Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallios gamers!

Jaggu så er dette min første blogg i 2011! Får prøve å skive så mange som mulig i år, er jo ikke lenge te verdens undergang!

Som dere sikkert skjønte med overskrifta, jeg er en PS3 gamer. But I'm no 360 hater ;)

Det er vel snart drøye 4 år sia, vist ikke lenger, sia jeg kjøpte min FAT 60GB Playstation 3! Som jeg har vært evig fornøyd med!
Ikke no skummelt gult lys har jeg aldri hatt. Selvsagt har noen spill frøset noen skjeldne ganger, men ellers har alt vært fint!

Men etter 4 år og (jeg har mista tellinga, men sier sann ca vi nå..) ca rundt 40 spill, noen DLC'er, og PSOne Classics begynte HDD'en og fylle seg opp..
Så jeg bestemte meg for en måneds tid sia og bytte HDD til noe større, jeg gjorde litt research om bytting av harddisk. Jeg fant ut at det er en Seagate Momentus disk som sto i fra før, så derfor kjøpte jeg en annen Seagate Momentus 7200rpm på 500GB, det var mange brukeranmeldelser der angående at de har brukt den samme harddisken på PS3'ene sine, så jeg tenkte at den passer nok ypperlig.

Jeg fant et fint klipp på IGN som jeg fulgte, selve byttinga av disken, hvordan man skulle gjøre det osv.
Alt gikk veldig smooth og lekkert, etter jeg var ferdig så slo PS3'n seg på helt fint, så da hadde jeg plutselig masse diskplass! Happyness!

MEN!! Nå i det siste når jeg har slått på Playstation'en så har det ikke skjedd no, så får jeg opp meldingen "Could Not Start. Couldn't find the correct Hard Disk Drive" står det.

Da blir jeg veldig nervøs, da må jeg slå av PS3'en på "kjerringmetoden" som det kalles, så slår jeg på igjen, men da slår den seg på normalt igjen! Men alikevel, så kan det skje en annen gang at den samme meldinga kommer opp igjen, og da må jeg slå av og på, noen ganger opp til flere ganger også.. Dette skremmer meg! Vil jo selvsagt ikke at noe ska skjære seg og at jeg må kjøpe en ny PS3. For jeg vil ikke miste min Fete PS3..!

Så derfor lurer jeg også på, er det noen der ute, i GR, som har bytt harddisk på sin PS3, og fått opp denne feilmeldingen eller opplevd det samme? Har dere fått fiksa det? Slik at det ALDRI kommer opp mer? Om så, ta kontakt med meg er dere snille :)

Takk for at dere tok dere tid til å lese bloggen min. Så må dere ha et godt nytt år videre!
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
FIRST!!!!!!11111one!!!!1

Lagt til 2011-01-01 21:12:
Anyways, må du ikke formatere den fra dataen i bios til FAT32 elle noe sånt ? Jeg er ikke noe ekspert men tror du må det..
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Jeg hadde tatt en backup! I tilfelle det grusomme skjer D:
  • 0
Jeg tror også at du må formatere harddisken til FAT32 før du opererer den inn i PS3'en. Det er i alle fall verd et forsøk. Også så ville jeg ha tatt backup av den gamle disken fort som svarte.

(slettet forøvrig dobbelbloggen din )
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ok takk ja jeg får prøve på å formatere harddisken å se om det fungerer bedre da ;) takk for tips!

Takk for at du sletta dobbelbloggen! Gikk litt fort i svingene i stad
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
OBS! Du bør ikke prøve på noe i bios før du er 100% sikker.
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Å formatere en harddisk har ingenting med BIOS å gjøre, toiletgamerduck.

For øvrig er det riktig at den må være formatert til FAT32. Dog, de fleste harddisker kommer formatert som nettopp det fra fabrikk. Uansett verdt et forsøk, men hvis det var problemet burde vel ikke PS3en ha oppdaget harddisken i det hele tatt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
"Problemet" er jo bare det at PS3'n ikke alltid finner harddisken som jeg skrev, men etter å slå den av å på så funker det helt normalt..

Kan hende jeg overså noe, som det å formatere til FAT32..

Det ska jo fint gå ann å bytte Harddisk på PS3, 60GB er jo ingenting nå til dags, hehe. Men jeg får ta en backup og prøve å formatere, så se åssen det går etterpå ;)
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
Jeg har også en fet ps3, men har ikke skjedd noe sånt med meg
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg skulle også foreslå bios, men det er visst allerede nevnt. Lykke til uansett!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Du burde Google det. Jeg har en ekstern harddisk som jeg bruker til serier og sånt, og for at den skulle funke til ps3en måtte jeg formatere den til FAT32
*MacGyver Theme*
  • 0
TSA: ikke alle har stålkontroll på alt.. Jeg trodde du måtte finne harddisken i bios deretter skifte formatet inni bios. Jeg er ikke noe rakettforsker for og si det på den måten
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
ITS DYING! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOO
  • 0
  • Missing Avatar
  • torb
jeg husker ikke hvor, men jeg leste en plass at man ikke burde sette inn harddisk med mer enn 5400rpm, da dette er standard for ps3. ikke utenkelig at den kan bli for varm?
  • 0
Hørtes ikke noe særlig ut nei, men ikke umulig at torb er inne på noe der. Les litt mer om dette og håper inderlig at PS3-en din henger med en god stund til

Lykke til i alle fall
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
@Torb: Har lest om det jeg også, men har også lest at 7200rpm disker kan gå. Så der jeg kjøpte disken (komplett) hadde jo mange andre brukere kjøpt den disken og den fungerte fint. Desutten så står playstation min på et iskaldt flisgulv ;)

Ska først prøve å formatere den i morgen, fungerer ikke det, så bytter jeg den inn i en 5400rpm disk i stedefor å sjekker om det fungerer da, hvis ikke får jeg bare sette i den gammle 60GB disken og bare slette alt og bare ha installene for spillene jeg spiller mest til dags dato.. Vi får se ;) kanskje jeg skriver en ørliten blogg om jeg får fiksa det og alt fungerer som det ska
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&thread=22913

^ Se link ^

Det står skrevet litt nedover i tråden hvordan jeg gjorde det. Hvis ikke du har formatert harddisken tror jeg det kan være problemet

Hørte også i forkant av mitt bytte at disk med 7200rpm ofte førte til problemer, men er ingen ekspert, så ta det med en klype salt.
''eh'' - Link
  • 0
Hadde samme PS3 som deg Den døde 1 Januar av at den frøs og så ett gult lys... yay, men jeg får vell en ny..
  • 0
jeg tenkte og gjøre dette med min Ps3 selv, men nå fikk jeg plutselig ikke lyst, rart
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!