Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Fordelen med å være "voksen" gamer er at man har stort sett råd til det meste av gamingting. Kinect og Move koster ikke mer enn at man tar seg råd. Man kjøper en del spill...flere titler i måneden faktisk, og tenker overhodet ikke på at man faktisk skal ha TID til å spille dem..

Så spillsamlingen øker og man har en del konsoller liggende på lur. Har vel en større mengde konsoller og har investert i både Move og Kinect. Flotte og morsomme greier, hadde man bare litt mer tid til rådighet...

Man tenker seg vel litt mindre om når man har alt mulig. Mitt lille prinsessemonster fikk sin første DS når hun var 2 år. Mest for at jeg skulle få være i fred med min. Noen dager siden oppdaget jeg samme problemet med lille skurk. Han ville ikke la lillemor få sitte i fred å spille og løsningen ble å gi han den gamle mursteinDSen.
Fikset problemet og jeg var fornøyd.

Fikk besøk av ei venninne her om dagen. Vi satt og pratet om løst og fast da lilleskurk kom med DSen, meget fornøyd.

Hun titter på han og sender meg et blikk som kansje ikke er det mest positive..
-Hva er det? spurte jeg.
-Har du gitt gutten en DS?!? hun himler med øynene og ser meget streng ut.
-eh..ja...er det noe galt med det da?
- Han er 1 år!! Ungene dine kommer til å bli skikkelige bortskjemte drittunger...

Lang diskusjon fulgte, og jeg begynner å tro hun har rett.. Ungene mine drukner i spill og konsoller. Jeg lærer dem ikke å spare til noen nye spill..de blir kjøp uansett...

Lager jeg kansje små monstre?
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Blir alt for tidlig å gi en 1 åring noe som helst annet enn bare tulle greier og baby greier. 1 åringen kommer uansett ikke til å forstå noe av dsen uansett.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Bra blogg

Enig med masterno
  • 0
Lykke til med å håndtere monstrene når de ikke lenger er små.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gutten din er 1 år gammel og han spiller DS? Tror jeg spiste en GameBoy da jeg var så liten... Vet ikke hva venninnen din refererer til, men jeg har hatt spillkonsoller rundt meg siden jeg var liten, og kan ikke akuratt si jeg har blitt en bortskjemt drittunge. OK, jeg var kanskje litt bortskjemt, men alle barn er jo det(?)

Jeg vil si at takket være spill har jeg blitt; god i engelsk, kunstnerisk, filosofisk, fått bedre konsentrasjons evne, osv.

Ser ikke noe galt i å oppdra ungene til å bli gamere. Når jeg en dag møter den rette jenta og får unger selv, så skal det nok bli gaming på dem og. Også skal jeg selvfølgelig lære dem om historien til spill. Skal du først bli gamere skal de jaggu meg få kunnskapene og!
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Han liker å slå den av og på...skal se hvor stolt han er over at han også har en...men jeg vet han ikke kommer til å spille på den. Den er som sagt en måte å få han til å la være storesøster slik at hun får spille i fred...
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Jeg ser forsåvidt ikke noe galt i at en 1-åring har en DS. Problemet er heller hvis du ikke setter grenser og barna ikke lærer at de må spare til spill. Dessuten vil jeg påstå det er helt feil metode dersom man belønner et barn for at han ikke skal plage storesøsteren... Det tolker han garantert dithen at: dersom jeg plager storesøsteren min, gir mamma meg en ny konsoll...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Bra blogg!
Du skaper ikke nødvendigvis bortskjemte drittunger, men nerder! Jeg begynte å spille når jeg var 6, og er et asosialt monster den dag idag. (i en alder av 15) karakterene er gode, da.
Jeg greide meg med ett spill i året når pokemon sølv og gull kom ut, det er dessverre ikke slik lenger nå da... Uansett, foreldrene mine kan jeg ikke huske kjøpte spill til meg over hodet. Noe som resulterte i at jeg hadde en million spill å ta igjen når jeg først fant ut at jeg var skapt for å leve i cyberspace (aka var på the world Wide web for første gang) og fant ut om alle spillene jeg hadde gått glipp av! Så foreldrene mine sin mangel på bortskjemming førte for min del bare til at jeg har kjøpt 30 spill i måneden siden jeg konfet meg! Gjør barna dine en tjeneste, gi dem en fotball istedet!
Forøvrig var det litt frekt av henne å si at de ville bli bortskjemte drittunger..
Og sorry for rotete og lite hjelpsom melding ^^ måtte bare misjonere litt "ikke la småbarana bli nerder"..
  • 0
Siterer Strategist:
Det tolker han garantert dithen at: dersom jeg plager storesøsteren min, gir mamma meg en ny konsoll...

Tror ikke en 1-åring vil huske det når han blir stor nok, så kanskje ikke så mye skade der. Selv fikk jeg spill av mamma når jeg hadde vært snill gutt. Det vil si; gjort lekser og sørget for å rydde rommet mitt, så kunne jeg forvente å se et spill ligge og vente på meg når jeg kom hjem fra skolen en dag.

Alt jeg måtte passe på var; ikke tenne fyr på noe, ikke putte vannslangen i bensinluka i bilen og fylle på, ikke kaste småsteing på forbipasserende bilder, og ikke flytte alle pultene i klasserommet(barneskolen) fordi jeg mente at om vi fikk pultene til å danne formasjonen "D" så så alt mye bedre ut, med andre ord, jeg måtte bare sørge for å ikke være den lille jævelen jeg kunne være til tider. He he.

Lagt til 2010-11-28 22:00:
Siterer Trymgjoerva:
"ikke la småbarana bli nerder"

Fordi jocks/fratboys(girls) er så mye bedre for menneskeheten?
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Vel, det er mange forskjellige grader av bortskjemthet.

Vil si at det største skillet går mellom det å være vandt til å få det man peker på, og at man blir "skjemt bort".

Å gi noe til barn uten at det er som en belønning hvis de sier "jeg vil ha" så er det kanskje ikke så lurt.

Å gi noe uten at de nødvendigvis ønsker seg det, men får glede av det er noe helt annet.

Men hva vet vel jeg? Jeg har ikke barn...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • 192
  • 192
Jeg tror ikke at den DS'en de fikk når de var ett år vil gjøre dem til noen drittunger, så du har fremdeles nok av tid til å styre dem slik du vil

Selv liker jeg bedre foreldre som er litt strenge med å gi bort ting og tang hele tiden (snakker generelt, vet ikke hvordan mor du er), men heller er flinke til å belønne barna sine for gode ting de gjør, og småstraffer for motsatt. Men jeg tror at 1-åringer uansett er alt for unge til å påvirke for mye, bare pass på at de får mat og drikke, så kan du være fornøyd
Get ready for a better you
  • 0
Bra blogg!

Og man lærer jo av spill.. Ingen vits å kaste bort kunnskapen. Men når det er snakk om at han bare skrur den av og på. Hva skader det? Absolutt ingenting!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Siterer DoanDavid:
Tror ikke en 1-åring vil huske det når han blir stor nok, så kanskje ikke så mye skade der. Selv fikk jeg spill av mamma når jeg hadde vært snill gutt. Det vil si; gjort lekser og sørget for å rydde rommet mitt, så kunne jeg forvente å se et spill ligge og vente på meg når jeg kom hjem fra skolen en dag.
Jeg forutsetter selvsagt at det er del av en trend. Barn lærer utrolig mye i 1-årsalderen, men det er likevel først og fremst dersom det går igjen gjennom barneoppdragelsen jeg siktet til med min kommentar.
  • 0
Hmm, hadde du vært morra mi, hadde jeg forgudet deg for gavmildheten din. Har aldri fått nøyaktig det jeg ønsket meg. Får aldri spill, og iallefall ingen spillkonsoler! Aldersgrenser er lov, så alt over 16 må bli ekstremt grundig gjennomsøkt før jeg får lov.

U are great, not like mt parents when it comes to games
  • 0
Når jeg får barn skal ikke de få være i nærheten av DS eller PSP eller noe sånt før de er 5-6 år, ender opp at man de blir hekta på spill i tidlig alder og mister mye av det som skjer utendørs.
Av alt det uviktige i verden, så er fotball det viktigste
  • 0
Siterer narren_:
Når jeg får barn skal ikke de få være i nærheten av DS eller PSP eller noe sånt før de er 5-6 år, ender opp at man de blir hekta på spill i tidlig alder og mister mye av det som skjer utendørs.

http://art.penny-arcade.com/photos/1082317332_5FfGY-L.jpg
  • 0
Gavemildhet og gavemildhet..er vel heller sånn at jeg vil ha, men at ungene får prøve spillene..

Men gode råd som dukker opp her. Takker og bukker for tipsene!
  • 0
fra mobilen Det er sundt at de lærer å spille spill, da blir de flinkere gradvis med teknologi som gjør alt mye enklere. Det kan også hjelpe til gode karakterer når man lærer avanserte ting for alderen som liten så da blir de mye flinkere med alt. Believe me!
  • 0
Du må la de spille, men pass på at de ikke spiller for mye. Jeg tviler på at de blir noen små monstre.
  • 0
Er det nå jeg skal fortelle at Miriam har egen DS og mobiltelefon, og hun har akkurat blitt 8 månder gammel. Hun bruker dem til å bite i og krype i full babyfart og hente når papa legger de på gulvet.. Bade-anda og ranglene er mildt sagt blitt arbeidsledige!

Vi går nye tider i møte, og det er ikke noe vits å leve etter mønstret til våre foreldre. Nå snakker jeg om 80 generasjonen.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Følelsen av å skjemme bort unger er en illusjon mange foreldre i Norge unødig lider av. En ting er å gi ungen din alt han/hun peker på, men det å gi ungen sin leker er noe helt annet. Særlig i den alderen. Alle unger trenger mange leker. Hvem andre enn deg skal stå for innkjøpene av disse?

Du kan spørre deg selv hva som er viktigst for deg: at ungene dine lærer at verden er hard og urettferdig, eller at de får leke med gode og utviklende leketøy (noe jeg mener DS definitivt er).
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
WOW, jeg forstod akkurat nå hvorfor de i det hele tatt har 3+ på spill.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Når jeg var liten fikk jeg det meste jeg pekte på, men dette førte til at jeg aldri fikk ukelønn eller lignende. Nå får jeg 400 kroner i månenden uten å gjøre noe, men det baserer seg på at jeg gjør det bra på skolen, og at jeg hjelper til når nødvendig/de ber om det. I vår familie går alt på tilit, og det har funket bra de siste 16 årene.

Har ingen konkrete tips å komme med, men moren min sier alltid at man skal snakke med ungene, og ikke til ungene.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Om/når jeg får unger, skal dem ikke få EGEN konsoll på så ung alder. Jeg begynte å spille når jeg var cirka 2 år, men det var bare sånn 1 spill's konsoll.

Prøv å la ungene kjøpe spill selv, men du kjøper konsollene. For eksempel kan du ha maks 1 konsoll i året eller noe.
Website: http://mationmac.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!