Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

And the doctor is IN! Nå har det vært lenge siden jeg har gitt ut en blogg, så det føles deilig å endelig være tilbake. Til alle No More Gamers fans: Slapp av, serien er ikke lagt ned, jeg måtte bare ta en pause. I mellomtiden bestemte jeg meg for å gi ut denne listen over mine tjuefem favoritter til Wii. Wii har lenge vært en undervurdert konsoll, og jeg mener det er på tide at noen endelig viser hvor mye fantastisk denne maskinen har å by på. Men husk; dette er kun min mening, så om du er uenig, setter jeg pris på om begrunner hvorfor, og ikke bare sier det så enkelt som: "du tar feil". Nå, uten flere innvendinger, la oss begynne!


25. Wii Sports
Sjanger: Sport
Alder: 7+
Utgitt: 2006
Kommentar: Når det er tidenes mest solgte spill er det jo en selfølge å ta det med. Wii Sports, som følger med når du kjøper en Wii, er i bunn og grunn ikke mer enn en demonstransjon av hva maskinen kan. Derfor virker det kanskje ved første øyekast rart å ta det med på en slik liste. Men Wii Sports er også noe av grunnen til at wii har blitt så stort som det har. Det var Wii Sports som overbeviste alle tvilende mødre om at Wii var maskinen du kunne komme i form med, det var Wii Sports som endelig tok knekken på foreldrenes argument om at å spille får deg i dårlig form. Takket være Wii Sports, kan barn verden over endelig få sitte inne på en solfylt dag, og det er mer enn nok til å gi Wii Sports en plass blant de tjuefem beste.


24. Super Mario Galaxy 2
Sjanger: Plattform
Alder: 7+
Utgitt: 2010
Kommentar: Super Mario Galaxy er det Wii spillet som har fått høyere score enn noe annet på Metacritic.com. Fortjener det dette? I min mening, nei. Det er lite nytt fra originalen, som jeg også syntes hadde bedre baner og design. Men det betyr ikke Super Mario Galaxy 2 er et dårlig spill, tvert imot. Det har tonnevis av stjerner å finne, kule bosser, og ikke minst, masse kos og sjarme. Uten tvil verdt å kjøpe dersom du er ute etter et realt plattform eventyr.


23. Mario Strikers: Charged Football
Sjanger: Sport
Alder: 7+
Utgitt: 2007
Kommentar: Jeg har aldri vært spesielt glad i fotball spill. Etter min mening er de alle egentlig helt det samme, bare med litt oppgradert grafikk. Derfor er Mario Strikers: Charged Football et friskt pust i en ellers død sjanger. Gameplaymessig er det best å sammenligne det med et Mario Kart spill, der det kun er en regel som gjelder: det er ingen regler. Alt er lov. Dersom du slår til keeperen for så å score, gjelder det fortsatt som en scoring. Jeg har aldri hatt det så gøy med et fotball spill som jeg hadde det med Mario Strikers: Charged Football. Forhåpentligvis vil EA få øya opp og innse at fotball sjangeren for lengst er død, og følge Nintendos eksempel i et forsøk på å gjennopplive den.


22. Bully: Scholarship Edition
Sjanger: Action
Alder: 16+
Utgitt: 2008
Kommentar: Bully kan sees på som en slags blanding mellom GTA og et Harry Potter spill. det lyder kanskje rart, men overaskende nok funker det ganske bra. Spillet inneholder en kul historie som jeg personlig syntes var bedre enn i noe GTA spill, og gameplayet er også strålende. Stemmene er også bra, og man kan tydelig høre at stemmeskuespillerne la en del arbeid inn i stemmene sine. Vel, de fleste av dem. Man kan også se den utrolig detaljerikdommen på Bullsworth Academy, hvor hver eneste elev kan enten være en venn eller en fiende. Dersom du er en reddhare på skolen kan dette spillet godt være det som gir deg litt mer mot i hverdagen.


21. Red Steel 2
Sjanger: Action
Alder: 16+
Utgitt: 2010
Kommentar: Red Steel var mildt sagt et uferdig spill. Derfor, når folk hørte om Red Steel 2 var det en del tvilende. Kunne det virkelig fikse alt det som gjorde originalen så middelmådig? Og utrolig nok, ja det kunne det. I Red Steel 2 er noe av det viktigste av alt stil. Du spiller en samurai i ville vesten, og det blir ikke noe særlig stiligere enn det. Men stilen alene er ikke nok til å redde et spill. Flaks at Red Steel 2 får til alt annet også da. Grafikken er noe av det beste på Wii, og gameplayet er også strålende. Red Steel 2 har virkelig mestret førstepersjons perpektiv gameplayet, og jeg kan umulig se for meg hvordan oppfølgeren kan slå dette. En skikkelig perle.



Og det var det for denne gang! Jeg regner med å gi ut neste del om ikke så lenge, så følg med! Har du noen forslag, så bare kom med dem, så skal de tas til etterretning. Peace out!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Det sier hvor mye dritt det er hvis du plasserer wii sports på en så god plass
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
No More Heroes 1/2 på første antar jeg?
Love will tear us apart.
  • 0
Bare et lite spill om du syns det er ok og ta med spil som er ikke opprinnelig lagt på wii som Bully og Zelda Tvilight princess. De er porter fra andre konsoller. Jeg bare spørr men det er din liste så du kan gjøre som du vil
  • 0
Hadde nok plassert alle spillene du nevner en god del lengre oppe på listen, men jeg helt enig i at de alle er spill som er verdt å nevne på Wii. Wii Sport har fått en del kritikk og de fleste vil nok ikke kalle det mer en middelmådig, men det byr faktisk på en del underholdning og derfor har jeg selv spillt en god del timer.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Enig med SMG2, leverer ikke!!
  • 0
En flott liste med begrunnelser. Selv ville jeg nok tatt Red steel 2, SMG2 og WII sports lengre opp på listen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Bra at du setter Wii Sports ganske høyt! Synes at mange klager over spillet selv om det er utrolig givende og et superbra partyspill.
Ellers bra liste, Chargers er et fett spill!
Skal følge med her!
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Wow, Galaxy 2 så høyt oppe? Spent på å lese om alle spillene som er rangert over det. Red Steel 2, Wii Sports og Bully er fantastiske spill som jeg personlig ville satt høyere på en topp 25 liste. Likte ikke Mario Strikers så alt for godt, og endte opp med å selle det. Var ikke noe for en fotball-fan som helst setter pris på realistiske fotball-spill.

Galaxy 2 har jeg faktisk ikke prøvd, men er det like bra som originalen så blir det nok et av mine all-time-favoritter.

Kan forresten tenke meg hva som kommer øverst.

Masterno: Nå er det jo subjektivt om Wii Sorts er bra eller ikke da. Er ikke Metacritic som er svaret på alt, om det er det du tror.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Personlig havner Galaxy 2 øverst på min liste, førsteplass altså. Twilight Princess derimot, havner ganske langt nede på listen. Men overall, så har jeg jo egentlig ikke nok Wii spill til å lage en topp 25 liste...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
whoa. det DSN sa. :3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Takker alle for kommentarer, og ja themaninthejacket, jeg tar med et par porter på denne listen. BTW, Twilight Princess er vel ingen port? Det kom jo på Wii før det kom på Gamecube...
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
TP er jo en port når det først ble laget til GC for så å bli PORTET over til Wii
This is great banter, it really is.
  • 0
Ahh, det stemmer, det ble jo originalt laget for GC...

Nonetheless, porter kommer også med på denne lista.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Så da vil Okami f. eks havne på denne lista? Det er jo ikke akkurat en "eksklusiv" liste lengre.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
haha, digga åssen wii sports tok 25. plassen din
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!