Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Halloen Oblivion spillere av GR, her har jeg noen nydelige mods som må prøves, les igjennom! :)

Ps. Dette er min anmeldse av mods, så det er ikke altså noe stort å sette anmeldse på anmeldsen :P


1.The Lost Spires
2.The Heart of The Dead
3.Akatosh Mount by Saiden Storm (Mount)
4.Smite of Order (Magi)



1. The lost Spires
I denne modden Lost Spires følger vi vår karakter inn til et guild som heter Archeology Guild, dum som karakteren din er så vet jo han/hun ingenting om arkeologi. Men du får jobb som går ut på å eliminere alt av fiender som du finner i en av hulene som dine guildmembers ber deg om.
Etterhvert får man høre egen nydelig musikk, og ikke bare det, hele modden har stemmeskuespill! Vi får også egen lagde fiender og visse områder jeg ikke vil røpe noe om.
I en del av modden får du delta på en begravelse, hvor du etter den snakke med de andre guildmembers om hvordan denne personen var og mer jeg ikke vil røpe :)
Men men, tilbake til storyen, etterhvert som du klarerer huler og såkalte ''Spires'' blir et våpen funnet, som skaper småproblemer blant andre arkeologer.
The Lost Spires gir god underholdning og jeg anbefaler det!



2.The Heart of The Dead
Under spillingen av denne modden, så vurderte jeg mange ganger å sjekke walkthroughen som kunne lastes ned, eller bruke console, men nei, når man spiller en mod får å anmelde så gjør man ikke sånn. The Heart of The Dead starter som en quest mod pleier å starte, i startquesten står det at du har hadd en merkelig drøm osv. sjekk en gammel man i Bruma (Yay snøland!) og han spørr om du kan redde kona hans, men senere viser det seg at verden står på spill, andre som vil ha denne skatten, Heart of Dead vet ikke dette. I The Heart of The Dead møter vi tre andre karakterer som er intresannge, hvis man er intresert i bakgrunnen til sine venner, kan man det. Og jeg ble mer imponert over det man kunne gjøre med disse karakterene, en kan bli forelsket i det, det kommer ann selvfølgelig om på et valg du tar, eller om du ikke skal bli sammen med noen av dem. White king, bad guyen i dette eventyret skal komme seg ut av dette Dead Realm, Dublin og en annen jente er dine kompanjonger som du kan bli sammen med (De som har jente som karakter, slapp av, dere kan fremdeles bli sammen med ho dama) Dette romanse systemet er litt viktig, fordi det påvirker hva som skjer etter slutten. Så en av karakterene, Wintermoon som er en mystic elf møter man etter 10 minutter inn i modden, og da jeg møtte henne, trodde jeg at hun ikke hadde så stor rolle, men det hadde hun. Men som sagt, alle karaktereme kan du få vite en hel del om. Egen musikk til denne modden, og en liten video til en spesiell scene man velger selv om den skal skje ;)
grunnen får at jeg ville se på walkthroughen, var at hvert sted du er i, er fylt med puzzles, om du feiler, pass på gulvet! stemmeskuespill er det også, så ingen stumfilm lesing på denne nei.
The Heart of The Dead er en god mod, du får et lite kjærlighets system som ikke er helt så stort men det er jo noet, vi har stemmeskuespill og nye fiender, våpen og rustning å leke med. Denne anbefaler jeg å prøve, selv om totalstørrelsene av filene er på ca over 700Mb :P
Anbefales!


3. Akatosh Mount av Saiden Storm
Når du tenker Akatosh tenker du sikkert drage eh? Vell i såfall har du rett, den populære Akatosh Mounten av Saiden Storm er et bra valg om du vil ha nye ridbare dyr.
Når du starter oblivion etter å ha aktivert modden kommer en Mount Selection magi i spell listen din, når du bruker denne får du en liste opp med forskjellige drager du kan velge imellom, når du har valgt en, kommer Command (Navnet til dragen) magi in i spell listen din, og når du bruker den kan du summone dragen din, du kan få den til å følge etter deg, fordi de kan også sloss, du kan bruke baggene den har til å plassere utstyr i.
Flygekontroller er enkel, musa opp eller ned får å fly opp eller ned, så bruke du venstre og høyre bevegelsestast til å snu, ellers så bruker du selvsagt framover knappen til å gå framover. Dragen din svever i lufta om du har karakteren din på run, men om du bytter om til walk, så lander du og dragen din på bakken og den går på bakken.
Et liten minus med denne modifikasjonen er at man kan få store problemer med companions (CM's Baserte, eller vanelige) fordi plutselig hvis du ser i 3rd person, så vil du se at de teleporterer seg bak deg, og eventuelt ser du at du flyr over halve Tamriel i lagg speed, og så kommer en load screen som aldri loader ferdig, så CTRL+ALT+DELETE må man vell.
Ellers enn det har jeg ingenting å klage på, denne mount modden er den beste jeg prøvd og jeg bruker den hver gang jeg spiller oblivion :)
Anbefales!



4.Smite of Order (Magi)
Alex/Venom140 viste meg denne lille modden, som er nydelig! En kan-kun-brukes-en-gang-om-dagen-spell-p.g.a-kan-bli-får-mye-br
ukt-og-kan-fucke-oblivion Spell som har sine godsaker, som det står på den lange forklaringen er det en en gang per dag spell, og jeg mener at de som lagde modden var ganske smart, man ville ikke ha denne modden til å crashe oblivion (se bilde hvorfor)
Magien legges automatisk i spell list, så er det bare pick a target and choose carefully. Det som ikke kan brukes på er essential npc's (sånne som aldri dør, Faen!) og det fårstår man godt. Og god mode (tgm) blir heller ikke å funke, det blir å fucke med scription og kanskje evt. Crashe oblivion.
Men nokk om det, det som skjer er at fienden din fryser, og ser du opp i været ser du en nok så stor sky over fienden, som etter hvert blir blå og så skyter en stråle ned og eliminerer. Et lydklipp fra Shivering isles skal visst være brukt når man treffer fienden med magien som aktiverer Smite of Order, etter fienden er død er det bare skjelletet igjen. Eksplosjonen til Smite of Order er såpass stor, så forvent at fiender rundt deg også dør!
Smite of Order ser nydelig ut, man skulle trodd at Bethesda lagde denne selv, men det gjorde de ikke.
Anbefales!


Ingen screenshots tar jeg i denne artikkelen, sjekk sidene selv :)



vil du at jeg skal sjekke en mod? Skriv i kommentarer med link :)

Linker til moddene:
Akatosh dragene:
http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=10819

The lost spires:
http://www.lostspires.com/

The Heart of The Dead:
http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=21176

Smite of Order:

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMod
s.Detail&id=4857


http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=19156
  • 0
Åhhh.... så sykt kjipt at jeg ikke har Oblivion på pcen.... noen av disse moddene var skikkelig fristende!
  • 0
Vet Dem eier
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg har også lyst til å lage en Oblivion mod.
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0
potetmosgutten: Jeg driver å øver med construction set, intresert i å prøve? ^^
  • 0
Kanskje du kan sjekke ut Kavatch Rebuiled Modden?
"What about thinking of me in front of the fireplace dressed as a stormtrooper saying 'Hi there! Welkum to Mythbusters!' "
  • 0
Jeg og Brian= Proffesjonele Mood testere
*MacGyver Theme*
  • 0
Venom, pass på hva du sier om deg og mods, og at dere lissom er *host host* gode???

Nå skal ikke jeg være eplekjekk eller noe, men jeg er mod-mesteren på dette forumet!
/Ironi


Og til coolandcalm, du driver også med CS? Pleier ikke å gi ut, men hvis det er noe som plager meg, *poff*, så er CS oppe og problemet fikset

Og helt på tampen, du stjal idèen min! Jeg planla og ha ukentlig mod-anmeldelser. Kjipt at jeg aldri satt ræva i gir, for hvis jeg lager en nå, kommer alle kommentarene til å være slik;

- "ZOMG, U AR C0PYC4TZ!"
- "HAHAH, LITT SEINT UTE F0XY??"

Osv...

Med mindre du gir meg tillatelse :3
  • 0
asså, foxhunter, jeg driver med CS, men det er lenge siden, jeg driver å laster ned nå, må vell gjøre som gamle dager, tutorial ftw.

Har du steam eller noe? jeg tenkte kanskje vi kunne lagd noe?
  • 0
CS = construction set ;) Altså Det man lager mods til i Oblivion Bare en forkortelse vi bruker på Elderscrolls-forumet
  • 0
F0xhunter : Det var jo en spøk da
*MacGyver Theme*
  • 0
Det var min også ;)
"/Ironi", er vel ikke for vanskelig å forstå?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!