Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En søndags formiddag i sofaen. Klokka har snegla seg til å bli ett før jeg i det hele tatt har rukket og stått opp. Jeg er trett og plukker opp TV-staven for å skru på fjernsynet. Dessverre er det ikke South Park som møter meg, men menn i latex-drakt som gisper etter luft, mens de løper rundt i kulda med pinner bundet til føttene. Mitt første inntrykk av denne sporten er, "Interessant, hva går dette ut på?" . Inntrykket glir dessverre over i ett helhetlig: "Åherregudsåkjedlig! Måriveutøyenefort!" Hvorfor sendes dette på NRK, som tross alt er en underholdningskanal?

Folk har i alle tider drømt om å kunne hevde seg i ulike konkurranser, og mange morsomme aktiviteter har blitt resultatet av disse visjonene. Blant disse finner vi fotball, slåball og Halo, men også disse innpåslitne aktivitetene kjent som vinteridretter. Skihopp involverer menn som flyr igjennom lufta med ski på beina, men som nesten aldri faller på latterlige måter. Langrenn involverer folk som går på ski. Kombinert er en kombinasjon av disse, men ikke på en artig og kreativ måte; først hopper man, så går man. Hadde skientusiastene hoppet og gått om hverandre, da hadde det vært stort kalas i Kuusamo.

Under OL i Vancouver tidligere i år, fant jeg meg selv glanende på kunstløp. Det verste er at det faktisk var litt morsomt å se folk danse med skøyter på beina, spesielt pardans. Men da favorittparet mitt røyk ut, var selv ikke feminine, gråtende gutter morsomt å se på lengre. En annen små artig vintersport var bobkjøring, mest fordi jeg selv er en akebrettpioner. Men når to av et mangfold idretter er morsomme å se på, synes jeg at idrettsutøverne bør begynne å vri de små grå en smule. Hva med trugetennis i djupsnøen? Eller kongen på haugen mellom brytestjerner? Kanskje hadde det vært interessant med konkurranse i isbading? Kreativitet er en enkel oppgave, ingen komplikasjon.

Dessuten har en enkelt skistjerne det med å være så forbaska overlegen. Petter Northug Junior, kaller de fyren, som han ter seg som en konge, og forventer å være på første side av Trønder-Avisa hver morgen, noe han også er. Han er kong vinter, men han er en tyrann. Frekke ting sier han til svensken og er så kvalmende arrogant. Når han kommer inn over målstreken er han så selvgod at han roper ut: "Barneskirenn! Det e så lett!". Det er blitt flaut å være trønder, ikke bare på grunn av den gjøken, men fordi alle ser ut til å synes han er ei stjerne.

Greit nok, skirenn skal få gå på TV, men noe nyttårsrenn blir aldri en tradisjon i min nyttårsfeiring. Ei heller blir Marit Bjørgens ullundertøy en gave under mitt juletre og skihoppsensasjoner blir ikke feiret med mer enn et lite gledesrop. Men Northug, han skal det tegnes bart, briller og digre tuster med hår ut fra ørene på. For Northug er en notorisk, arrogant drittsekk.

16 dager igjen!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
...ja 16 dager til spill og ny PC-skjerm skal det selvsagt være!

Er enig med deg i at Northug kan være hæææslig til tider, men inni mellom er han kul, men bare av og til. Hater sport på TV, og spesielt vintersport. Ikke nok med at det er så kaldt at man må være inne, men man må jo gjøre noe inne. Kanskje velger man å se på TV, men hva får man opp på skjermen da? Jo, man får siklende menn med gevær som går på ski, og lyden av gale kommentatorer som er så gamle at de ikke kan ha mer enn 1 år igjen...minst, også de jævla bjellene.
Nei, sport er ikke velkommen på min TV!
  • 0
Sport er generelt kjedelig, både utenfor og innefor TVen, unntak er selfølgelig E-sporter som Starcraft 2.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hva med slalåm, super-g, og de diverse ski/snowboard trikse greiene? De er faktisk litt underholdende
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
jeg greier ikke dette lenger. det er en grunn til at jeg slutta på GR, og det er at folk er alt for nerdete, helt seriøst! du hater vel sport generelt du fordi du sitter inne hele dagen og spiller!! Jeez...
  • 0
Sport er en viktig ting! Liker å gå meg en tur. Og ser på sport et par ganger! God blogg er det da! Morsomt å lese!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Jeg liker sporten jeg, selv om jeg synes det er litt unødvendig at de ofte skal sende lange høydepunkter rett etter at konkurransen er over " ja nå har vi 2 timer før dagens hopprenn....så la oss sende reprise av alle rennene vi netopp sendte direkte JIPPI".

Men ja, jeg ser en del på sport når jeg har tid, dog gjerne mens jeg gjøre noe annet i tilegg. Hopp, langrenn, skiskyting, kombinert, alpint ja til og med skøyter ser jeg på.
This is great banter, it really is.
  • 0
the_engineer: Jeg har egentlig ikke så mye mot vintersport. Har du kanskje hørt om en liten ting kalt "ironi"?
  • 0
Ikke nevn vintersport får vondt i hodet
Darkness becomes light, Light falls into darkness. Dreams are connected to each other-- When you fall into a dream, You are connected through dreams to "The world enclosed in sleep".And if you open the "Keyhole of sleep" in that world,
  • 0
Slalom? det er min favoritt sport over alt annet det er super morsomt.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Langrenn er jo ufattelig digg å holde på med! Å se på derimot, det kan bli litt kjedelig i lengden.

Forresten våger du ikke å mobbe Northug. Det krever ikke lite å være i verdensklasse. Også spiller han.

Regner vel med det var derfor du hadde Harry Potter-arret, for å komplimentere han, right?
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Vintersport er jo definisjonen av en digg helg. Å våkne, som du sier, rundt 12, skru på TVen, legge seg i sofaen og se skiskyting er en av de beste følelsene ever!

Ser mye heller på vintersport enn fotball, slåball eller Halo
Just kill him with your awesome
  • 0
Vintersport er awesome! får allti med meg skiskyting og langrenn
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!