Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er tilbake. Ferien er over. Det har vært en herlig uke på sørlandet med mye fint vær, bading, fiske, soling, god mat, drikke og masse annet. Helt sant.

Har ikke hatt tilgang på nett på en hel uke, noe som har vært utrolig deilig for meg som har en jobb der det forventes at jeg skal være tilgjengelig hele tiden. Jeg trengte det. Trengte å holde meg unna skjerm og nett for å lade batteriene.

Og lade... Det har jeg gjort (bildebevis nedenfor).

Ikke for å briefe. Men blåskjellene var det jeg som sto for. Var ikke så vanskelig å lage heller. Tok bare å karamellisertre litt sjalottløk, purre, hvitløk og selleri med ekte meierismør. Før jeg deretter hadde i litt tørr hvitvin, fløte, fersk basillikum, timian og persille og dampet blåskjellene.

<bild>

Det smakte som dere sikkert skjønner, helt nyyyydelig. Det var ikke noe sånn pasta med melk alá Line-søl, som ble servert.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Regner med at du ikke kjøpte blåskjell?
Det er jo bare å dykke etter!

Btw Kristian, er du et sånt båtmenneske du også? Vel, vi bruker nesten halve sommerferien i den 34 fots seilbåten vår. Når vi er inne på båt, hvordan har du? Kan da ikke komme deg inn på en øy uten

Lagt til 2011-08-01 15:39:
Haha, husker en gang en tailandsk dame ga meg penger for å dykke etter
småkrabber til henne. Altså sånne nevestore krabber, ikke fullvoksne. Tjente 50 kr på en bøtte!
Ho skulle tydeligvis koke suppe på dem. Har jeg aldri hørt om før, men sikkert noe de spiste i det landet de kom fra. Whatever, tjente penger på det.

Med andre ord, maten du kan spise kan du selv fange gratis i sjøen! Ihvertfall sålenge du har dykkemaske og kan svømme da
  • 0
Må nok innrømme at blåskjellene stammer fra butikken og ikke sjøen.

50 kroner for en bøtte med microkrabber??? Du ble rundlurt!

Skulle ønske jeg var et båtmenneske, men har dessverre ingen båt. Ikke enda i hvert fall. Vi brukte en liten robåt med påhengsmotor ut til svabergene, men bare det å komme seg ut dit holder i lange baner for en landkrabbe som meg. Sørlandet er fantastisk fint.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Serriøst spiser Line pasta med melk. Det smaker jo helt j******!!!
Free EARL! Wait, EARL is free! Yeeei!
  • 0
Flott at du har slappet av. Vi har sørget for å rote det skikkelig til så du skal ha masse å gjøre nå når du kommer tilbake

Siterer Kristian:
Må nok innrømme at blåskjellene stammer fra butikken og ikke sjøen.
Det er nok også lurest iogmed at blåskjellene man plukker selv kan være forurenset og man dessuten må sjekke internett eller radio for å finne ut om de lokale blåskjellene er giftige eller ikke til enhver tid.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg bor på i Vestfold jeg Kristian, så de vakre sørlandssvabergene har vi kjapp tilgang til. (Eller rettere sagt treg, med tanke på at vi har seilbåt)

Anyways, blåskjellene smaker mye bedre hvis du fanger dem selv. Regelen er bare å hente dem på 2 meters dyp eller mer, og såklart ringe blåskjelltelefonen for å skjekke om de er spiselige.
De smaker virkelig mye bedre, trust me!
  • 0
Jeg ser det Ole Kristian. Blant annet var tastaturet mitt ødelagt. Regner med at du hadde foretatt deg en solid hardwaretest for å sjekke hvor støt- og vannsikkert det var?
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Fine føtter
Love will tear us apart.
  • 0
Jeg synes å huske at du en gang kjøpte slike snasne Hawaiianas, men jeg ser du mangler skille. Har du en god forklaring?
  • 0
Flott at du har hatt deg gøy! Savna deg allerede!

Velkommen tilbake i alle fall!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Godd to have you back!
Det pasta greiene lignet på veps ved første øyenkast!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Velkommen tilbake.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!