Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Kjære alle gamere her på GR.

I dag tenkte jeg å gi dere en forelesning som dere kan ta med dere videre her i livet. Noe å bygge deres fremtidige "Jeg" på. Jeg kan love dere at livene deres ikke vil være det samme etter dere har lest dette. Dere vil tenke på en annerledes måte.

Les på eget ansvar.


Se for dere Strifey. En overpositiv Sørlending som ofte sees iført pique. I hendene har han et syltetøyglass. I ordentlig glass. Han legger oppi noen store steiner, både sorte, hvite, blå og grå, til han ikke får oppi flere.

Er det plass til flere steiner oppi glasset?

De fleste av dere tenker "nei".

Se for dere at Strifey tar opp noen mindre steiner som han legger på toppen. Han rister på glasset og steinene finner nok av plasser til å oppholde seg. Slik fylte han glasset til randen. Dere sitter og flirer.

Er det plass til flere steiner oppi glasset?

Nå tenker så å si alle "nei" - nå er det fullt.

Se for dere at Strifey tar opp en liten plastikkpose med sand som han heller over alle sprekkene. Sanden renner ned over steinene som Tidens Sand renner gjennom våre liv. Nå er det helt fult.

Se for dere at Strifey setter vekk syltetøyglasset på kateteret ved siden av en liten boks små rips, og skriver på tavlen:

Syltetøyglasset forestiller livene deres.

De store steinene forestiller alt det viktige her i livet. Som kjæreste/kone/elskerinne/one night stand, familien, barn, søsken, helsen din, PlayStation 3, rips og lignende.

De små steinene deres forestiller de litt mindre viktige tingene her i livet. Som jobb, karakterer, bil, hus/leilighet, piqueskjorte og lignende.

Sanden forestiller alt det uviktige her i livet. Som at det meste ser finere ut på 360 enn PS3.

Se for dere Strifey ta en håndfull rips fra boksen på kateteret, spise de, for så å snakke på skikkelig sørlandsk:

Husk at dere kan fylle opp glasset med sanden først, men da får dere ikke plass til de store og små steinene i glasset. Det samme gjelder livet. Hvis dere bare bruker tid på det uviktige og ubetydelige her i livet, vil dere gå glipp av mye annet. Ha fokus på det som er viktig for deg. Spill PS3 med barna dine. Gå på byen med kjæresten din. Overrask kona di med roser og frokost på sengen.

Og dere vil fortsatt ha tid til de mindre viktige tingene her i livet. Dere har fortsatt tid til å jobbe, vaske huset, spille 360, og alt det andre som tilsvarer sand og småstein.

Fyll livene deres med store steiner. Det som virkelig betyr noe. Alt det andre er jo bare småstein og sand.

Se for dere at Strifey tar opp en kald CB (Pepsi hvis du er under 18) og heller oppi syltetøyglasset, før han sier med et smil:

Uansett hva som skjer i ditt liv, uansett hvor fullt det er av store steiner, små steiner og sand, så er det alltid plass til en kald øl (Pepsi hvis du er under 18).
Ja, det er meg.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Haha, jeg går for pepsi'n xD
Riddle me this
  • 0
Haha, virka som et bra tips..Liker også at du satte playstation på stor stein og karakterer på litt mindre stein..
Fem-stjerners medlem
  • 0
Veldig godt uttrykket og skrevet. Jeg liker bloggene dine, de er en fryd å lese. Denne bloggen var intet unntak. Du er virkelig GRs beste blogger i mine øyne!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Likte at du nevnte Pepsi istedenfor Cola.

Mitt glass er fult av sand... Og steiner selvsagt...
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Litt av en måte å skrive en blogg på, veldig underholdende.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
veldig bra skrevet .
men jeg likker ikke pepsi!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Du leverer igjen, Strifey
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Imponerende. Får deg til å tenke.. Dette mener jeg. Veldig god blogg
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Nam.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Fantastisk strifey! Jeg har lyst til å gi deg masse ros og alt det der, men da får jeg mindreverdighetskomplekser, og ingen vil se det.
Jeg vil heller ikke virke som en håpløs bedreviter ved å si at jeg allerede har funnet ut av det der via erfaring.
Det jeg KAN si, er at du har gitt meg noe å tenke på. Noe å fylle de små hullene med. Takk Strifey!
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Det var en flott blogg! Rett og slett.
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
For en utrolig bra blogg! Den hadde et kjempegodt budskap som jeg er veldig ening i, samtidig har du laget et veldig godt eksempel ved siden av. Alle disse tingene gjorde dette til en veldig god blogg, og gjorde den morsom og lærerik å lese. Takker og bukker for det
"No matter, if someone is strong or weak. No human can beat loneliness"
  • 0
Kjempe blogg!

Håper du køddet med at PS3 er bedre enn 360! (Bare tulla, bare sånn at du vet det).

Bloggen sa noe viktig på en original måte! Knallbra
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Du er så utrloig god til å skrive blogger Strifey! Denne fikk meg til å reflektere over livet!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Knallgod blogg igjen Strife_Cloud og med disse ordene ga du tid for ettertanke
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Var nettopp i et bryllup hvor forloveden til brudgommen hadde en tale som var bortimot identisk med denne bloggen. Noen du kjenner?
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!