Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Noe mange av dere ikke vet er at jeg ikke er en etnisk nordmann....

Jeg er født i Norge, jeg har norsk statsborgerskap, jeg har bodd i Norge hele livet, og jeg tenker på norsk og kan norsk bedre enn mitt eget morsmål.

Men for mange mennesker, er ikke jeg en nordmann.

Jeg ser helt lik ut dere, kanskje litt blekere, jeg høres ut som dere og har i tillegg et navn som er norsk.

Når jeg møter på nye mennesker og introduserer meg som Erik, det er mellomnavnet, tror de fleste jeg er en nordmann. Men etter å ha blitt kjent, får de, på en eller annen måte finne ut at jeg er utenlandsk.

Hele livet mitt har jeg sett på meg selv som en nordmann, men i de siste åra, har jeg blitt mer interressert i mitt eget land og dets historie.

Dere higer sikkert etter å vite hvor jeg er fra.....Tidligere Jugoslavia. Min familie er fra Jugoslavia, fra dagens Bosnia-Hercegovina.

Jeg er veldig stolt av å være fra Bosnia, og Jugoslavia, og jeg ser på meg selv som en Bosnier, eventuelt Jugoslaver.

Spørsmålet mitt er da:

Ser dere, etnisk norske, på mennesker med utenlandsk opprinnelse, som nordmenn?
Hvis de sier at de føler seg som nordmenn.

Og hva med dere Gamereactor brukere, av utenlandsk opprinnelse? Anser dere selv som nordmenn, eller?

Beklager for eventuelle skriveleifs, men klokka er halv tolv på natta...

Sidenote: Finner ikke noe bilde som passer, så dere får nøye dere med Link :)
  • 0
Så lenge de oppfører seg så klager jeg ikke, men det gjelder alle.
*MacGyver Theme*
  • 0
Skaff en jobb og gjør noe eller GTFO
  • 0
enig med venom140 og Emilan1212
^^

haha bilder passa egentlig da fordi invandrere pleier og komme i bat

jeg er brun??og kommer fra vietnam.. men mange tror jeg er norsk x) for og si det klart saa har jeg norsk statborger skap
  • 0
Dette blogginnlegget beskriver meg på en prikk hvis man ser bort ifra at navnet mitt ikke er norsk.

Btw, hva er fornavnet ditt?
  • 0
Hvem bryr seg? Vi alle kom fra samme sted og vi vil alle havne samme sted.
  • 0
Er ikke helt sikker på om jeg ser på de med utenlandsk opprinelse som nordmenn, men spiller det noen rolle? Så lenge man bidrar til landet og oppfører seg noenlunde spiller det vel ingen rolle hvor man kommer fra.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg driter i nasjonalitet jeg.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Emilan1212:
Hva med alle de etnisk norske som ikke har jobb, men lever på trygd?

Da snakker ikke jeg om de som ikke har mulighet til å jobbe på grunn av skade eller slik, men om de latsabbene som heller vil leve på statens penger?
Skal de også GTFO?

R4zor: Det er en hemmelighet .
  • 0
Jeg er blant de som ikke bryr seg nevneverdig hvor folk kommer fra ^^
Hvis du selv føler deg norsk er jo det hovedsaken, ikke hva andre skulle mene/tro.
Just kill him with your awesome
  • 0
Clerkie: Hvorfor det? Er fornavnet ditt så stygt, altså?

Og for å svare på spørsmålene: Ja, jeg ser på utlendinger som nordmenn hvis de føler seg og oppfører seg som nordmenn. Jeg anser meg selv som både nordmann og bosnier/jugoslaver.
  • 0
Eg er ifrå tyrkia, eit land alle eg møte hata faktisk Uansett, har budd i Norge i berre 10 år og snakkar nesten flytande norsk. Go me! Men faen, du skal vite det at innvandrara med jobb osv hata invandrara uten jobb osv meir enn nordmenn. I det minste gir ikkje dei folka, dåkke dårlig rykte

ps: eg har statsborgerskap, virker som om det er ein rød tråd i denne tråden.
  • 0
R4zor Haha, nei det er ikke stygt.
Så er fra Bosnia/Jugoslavia du også? Spennende!

noenspillsuger Haha, den røde tråden, Tror alle har statsborgerskap :p
  • 0
Clerkie: Ja, de som sitter på ræva og gjør ingenting skal GTFO ut av landet. Men når det kommer til folk som krekar og de som sprang bomben i dag, så skal de ikke ut av landet. De skal ned i kjellern min hvor jeg venter med balltre så jeg kan male veggen min med hjernemassen deres
  • 0
Når du sier "de som sprang bomben".

Mener du da muslimer som krekar, eller hvem enn som stod bak?
  • 0
Selv om det ikke er klart om det er en bombe eller muligens en gasslekasje, så virker hittil mest sannynelig at det er en bilbombe som har gått av. Da kommer det vel ikke som store overraskelsen om det er personer fra Midtøsten som står bak terroraksjonen
  • 0
emilian1212: Fordommer much?

Vet du i det hele tatt noe som helst om Krekar eller andre muslimske ekstremister? eller folk fra midtøsten? Hadde vært interessant å høre litt om det. Jeg er født og oppvokst i Norge med en Afghansk far. Jeg har fremdeles utenlandsk navn. Jeg syns så lenge utlendinger oppfører seg som de skal, burde de få bli.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
lol, er du en av de som tror 9/11 var inside job eller? Det finnes såklart andre terrorister enn de fra midtøsten slik som IRA, PLO, jeg vetta faen, men de finnes nesten ikke lenger og har null grunn til å angripe utenfor sitt eget land. Derimot har vi terrorgrupper som Al Quaida og Taliban som angriper mål over hele verden. vi har også Hamas, men de angriper ikke verden over. Ser du hva de 3 siste terrorgruppene har til felles? De er alle fra Midtøsten
  • 0
Er ikke nødvendigvis muslimske ekstremister som står bak, Emilian. Er en artikkel på VG.no om en YouTube-video på polsk som skal ha varslet om angrepet. Så det kan vel ha vært noen polakker?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080589
  • 0
Ja, man skal ikke si for sikkert endå, så man får vente å se. Men selv om de kommer fra Polen kan de også stamme fra Midtøsten.
  • 0
PLO er vel strengt tatt ikke en terroristgruppe da.
  • 0
Nå skriver avisene at mannen som stod bak Utøya-skytinga (og muligens også bombeangrepet) var høy, lys og hadde norsk utseende. Jeg begynner å tvile på at islamister hadde noe som helst med dette å gjøre.

NTB: "Politiet tror etter det NTB kjenner til at det er samme mann som står bak begge angrepene. De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til."
  • 0
kvidogbleg: Jeg vet ikke helt hvilken fantasiverden du lever i, men i den virkelige verden er PLO en terroristgruppe som har stått bak drap på mange uskyldige mennesker. Hørt om München-massakren eller?
  • 0
Det er omstridt om Svart September som sto bak har hatt tilknytning til PLO. De var såvidt jeg vet ikke det. Uansett er både Fatah og PLO ikke aktive med terroraksjoner idag, Hamas har vel blitt den største "terrorgruppen" etter hvert.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!