Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En burde være fornøyd sålenge man går på en utdannelse hvor man trives, men slike "meningsløse" utdannelser er unike og ikke minst nytenkende. Jeg synes at det er utrolig morsomt å se folk som tør å ta det steget. Jeg har selv tatt en tryggere retning, men kommer sikkert til å tenke resten av livet på hvordan det kunne gått om jeg hadde risikert mer.

Anyways: plenty kudos 4

Jeg håper du blogger mer.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg bøyer meg i støvet for ditt valg DoanDavid

Å utdanne seg innenfor spilldesign er noe jeg selv faktisk kunne ha tenkt meg med de mange ideer jeg har. Faktisk har jeg blitt forespurt av flere norske spillutviklere om å bidra, men har fortsatt valgt å jobbe i Gamereactor.

Norge har vært et u-land når det kommer til utvikling av spill hvis vi f.eks. sammenligner oss med noen av de andre Nordiske landene. Men det begynner å gro frem noen spirer også her i Norge og det er flere norske spillutviklere jeg med en gang kan spå en stor fremtid. Det viktige er å ha troen og med den kan man flytte fjell.

Jeg ønsker deg lykke til og som Daniel sier, gjerne skriv litt om dine opplevelser og del disse med oss på på Gamereactor - det hadde vi satt meget stor pris på
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takker igjen for alle de positive tilbakemeldingene!

Virker som det er en del her som faktisk er interessert i å se hva jeg kommer til å lage, så jeg kommer definitivt til å fortsette med bloggingen.

Vil blogge om alt jeg lager fra characters, omgivelser, osv som jeg en dag håper på å kunne sette inn i et spill. En vakker dag.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Strålende
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
En ting jeg lurer på, dette programmet dere bruker, er det veldig vanskelig å lære? Søkte det opp osv og så litt på hvordan det fungerte, finnes jo masse tutorials osv, så er det verdt utdannelsen? Veldig merkelig spørsmål egentlig, men når du først bruker 90.000 kr året så bør det gi deg store fordeler for eventuelle jobber.
En annen ting er dette med å tegne ting, og ikke bruke så mye oppbygning gjennom programmer, så da lurer jeg på om dere bruker ting som Cintiq eller om det er en mulighet?
===linken: http://www.wacom.com/cintiq/cintiq-21ux.php
Kjønner at uten å kunne lage ting i 3D osv har du ingen egentlige fordeler enn det andre har, så da blir jo utdannelsen veldig nytteløs, nettop dette får meg til å nøle litt med 3D spilldesign på Noroff... Men UANSETT, takker for svar.
  • 0
Vel, 3DS Max har en hel del funksjoner og ting som ikke blir dekket i tutorials. Jeg brukte en del tutorials før jeg begynte på Noroff, og opplevelsen ble ikke det samme. Det er en stor forskjell på å lære noe selv enn å ha noen som kan programmet profesjonelt lære deg det. Pluss at det er overraskende hvor kjapt du lærer deg det (ikke fordi det er enkelt, men fordi lærerne er dyktige og kan lære fra seg). En annen ting med tutorials er at folk bruker forskjellige metoder på å lage de forskjellige tingene. Jeg brukte en tutorial til å lage en parkbenk, men etter at jeg begynte på Noroff fant jeg ut at metoden han brukte var veldig slitsom. Selvfølgelig kan man lære programmet ved å bare prøve seg frem, men det kan man så og si med programmering også. En annen viktig ting er at vi også begynner å bruke Unreal Engine 3, UDK, når vi starter i andre klasse. Så vidt jeg har sett er det ingen gode tutorials på hvordan man bruker det, og det vil være slitsomt å lære seg det på egenhånd. Unity3D er den eneste grafikk motoren jeg har funnet gode tutorials for.

Om du har en Cintiq så er vel det bare bra? Disse tegningene vi tegner er noe vi tegner bare for å øve oss. Vi kan selvfølgelig bruke tegningene til å lage 3D modeller, men om du tegner på papir eller data har fint lite å si.

Når det gjelder de 90 tusen vi betaler i året så må du huske at du får 40% omgjort til stipend når du består, samtidig som du kan tjene opp til 140 tusen kroner i året uten at det skal gå ut over stipendet ditt (ifølge lånekassens sider), så det er også fint mulig å ha en deltidsjobb. Skoledagene på Noroff er fra mandag til torsdag. 09:00 - 14:00. Fredag er selvstudie dag.

Håper dette var svar nok.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Dette svaret var absolutt svar nok, blir mer og mer fristet til å satse på en utdanning innenfor spilldesign.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!