Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Personlig så benekter jeg ikke vitenskapen og jeg tror også på skapelsesteorien som vi læres på skolen. Jeg velger å tro at det som står i Første Mosebok er mer en form for ligning. Altså det skjedde ikke ordrett, men det er en ligning for hvordan jorda ble skapt, hvis du skjønner hva jeg mener. Selv om jeg er kristen tar jeg ikke bibelen ordrett, og det tror meg veldig få moderne kristne gjør. Den eldre generasjonen har skapt et bilde av religiøse som kanskje ikke helt stemmer overens med slik jeg oppfatter det. Sannheten er at kristne og ikke-kriste nå til dags ikke er så forskjellige, og jeg tror man har omtrent samme verdier.
"You can't just beat the other guy. You have to leave a lasting impression in their minds so they never want to see you again." - Abraham Lincoln
  • 0
Siterer Parius:
Sannheten er at kristne og ikke-kriste nå til dags ikke er så forskjellige, og jeg tror man har omtrent samme verdier.


Ihvertfall blant ungdom i Norge. Jeg er vanvittig glad jeg lever i et såpass åpent land.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Ser du har ekspandert til nye plattformer Asad. Good work.
-JFW
It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.
  • 0
@Serpentis Hva vil det si ?
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Parius: Jeg skjønner hva du mener, og jeg er meget glad for at det er et slikt forhold de fleste kristne har til bibelen.

Jeg mener dog at det blir litt feil. Hvis man selv velger hvordan ting skal tolkes, er det helt opp til individet hvordan religionen i seg selv skal tolkes, og da synes jeg det blir helt feil å kalle seg kristen, og si at man tror på Gud. Man tror på sin tolkning av Gud, sin tolkning av bibelen, og sin tolkning av religionen i sin helhet.

Da er det jo egentlig ikke "Gud" man tror på, men EN gud, som deler en del likhetstrekk med Gud.

Jeg var der selv, da jeg var liten. Jeg ba til Gud, fordi jeg hadde lyst på nye leker. I 3. klasse, da jeg var 10 år gammel, og hadde kristendom (som faget het på den tiden), gikk det opp et lys for meg da læreren spurte hva vi mente om Gud, og etter jeg hadde hørt et par av svarene til de andre i klassen. Jeg rakk opp hånden, og sa høyt "Jeg tror Gud er en sutteklut for mennesker som ikke har det så lett". Jeg er den dag i dag overrasket over hvor innsiktsfull jeg selv var som 10-åring, for den meningen er i bunn og grunn den samme jeg har i dag.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!