Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

2010 har rett og slett vært et utrolig film år. Det har selvfølgelig kommet skuffelser som Predator, I Love You Phillip Morris og Fritt Vilt 3, men vi må jo ha noen sånne og. Så her er da min liste:

Nr. 5

Scott Pilgrim Vs. The World

Regissør: Edgar Wright
Sjanger: Action/Komedie
Alder: 11

Scott Pilgrim er jo en tegneserie men som Kick Ass har den også blitt en film. Når jeg så den på kino med tre venner var overraskende nok jeg den eneste som likte den :?
Scott Pilgrim (Michael Cera) blir forelsket i den hemmelighets fulle jenta Ramona Flowers (Mary Elizabeth Winstead). Men får bli kjæresten hennes må han overvinne hennes 7 ekskjærester. Siden det her er en verden blandet av fantasi og virkelighet har Scott utrolige krefter han kan bruke mot de 7 eksene. En utrolig morsom film som alle burde få med seg!

Nr. 4

The Social Network (Facebook filmen)

Regissør: David Fincher
Sjanger: Drama
Alder: Alle

Dette er en film jeg hadde store forventinger til, og jeg ble ikke skuffet over den.
Selv mener jeg at denne filmen burde få litt strengere enn "Tillatt for alle" for her er det scener med både nakenhet og dop, men gjort er gjort. Er vel ikke så mye mer enn å si at dette er en film som forklarer historien til Facebook utrolig bra. Filmen handler om Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg) og om hvordan han og fler kom på ideen om Facebook.

Nr. 3

Alice In Wonderland

Regissør: Tim Burton
Sjanger: Familie/Eventyr/Komedie
Alder: 11

Filmen handler da om Alice som de fleste av oss kjenner fra "Alice In Wonderland" fra 1951. Hun har blitt 19 år og husker ikke noe av hva som skjedde når hun datt ned i kaninhullet og endte opp i Eventyrland da hun var liten. Igjen greier Alice på en eller annen rar måte og dette ned i kaninhullet. Der møter hun Mad Hatter (Johnny Depp). den onde dronningen (Helena Bonham Carter) , den gode dronningen (Anne Hathaway).

Nr. 2

Harry Potter And The Deathly Hallows Part 1

Regissør: David Yates
Sjanger: Eventyr
Alder: 11

Ja jeg vet at denne filmen har fått noen 2ere, 3ere og 4ere men den var jo så bra! Den er delt opp i to deler og jeg gleder meg som en liten gutteunge som gleder seg til hver lørdag for å få lov til å spise godteri og drikke brus. Part 1 av 2 viste en helt annet side av historien om Harry Potter. Denne filmen hadde mer spenning en noen av de 6 andre. Jeg hadde gir denne filmen lett en 9 av 10. Kom dere på kino å se den, for jeg røper ikke no!

Nr. 1

Kick Ass

Regissør: Matthew Vaughn
Sjanger: Action/Drama/Komedie
Alder: 15

Kick Ass er basert på en tegneserie som er laget av Mark Millar og John Romita Jr. Historien handler om Dave Lizewski (Aaron Johnson) en helt vanlig tenåring som har et spørsmål, "Hvorfor har ingen prøvd og bli en super helt?" På internett finner han en drakt som passer perfekt til en superhelt. Dave kjøper den og bruker den, og etter hvert finner han ut at flere har gjort det samme som han.

Enig eller uenig?
  • 0
Harry Potter var langt ifra så bra at den ble nummer 2 etter min mening. Inception er mye bedre og kreativ.

BTW når ble scener med "nakenhet og dop" ingen aldergsrense?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
  • Ine
  • Ine
2010 har vært et utrolig dårlig filmår - det synes i alle fall jeg. Nå har jeg ikke sett Scott Pilgrim og The Social Network enda, da.
Riddle me this
  • 0
Ville ha satt Scott Pilgrim Vs. The World på nr1
Filmen har spill, syke kamper, ninjas, fet rocke musikk og samurai sverd.

Filmen er epitomen av nerdhet og er et must og se!

Ellers var det en grei liste=)
...
  • 0
Bra liste
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.
  • 0
I så fall så har du gått glipp av en fantastisk film (The Social Network) og en bra film (Scott Pilgrim) Ine
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Kick-Ass, The Social Network og Shutter Island er de beste jeg har sett ifra 2010. Har ikke sett så mange da.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Vil informere dere om at jeg uheldigvis ikke har fått sett Inception enda

Og ihvertfall jeg mener at filmer som både har naken scener og dop scener burde få en aldersgrense på 11 år.

Grunnen til at jeg synes at The Social Network burde få 11, er at det er ganske mye folk under 10, 11 år ikke skjønner med det de snakker om og hva selve filmen handler om
  • 0
  • Zook
  • Zook
Synes 2010 har vært et skuffende filmår. Inception og The Social Network er de eneste jeg virkelig kommer til å huske. Nå har vi ikke sett Coen-brødrenes westernfilm "True Grit" enda, den kommer i statene etter jul. Har tro på den.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg vet ikke helt enda heller, men har en bitte liten tro på at "Devil" kanskje også kan ha en liten overraskelse

Men det finner jeg ut om to uker
  • 0
Turte ikke fjortisen å innrømme at Toy Story 3 var en av årets største
  • 0
Har nok desverre ikke sett Toy Story 3 heller :/
  • 0
hvordan var I love you phillip morris en skuffelse?

'twas funny, og Jim Carrey var jo på top as always.. Også å se McGregor i en litt anderledes rolle var veldig refreshing..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Dårlig humor og homse sex... Er nok ikke noe for meg

Men jeg sier selv hva jeg synes
  • 0
Siterer WermeBoy:
Dårlig humor og homse sex... Er nok ikke noe for meg



Men jeg sier selv hva jeg synes, selvfølgelig om du liker dårlig humor og homse sex skal jeg la deg gjøre det


Du er fjern.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
@WermeBoy
WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT WAIT!!

Devil - Hvordan i H*LV*T* kan du ha troen på den?

5 personer inni én heis, en av de ikke som man tror (i følge M.Night Shaharmalarma (gidder ikke å finne ut hva han egentlig heter)). Alle hans siste filmer har gått til helvete, de siste, noen har vært ..ok.
1.5 time med heissatan?

Devil har fått terningkast 1 en del steder.


Jeg synes Inception kunne vært med.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Inseption var jo også ganske bra
Per aspera ad astra
  • 0
Igjen sier jeg, at jeg ikke har sett Inception
  • 0
Har ikke sett Inception, men den skal visst være bra. Skal kjøpe den btw.

Syntes også kanskje Avatar fortjente en plass? Ellers, en fin liste!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Har ikke sett Inception, men den skal visst være bra. Skal kjøpe den btw.



Syntes også kanskje Avatar fortjente en plass? Ellers, en fin liste!


Avatar kom i 2009
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Tro meg hadde Avatar kommet i år hadde den lett hatt en første plass!
  • 0
  • Ine
  • Ine
Really? Bare jeg som synes Avatar er toppen av klisjé, med null karakterutvikling, gørrkjedelig plott og haltende action-scener? Cameron bruker heller ikke den verdenen han har skapt godt nok - man ser faktisk utrolig lite av den. En lett forglemmelig film, og kanskje en av det siste tiårets mest oppskrytte.

Nolan var i alle fall på rett vei med sin film, selv om sluttresultatet kanskje ikke var like imponerende som jeg hadde forventet.
Riddle me this
  • 0
Mange gode filmer her som jeg liker veldig godt
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vel, gode nyheter Ine. Det virker som om Avatar 2 og 3 satser på å vise mer av Pandora

Du har helt rett i at Cameron ikke utnyttet verden han har skapt helt optimalt, men det jeg har lest angående Avatar 2 virker på meg svært lovende.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!