Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg ønsker å følge opp bloggen jeg hadde med musikk fra 90 tallet. Denne gangen vil jeg skrive litt om og vise noen klipp fra Barne TV fra 80 tallet! For her er det mange glemte perler, og alt det politisk korrekte klisset som serveres idag må ikke få lov å overskygge den ekte underholdninfen fra BarneTV's ungdom.

Jeg tenker at det er på sin plass å åpne med vignetten til Barne TV som ble brukt i julen på 80 tallet! Dette kan være kraftig kost for moderne unge mennesker, men dette gir stjerner i øynene på de aller fleste 80 modeller. Selv husker jeg denne vignetten veldig godt, og det var alltid stas å være hos farmor i julen og sitte å se på Barne TV.
Barne TV vignetten
http://www.youtube.com/watch?v=T4cEiFslo6U

Det neste klippet jeg vil dra fram fra glemselen er en Svensk TV serie som gikk etter Barne TV på Lørdager. Dette tipper jeg er noe ingen av Dere unge lesere har sett før! Og jeg husker dette veldig godt, for det var ett av mine favorittprogrammer i TV. Dette var en skikkelig spenningserie for en gutt på 4-5 år, for jeg mener denne serien gikk i 1984-1985. Det er utrolig hva man klarer å huske! Kos dere med klipp fra Skrotnisse og hans venner
http://www.youtube.com/watch?v=YfgV9DHJruY&feature=related

Så vil jeg se litt nærmere på en tegnefilm som gikk i flere deler. Denne gikk på Fransk selv i Norsk Barne TV, men det var jo tekstet såklart. Denne serien trollbandt meg like mye som diverse mangafilmer som vi kunne leie på bensinstasjonen i Lakselv, og åpningsmelodien er helt fabelaktig. Serien gikk under vignetten til frokost TV på Lørdager i 1986 og heter Les mondes engloutis - De sunkne verdner. På Norsk var den oversatt til Arkadia - reisen til jordens indre, men på folkemunne ble serien faktisk bare kalt for "Shagma". Her er klipp fra Les mondes engloutis
http://www.youtube.com/watch?v=wvIqDPjbuSg

Håper dette falt i smak. Jeg har mange glemte perler på lur, og kommer nok til å lage flere blogger hvor jeg ser nærmere på dem.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg ble født i 88, så jeg husker ikke noe fra 80 tallet, men jeg mener å huske at den barne-tv introen var på tidlig 90 også.
For jeg vet jeg har sett den før.

Skrotnisse har hvertfall gått om igjen noen ganger oppimellom. Så på det når jeg var 5-6 år.
Merkelig serie

Den siste du nevner har jeg dog ikke hørt om tror jeg.
  • 0
Shagma...sukk...var totalt hekta..
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Har hørt at Pompel og pilt var skumle greier, men det er vel lengre tilbake i tiden.
  • 0
Når ble tøydukke anna sendt?
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Shagma mener jeg å ha sett selv. Morsomt å mimre litt!
  • 0
Tøydukke Anna tror og mener jeg gikk seint på 80 tallet. Tipper villt og sier 1988 - 1990! Det er mange programmer fra den perioden som jeg driver å leiter etter. Men det er vanskelig når jeg ikke husker hva de heter! Men jeg finner nok til slutt!

Tenker nok at noe av dette har gått om igjen noen ganger i TV, Ursa Minora. Det er gode gamle TV programmer som alle burde få med seg i barndommen
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg er født i 89, men husker fortsatt skrotnissen. Utrolig ekkel serie lol, alle karakterene ser helt groteske ut.
This is great banter, it really is.
  • 0
vannvittig åpningssang på tøydukke anna..

Tøydukke anna bor i første, andre, tredje - etasje!
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Fant Shagma på sesongboks på Platekompaniet. Blir kanskje et julegavekjøp.
  • 0
Javisst Ursa Minora, jeg investerte i den første sesongen selv.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!