Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

And the doctor is IN! Fint å være tilbake! Fint å se at dere likte den forrige listen min, det er tross alt for dere jeg lager denne greia! Jeg skal snart på ferie, på et sted der det ikke er nett, så det spørs hvor ofte jeg får gitt ut blogger mens jeg er der. Nå, uten flere innvendinger, la oss begynne!


20. Tales of Symphonia: Dawn of the New World
Sjanger: RPG
Alder: 12+
Utgitt: 2009
Kommentar: Tales of Symphonia var uten tvil et av de beste spillene som var å finne på Gamecube. Det hadde et fantastisk kampsystem, en dyp historie, og en masse sjarmerende karakterer. Derfor, når Tales of Symphonia: Dawn of the New World ble annonsert, var det en del glede blant alle RPG fans. Derfor var desto mer bittert når de fikk se at Dawn of the New World ikke var i nærheten så bra som originalen. Men det betyr ikke at Dawn of the New World er et dårlig spill, tvert imot, det inneholder både sjarme og spenning, og kampsystemet er fortsatt knall. Det var aldri det Tales of Symphonia 2 fansen hadde håpet på, men det er fortsatt det eneste RPGet som får det til på Wii, og forhåpentligvis er dette bare det første av mange.


19. Punch Out!!
Sjanger: Boksing
Alder: 12+
Utgitt: 2009
Kommentar: Det blir ikke noe særlig mer Old School enn det her. Punch Out!! er i bunn og grunn en mye bedre versjon av boksingen i Wii Sports, hvor hver eneste motstander har sin egen kampstil. Selv om spillet starter ganske lett, blir det etterhvert en skikkelig utfordring å legge en motstander i bakken, og du må regne med å bruke flere timer på å regne ut den perfekte taktikken for å knocke motstanderen din. Spillet har også et flott soundtrack, og Wii kontrollen har aldri vært så bra som i Punch Out!!. Dersom du har en del innestengt sinne, er Punch Out!! uten tvil det du trenger. Hadde kommet høyere opp på lista dersom multiplayer delen hadde vært mer gjennomført.


18. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Sjanger: Puzzle
Alder: 7+
Utgitt: 2008
Kommentar: Point-and-click sjangeren er ikke for alle. Det skal være sagt. Det er en sjanger som krever en del tålmodighet, og presisjon. Jeg kan si at Zack & Wiki inneholder noe av de mest gjennomførte strategien jeg har sett i noe spill, og av og til kan løsningen på en gåte være så enkel, men allikevel så utrolig komplisert. Jeg storkoste meg virkelig med denne sjarmbomben, for er det en ting Zack & Wiki har, så er det sjarme. Jeg kan si at selv når det er frustrerende klarer Zack & Wiki allikevel å sjarmere deg i senk, og det er ikke akkurat småtteri. Men Zack & Wiki er ikke uten feil. Jeg kommer riktignok bare på en feil, men det er en stor en. Kontrollen. Wii kontrollen har aldri vært så lite responsiv som i Zack & Wiki, og alt for ofte dør jeg rett og slett fordi kontrollen nekter å gjøre som jeg sier. Du ber Zack gå mot høyre, han hopper. Du ber Zack liste seg bak en vegg, han løper rett inn i armene på et stort monster. Kontrollen er virkelig noe av det verste jeg har opplevd på Wii, og det eneste som hindrer Zack & Wiki fra en høyere plass på lista.


17. Wario Land: The Shake Dimension
Sjanger: Plattform
Alder: 7+
Utgitt: 2008
Kommentar: At Wario har mer sjarme enn Mario er det liten tvil om. Når Mario redder verden bare fordi han burde det, redder Wario verden kun hvis han har noe å tjene på det. Og det er nettopp det som er historien i Wario Land: The Shake Dimension. Wario drar for å redde verden fordi han blir lovet en bunnløs pengesekk for det. Når det kommer til humor har Mario en del å lære fra Wario, fordi det er få plattform spill med mer sjarme enn det her. Men Wario Land: the Shake Dimension har mer enn bare sjarme, det har også flott gameplay og design. Jeg storkoste meg virkelig med denne tittelen, og forhåpentligvis er neste Wario Land tittel allerede på vei.


16. Metroid Prime 3: Corruption
Sjanger: Action Adventure
Alder: 12+
Utgitt: 2007
Kommentar: Samus Aran er tidenes kuleste spillheltinne. Dette er fakta. Så hva skjer når du tar tidenes kuleste spillheltinne, og putter henne i et av tidenes mest stemmningsfulle spill? Magi. Metroid Prime 3: Corruption er kanskje det beste spillet i Metroid Prime trilogien. Historien, karakterene, musikken, og gameplayet... Ja alt ble bedre i Corruption! Wii kontrollen er også flott i dette spillet, og den blir sjelden frustrerende. La oss håpe at Metroid: Other M blir like bra som dette, selv jeg ærlig talt ikke kan se for meg hvordan. Samus har aldri vært kulere.


Og det var det for denne gang. Neste del kommer sannsynligvis i løpet av et par dager. Og dersom det er noe dere syntes jeg burde bli bedre på, bare fortell! All konstruktiv kritikk skal tas til etterretning. Og med det, takker jeg for meg. Peace out!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Metroid og Punch Out er sykt bra spill ja!!
Bra liste venter bare på slutten
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Har ikke prøvd noen av spillene på listen din.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Må si det samme som Kakashi, har ingen av dem og har heller ikke prøvd dem. Tales serien synes jeg er ganske bra så Dawn of the new world hadde nok kommet høyt på listen om jeg hadde prøvd det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
MP3 var bra, men falt ikke helt i smak. Punch-Out derimot var fantastiskt. Litt kort, men direkte genialt.

Skal sjekke litt mer om ToS og Shake Dimension. Virker som noen morsomme og spesielle spill.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
hahahaha nintendodude xD MP3 du liksom XD fail forkortelse xD
  • 0
Hvordan klarer du å lage en topp 25 spill til Wii liste?
Det finnes jo mindre enn 25 gode spill til Wii
  • 0
Zyrocz:

Så du taler liksom for folket med den setningen der? Wii har mange gode titler, så det er bare å grave etter dem. Men så mener selvfølgelig ikke alle det samme.
Love will tear us apart.
  • 0
Det var jo delvis ment som en spøk da
Nintendo gir til tider ut noen gode titler, men de er som oftest vansklige å finne.
  • 0
det beste metroidspillet evar er super metroid
  • 0
Hadde egentlig planer om å kjøpe Wario Land: The Shake Dimension når det kom ut, men så glemte jeg bort hele spillet. Skulle kjøpt det nå hvis jeg hadde mer penger eller fant det billig et sted. Artig å se en liste over gode Wii-spill.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!