Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • 192
  • 192
Jeg husker godt de gode gamle tider der du kunne slå deg ned på sofaen sammen en venn eller bror, finne frem posen stappet med godis fra den lokale matvarehandelen, og spille hva enn det måtte være på delt skjerm. At skjermene da var vesentlig mindre og dårligere enn i dag spilte fin liten rolle, det viktigste var at dere skulle kose dere... sammen.

Nå er det så å si ingen utviklere som i det hele tatt bryr seg om dette. Grunnen til det? - Aner ikke! Mulig de tror at vi gamere er en gjeng med usosiale, kjedlige, illeluktende, og egoistiske folk, som ikke over alt på jord kan godta at skjermen blir halvparten så stor bare for å kunne spille med nok en usosial, kjedelig, illeluktende og egoistisk person.

Men slik er det ikke, og derfor står jeg, 192, frem her på GR med fakkel og banner, og roper: "- Vi vil ha split-screen, vi vil ha split-screen!" Gjentatte ganger. Hvem er med meg!?

Jo, ehem, vel. Poenget er, at jeg virkelig savner mer delt skjerm! Det var for ikke lenge siden en artikkel på siden her som antydet at det muligens vil være delt skjerm på Killzone 3, til stor jubel i kommentarfeltet. Dessuten er det en av grunnene til at Call of Duty-serien har blitt så stor, nettopp da på grunn av split-screen-mulighetene. Og hva med Bordelands, Resistance, Halo, så å si alle bilspill, og en rekke andre store titler? Men fremdeles... ALT for få!

Hva syns du? Greit slik det er nå, eller støtter du meg i dette synet?

Takk på forhånd! - 192
Get ready for a better you
  • 0
Du har helt rett 192. Det er alt for få spill med split-screen! De eneste spillene jeg har som har split-screen er Call of Duty spillene
Veni, vidi, avicii
  • 0
Savner split-screen ja.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Delt skjerm, delt glede.

Savner det mye. Utrolig at ikke flere utviklere har oppfattet at folk synes det er like gøy med lokal flerspiller, som det er med online!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Split screen er noe dritt pga. at rutene fort blir så sabla små, også blir jeg forstyrret av de andre rutene. Samtidig er det jo den eneste måten å få til en flerspilleropplevelse uten å ha flere skjermer, så det er vel et nødvendig onde.

Og om jeg savner det heller ikke... vel, har aldri vært noen stor flerspillerfan, hverken online eller offline, men det er jo litt kjedelig og ikke kunne spille flere samtidig når en først har besøk og får lyst til å spille sammen.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg las et interessant svar om dette i et leserbrev i Edge. Split-screen krever 4 ganger så mye grafikk-kraft som normalt. Så de fleste utviklere prioriterer heller bedre grafikk enn split-screen.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
I am totaly agree with u 192! Splitscreen FTW!
  • 0
  • 192
  • 192
@heljar: Ja! Det stemmer, og er en av grunnene til at jeg fremdeles er skeptisk til at Killzone 3 skal ha split-screen, ettersom PS3'en kommer til å bli sprengt...

Alle andre: Takk for svar! Ser at de flest er enige med meg, og forhåpentligvis vil alle utgiverne fra USA lese denne bloggen!
Get ready for a better you
  • 0
Er mer lysten på lokal flerspiller, hvor både splitscreen og delt skjerm er inkludert.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Enig Mation Mac!
  • 0
AWESOME IDEA!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
*MacGyver Theme*
  • 0
Synes Black Ops er et forbilde for alle andre
Hit, Run, Hide. The Highlandway
  • 0
  • 192
  • 192
@MatonMac: Er ikke split-screen/delt skjerm det samme?

@Venom140: = ja eller nei?
Get ready for a better you
  • 0
@192
Fable III, Lego, og Super Smash Brothers er prakt exemplarer på delt skjerm. Når det ikke er noe skille mellom spillerne, og man kan som regel ikke gå for langt vekk.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
  • 192
  • 192
Åja, selvfølgelig! Little Big Planet er også et eksempel på det! Selv foretrekker jeg nok split-screen, med din ide var ikke dum!
Get ready for a better you
  • 0
Lokal flerspiller er uten tvil noe som kan underholde, men det er viktig at den er godt igjennomført.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Savner spilt-screen så til de grader :') Det er synd ting har gått i den retningen det har. Heldigvis fins spill som Resident Evil, Little Big Planet og Super Smash, Mario Kart etc. Tror spillene som faktisk har split-screen blir dratt en del lenger opp mtp. vurdering. Ta for eksempel Army of Two; hvor hadde det vært uten split screen?
''eh'' - Link
  • 0
Du er nok ikke alene der nei. Selv er jeg en stor forkjemper for splitscreen og har sendt uttallige mailer til spillutviklere om at vi vil ha splitscreen i spill

De spillutviklerne sier er at om de har med splitscreen så blir grafikken og effektene dårligere (spesielt for konsollspill) og derfor velger de få spill med splitscreen.

Selv om grafikken blir litt dårligere, så tror jeg man kan leve med det bare man har muligheten til å knuse kompisen eller spille co-op i splitscreen for den saks skyld
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Splitscreen slår online med tusen mil.
Det er ubeskrivelig mye bedre å spille med noen i samme rom, enn over nett.

Men jeg er singleplayer fanatiker,
så det er ikke så ofte jeg gjør plass til flere spillere på skjermen min.
  • 0
  • 192
  • 192
@Bernt Erik: Helt enig der! Om spillet ser litt dårligere ut pga split-screen gjør det ingenting for meg! Dårlig argument, spillutviklere!!

@Tommy Kvaernerud: Ja, for oss som elsker SP så er det kanskje den aller beste underholdningen, men når man da har besøk er det nok greit å spille begge to sammen, en bare deg i din egen verden
Get ready for a better you
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!