Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter jeg hadde hørt en sang hos en venn som heter Adrian, så skulle jeg finne den på spotify og da tok jeg 2 sanger med det bandet på Spotify. Nightmare og Afterlife. Jeg snakker selvfølgelig om Avenged Sevenfold

Navn: Avenged Sevenfold Eller A7X
Sjanger: MetalCore/Hardcore
Stiftet i : 1999
Nasjonalitet : USA - Callifornia
Inspirert av: iron Maiden, Motorhead, Metallica, Guns N Roses.


Bandet består av
Matthew Charles Sanders - vokalist
Brian Elwin Haner Jr - sologitar
Zachary James Baker - rytmegitar
Jonathan Seward - bass
James Owen Sullivan - Tromme - RIP Død 28.12.09

Sjangeren
Har dere hørt Metallica, Guns N Roses og Motorhead? ifølge meg er det en blanding mellom dem. GnR`s Fart og metallicas Røffe stemmer, og Motorheads Stil. Det er en god miks med stil. Som man merker i forksjellige sanger så er relligionen deres kristen. Det er et bra band for alle som digger rock`n`Roll.

Utsende
Som i de fleste metalband så går de i svart. Alle utenom Zachary som går i finskjorte. Matthew har en svart røff stil. Det går for det meste Solbriller, Svart bandana og svart caps. James, har den størte emo stilen av alle, mens Brian kan virke som en stillfull kar. Og til slutt Jonathan som jeg har sett han går han nesten barbert på hodet med farget håret rød, ikke ginger rød men rød rød.

Live
Av det jeg har sett av bandet så bringer de fram et bra show ut på scenen, med både flamme og et utrulig lysshow. De høres ikke tonedød ut og det er bare kjempe flott hvor bra de klarer å holde takten og farten mens Matthew tøffer seg med stillige triks og poses.

Linker

Top 3 sanger
- Nightmare
http://www.youtube.com/watch?v=94bGzWyHbu0

-Afterlife
http://www.youtube.com/watch?v=HIRNdveLnJI

-Welcome to the family
http://www.youtube.com/watch?v=6-iOKHjy3sQ (Black Ops video)

Beste Live sang
-Afterlife
http://www.youtube.com/watch?v=bDQLCne_CGg

Hjemmeside
http://www.avengedsevenfold.com/

Q
- Har du hørt A7X?
- Hva syntes du om denne bloggen?
- Skal jeg egentlig bare droppe de her spørsmåls rundene mine?

<u>Now your fucking Nightmare comes to life!

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
A7X er et bra band, som har sin helt egen unike sound. Veldig trist at The Rev døde

Bloggen din var god nok, men litt vel kort. Forklar litt mer om bakhistorien til bandet og gå mer i detaljer om selve musikken, spesielt trommespillet, de unike stemmene til vokalistene og de kule gitarsoloene, samt fortelle om den nye trommisen dems.

Spørsmålene har jeg ingen ting imot.
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Elsker dette bandet høyt! Men synes ikke denne bloggen sa så mye. Du kunne utdypet deg mye mer sånn at kanskje folk som ikke har hørt om A7X kunne fått et bedre bilde av dem.

Det som gjør A7X til et spesielt band er de catchy låtene, kule vokaler og ekstremt godt tromme spill av The Rev(r.i.p), og nå Mr. Portnoy. De lager musikk de liker selv og blåser i hva andre synes. De tørr å ta sjangser innenfor sjangeren, noe jeg respekterer dypt. Avenged Sevenfold er konge! Klarer ikke helt å bestemme meg om det nye albummet, Nightmare er bedre enn City of Evil. City of Evil har en overall package med ingen virkelig kjedelige sanger. Nightmare sine første 5 sanger er det beste A7x noengang har produsert, mens resten av platen ikke er fult så bra.

Sprøsmålene synes jeg du burde beholde.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Har hørt på Avenged Sevenfold en stund nå selv, og må si at det er ett utrolig bra band. Etter at jeg begynte å høre på det har det blitt betraktelig mindre Metallica. Venter foreløpig bare på at "Nightmare" skal dukke opp i postkassa, forhåpentligvis i morgen.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
A7X er overvurdert. De er ganske gode, men fremdeles overvurdert. Og deres siste album var i mine øyne en stor skuffelse. Nightmare var grei nok, men jeg syns ikke de andre var så spesielt gode.

Syns A7X var bedre før...
  • 0
Takk allesammen

Flakey: Er enig der de er ikke helt perfekt
*MacGyver Theme*
  • 0
Dropp spørsmålene en gang for alle.

Greier ikke helt å bestemme meg for om jeg liker dem eller ikke. Metallica har jeg lite til overs for og klesstilen deres var litt. Nja hva er ordet ,skinnhomseaktig??

Uansett god blogg, fortsett med dem.
Nei men da så
  • 0
Hvorfor må metal-folk bruke gangster klær? Synes det ser temmelig tåpelig ut. Dette er sikkert et flott band for mange, men jeg synes vokalene til Matthew er kjedelige, trommene er rå, men dette er min mening.

Personelig synes jeg dette bandet er litt overvurdert, men det er mange gode band som er overvurdert, så det spiller egentlig ikke særlig mye rolle. Få med litt mer om sounden deres neste gang, og ikke så mye om hvordan de går kledd. Musikken er det viktigste <3
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Svært overvurdert band i mine øyne, er glad for å se at det er noen andre som har en skeptisk mening til dem. Da refererer jeg selvfølgelig til kommentarene, ikke bloggen. Av alle mine venner så er det ikke en eneste av dem som tåler kritikk mot A7X, da begynner de med en gang å si at mine favoritt band(Pantera, Megadeth) er helt jævlige. Forstår ikke egentlig hva som er så bra med dem. Kjedelige riff, dårlig basslyd, til tider helt rævva synging, og ganske overvurdert trommis. Selv om han er død, syns jeg fremdeles det at en 15 år gammel gutt som meg kan spille alt han kunne. Anywho, holder meg til ekte metal.
I suck.
  • 0
Har ikke hørt mye fra bandet, bortsett fra Nightmare, som forøvrig er en jævlig bra sang.

Men syns ikke de minner om Metallica eller Guns N Roses eller Mötorhead. Hører på de banda og og synes ikke de ligner.
  • 0
Likte dette bandet godt! takk for tipset
Syntes det var noe kjent med både navnet og sangen "Afterlife" selv om jeg ikke tror jeg har hørt dem før

Syns også at du bør fortsette med den Q`n din
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Gamergeek Om en trommis er god eller ikke har ingenting med om du kan spille til bandet eller ikke. Vis jeg tolker deg riktig, sier du at The Rev er overvurdert nettopp fordi du kan spille sangene til A7x?

Rev var en ekstremt god trommis! Han er flink til å implantere flere forskjellige tromme stiler inn i sanger. Han gjør kompliserte ting som kanskje ikke er like lett å høre vis du ikke følger ordentlig godt med. Jeg finner nye ting i sangene til a7x som fortsatt forbløffer meg på trommesiden. Det er ikke mange trommiser som gjør det.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Gamergeek: Jasså ja, du tror du kan spille like bra som The Rev? Prøv å spille Bat Country (på ekte trommer vel og merke) og spille alt Rev gjorde på originalinspillingen feilfritt du!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Hmm, mye jeg er enig i og uenig i. Dessverre...

Avenged Sevenfold er et überbra band, og mye av det du har skrevet kan jeg si meg enig i... Men noen ting er bare ikke riktig.

1. Nightmare er ikke den beste sangen de har skrevet. Mesterverk som A Little Piece of Heaven og Beast & the Harlot er langt mer kompliserte og gjennomtenkte. Nightmare er for all del en meget god sang, men den er ikke den beste.

2. De har vel egentlig ikke en beste live-sang, ikke etter min mening. De spiller bra live, og hvordan alle fem traff alle notene riktig på DVD-utgivelsen deres, er helt klart noe av det mest inspirerende jeg noensinne har sett og hørt.

3. *Kremt* Unnskyld alt det negative, men Welcome to the Family har vel egentlig ikke engang rett til å være på lista... Den har liksom ikke nådd den statusen enda, å være en klassiker. Det også er en god sang, men den kommer fra den nyeste og svakeste plata (jeg måtte bare innrømme det). *host*

Hehe, bortsett fra det må jeg si meg enig med det meste. Du kunne jo skrevet mer om The Rev og om den forventede fremtiden til bandet. De fikk jo tilogmed trommisen fra Dream Theater til å gjøre ferdig den siste plata, det fortjener å bli nevnt.

Flott at du hyller dem, og nok en gang må jeg si unnskyld for det negative. Er bare det at jeg anser meg selv som en ekte fan, og noen ting må jeg bare si ifra om. BTW, skjønner at mye av dette var basert på dine meninger, og jeg respekterer det, men du kunne i det minste sagt det
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Første gangen jeg hørte dette bandet var da de var oppvarmingsband for Iron Maiden, må si jeg var imponert
  • 0
Diskusjon og skryting på gang her

Likte egentlig ikke a little piece of heaven .... litt for merkelig for meg ....

F.eks kunne jeg ikke ha laget en sånn her blogg for sathyricon for at jeg ikke har meninger på det bandet.

De her bloggene er basert på MIN mening om bandet. De er litt overskrytet men er ikke litt for mange band det ?
*MacGyver Theme*
  • 0
Bra blogg og skal høre på litt nå. Og behold spørsmålene dine!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Tidenes band.

Nyeste plata er den aller beste spørr du meg, og det virker som en mange kritikere er enig i den vurderingen, selv om det likevel skal sies at jeg aldri hadde klart å tatt beslutningen å velge mellom noe av A7X sin musikk (med unntak av kanskje "Sounding the Seventh Trumpet" som er litt mørkere enn resten).

Jeg klarer personlig ikke å peke på noen favoritter på den nye platen (kanskje med unntak av So Far Away, som nesten fikk meg til å gråte), da jeg syns alle er fornøyelige. Nightmare og Buried Alive (og til dels Welcome to the Family) stikker selvfølgelig ut da de har vært ute lengre enn resten av albumet. Jeg liker samtlige sanger bedre og bedre desto mer de blir spilt.

Andre band jeg hører på forresten (ser det er noen som har nevnt det) er Stone Sour (å du GUD som jeg gler meg til A7X/Stone Sour-tur i November til Manchester), System of a Down og Scars on Broadway, anbefaler å sjekke ut alle tre for de som ikke har.

IT'S YOUR FUCKING NIGHTMARE!
  • 0
leste 2 settninger. før jeg ga meg
  • 0
it are azzum!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Mitt favoritt band. De er guder for meg
Carpe Noctem
  • 0
Jeg digger A7X, og syns selv at City Of Evil klart er det beste albumet. Alle sangene der e bra. Jeg syns de beste A7X sangene er Bat Country, Beast And The Harlot, Burn It Down, Betrayed, M.I.A, Blinded In Chains, Afterlife, Unholy Confessions, Remenissions, Chapter Four, Nightmare. (Jeg har ikke fått hørt så mye på det nye albumet ennå).
Dagen i dag, er morgendagen du drømte om i går.
  • 0
Takk allesammen
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg er kjempefan av A7x, mitt favorittband rett og slett. Men mye av det du skriver her blir litt for "wannabe-fan"-aktig. Dine topp tre sanger vitner om at du kanskje ikke har hørt alt som er å høre. I tillegg at du betegner trommeslager som "James" blir litt blasst når alle fans kjenner han som enten The Rev eller Jimmy. Virker som om mye av infoen din har blitt hentet fra Wiki. Det å skrive om klesstilen er litt unødvendig siden dette har lite med de som band å gjøre, å oppgi sjanger hadde vært nok.

Av de sangene som er på Nightmare er vel Welcome to the Family den dårligste. Du burde heller høre mer på sanger som A Little Piece of Heaven, Seize the Day, Scream, osv.

Min topp tre er vanskelig å avgjøre, men Fiction er et mesterverk av de sjeldne, måten det gir deg frysninger tvers gjennom, og nærmest reduserer meg til tårer når Jimmy synger er utrolig. En virkelig hyllest til en fantastisk trommeslager. Ubeskrivelig... Første sang noensinne som har vekket slike følelser i meg.

1. Fiction
2. Gunslinger
3. So Far Away
4. A Little Piece of Heaven
5. Seize The Day

Mener Nightmare platen er den beste, sammen med City of Evil og "selftitled"
Just kill him with your awesome
  • 0
Avenged Sevenfold er meget bra bend synes jeg selv, hører på dem nå.
Bloggen var vel bra den, ser ikke noe galt i dine meninger om bandet, ikke at jeg hadde brydd meg så allt for mye uansett.
Viste egentlig ikke så mye om A7X fra før, så denne bloggen hjalp meg litt med akuratt det!

Har bare hørt på Nightmare skiva så jeg vet ikke om så mange sanger fra dem enda, men Afterlife og Welcome to the Family er nok mine to favoritt sanger til nå.

Fortsett med dette, mate!
God blogg.

RIP Rev.
"What about thinking of me in front of the fireplace dressed as a stormtrooper saying 'Hi there! Welkum to Mythbusters!' "
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!