eg las denne bloggen? Fordi eg vart tiltrekka av sidemålet du skreiv

Eg håpar det gjekk bra for deg
Ja, det er meg.
  • 0
OBJECTION!!!! Jonaskram skriver for mye engelsk, it's annoying me

Angående spørsmålet du stiller i bloggen;
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror faktisk det viktigste for meg verken er historien eller gameplayet, men atmosfæren. Zelda-spillene er noen av mine absolutte yndlingsspill, det samme er MGS-spillene, og begge disse har både super gameplay og historie. Men det som virkelig suger meg inn i disse spillene er atmosfæren.

Den eventyrlignende, fantastiske verdenen i Zelda, med de nydelige solnedgangene, sjarmerende bikarakterene og oppfinnsomme bakgrunnshistorier er det som gjør at jeg nyter det så utrolig godt, ikke den gode historien(selv om bakgrunnshistorie kanskje kan telle som det...), eller det morsomme gameplayet.

Det samme gjelder for MGS' spennende og realistiske krigsunivers. Historien i Metal Gear Solid spillene er ekstremt godt gjennomført, og å snike seg rundt i skogen eller i mørke ganger har aldri vært så givende som i MGS. Men igjen er det følelsen jeg får når jeg spiller det, og utstrålingen serien gir fra seg som får meg til å komme tilbake for mer.

Bare se på de to spillene jeg spiller mest om dagen;
Battlefield Bad Company 2 og Smackdown vs Raw 2010, to vidt forskjellige spill. Mens det ene er et nokså historieløst sportsspill, er det andre et krigsspill med en morsom historiedel og originalt gameplay. Jeg spiller SvR fordi jeg kjenner meg i universet fra wrestling-showene jeg ser på tv, og fordi det føles som jeg er en del av den stjernespekkede blandingen. Jeg spiller BBC2 fordi jeg elsker måten det fremstiller krigen på, og gir deg et nytt og realistisk forhold til omgivelsene rundt deg.

Nå skal det sies at både gameplay og historie spiller en utrolig stor rolle begge to. Jeg hadde ikke giddet å spilt et spill med horrible kontroller og repeterende gameplay særlig lenge, heller ikke et spill med en ekstremt klisjéfylt og rett og slett dårlig historie, men likevel vil jeg si det er atmosfære som teller ALLER mest.
Ine, du sier du ikke likte Fallout 3 på grunn av at det var så grått kjedelig. Well, I rest my case!
"Yeah, I dare you! Ragequit! Make us both happy!" - Scout, Team Fortress 2
  • 0
  • Ine
  • Ine
F0xhunter: Np ^^

Zidmeyer: Tusen takk Selv har jeg ikke lest Halo-bøkene enda, men regner med å kjøpe dem etter jeg har lest Mass Effect-bøkene. Har også lest alle Zelda-mangaene hittil, pluss Eternal Sonata-mangaen "Trusty Bell". Har òg sett hele Hoshi no Kaabi(Kirby)-animeen.

Angående historien i Fallout 3. Som sagt har jeg ikke kommet særlig langt. Men jeg skal gi det en sjanse før jeg sier at historien er dårlig. Den har bare ikke vært spesielt fengende hittil.

Suppeelsker: Takk for at du påpekte feilen; jeg skal rette den opp.

Strifey: Følte at det gikk ganske bra! Vi fikk dog veldig dårlige temaer som vanlig, så selve fortellingen jeg skrev, ble ikke så bra. Men rettskrivninga tror jeg fungerte noenlunde

Swanton: Jeg er veldig enig! Atmosfæren teller utrolig mye. Sånn som eksempelet jeg ga i bloggen; Bioshock.
Riddle me this
  • 0
Ine: Hehe, "vert" betyr "blir". Eg vert... *sett inn passende ord her*.

Ikke at det er så nøye, må bare se at jeg fortsatt husker nynorsken, nå som jeg ikke har det mer ^^
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Ine
  • Ine
Det gikk litt fort der, ja ^^ Tenkte nok at det heter "vere" i steden for "være" på nynorsk, og at "vært" blir "vert"
Riddle me this
  • 0
Honest mistake ^^
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg sier at videospill på en måte er bøler og filmer du styrer handlingen i. Du får et forhold til karakterene og du spiller deg gjennom spillet til ditt mål er fullført å du får se slutten. Hvis da historien er dårlig kan jeg bli fort lei spill, for da har du ikke noe mål og det blir ikke like morsomt for min del. Jeg foøler dermed at jeg har en forkjærlighet til Japanske spill fordi at de som oftest har veldig gjennomført gameplay med kjempe gode historier samtidig .

Så i kortversjon. Jeg må til dels ha gameplay for å ville kjøpe et spill, men som oftest er det historien som til slutt får meg til å kjøpe det.
"No matter, if someone is strong or weak. No human can beat loneliness"
  • 0
Eg må seie at du er god i nynorsk, men eg må også seie at eg hatar nynorsk. Uansett, det var ein god blogg!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Du er ikke alene om å hate nynorsk, nei Og tusen takk ^^
Riddle me this
  • 0
Trur eg holder med P-Dude på denne!
Elskar sandkassespel, men du har rett i at historia ofte er ein samankokt graut.

Kordan gjekk terminprøven i nynorsk?
  • 0
  • Ine
  • Ine
Den gikk veldig bra! Som sagt tidligere, fikk vi dårlige temaer, men jeg følte at grammatikken og rettskrivningen gikk bra
Riddle me this
  • 0
Yup... Come to think of it... Swanton is right. 'Tis the atmosphere that makes the game for me. Not necessarily the gameplay. This might also explain why the hell I get turned off games with crappy graphics.

Oh, by the way, if you don't like mah English, then suck it! I communicate mostly in English, making this very natural for me. Besides, why speak Norwegian when you master the language flawlessly? I say we should rather focus on improving our English then. Don't you agree? ;3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Yeah, maybe. But considering the fact that this is a Norwegian gaming site, with Norwegian users, it seems like the most natural thing to do is communicate in Norwegian. But whatever man, you can do whatever you like...
"Yeah, I dare you! Ragequit! Make us both happy!" - Scout, Team Fortress 2
  • 0
nice blog god begynnelse. resten var også bra
CL4P-TP; Intergalactical Ninja Assasin
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!