Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg elsker å se på film. Det har jeg alltid gjort. Jeg har sett ca. 1030 filmer siden min fødsel, og jeg har alltid hatt en klar mening om enkelte filmer som skiller seg ut, og som er blant favorittene mine. Noen her vet sikkert til og med hva som er min favorittfilm ever as well.

Uansett, jeg har brukt litt tid på å finne rundt 50 filmer som enten har betydd litt for meg, som har jeg har vært fan av helt siden jeg først begynte å vise interesse for å se på film I det hele tatt, og filmer som bare er dødskule. Jeg har kuttet listen ned til 30, og her er den. Mine 30 favorittfilmer. Dette er ikke en spesielt variert liste I forhold til språk eller årstall, dette er bare en personlig liste som jeg har brukt litt tid på å justere på å finpusse. Her er mange sjangre representert, og selv om den kan være litt..tradisjonell, får vi alle huske på at dette er personlig til tusen.


30 TOY STORY 3 (2010)

Jeg digger animasjonsfilmer, og forhåpningene til det tredje kapitlet om Woody og Buzz var naturligvis høye. Toy Story 3 er ikke bare en fantastisk film, det er også en av de beste oppfølgerne noensinne og en av de beste animasjonsfilmene som finnes. Historien er både actionfylt og emosjonell, men også full av god humor. Karakterene er også like herlige som alltid, og nykommere som skurken Lotso og Ken sørger for at filmen alltid holder seg på topp. Animasjonen er også helt nydelig, men Pixar lar aldri animasjonen gå foran historien og karakterene, og det er det som gjør dem de ubeseirede mesterne innen animasjon i dag. Alltid underholdende, morsom og faktisk skikkelig rørende, Toy Story 3 er en perfekt avslutning på trilogien.

29 KILL BILL (2003-2004)

Kill Bill, Quentin Tarantino's todelte mesterverk på fire timer er virkelig en vanvittig fet film. Uma Thurman spiller The Bride, en kvinne som våkner opp fra koma og stikker ut på en voldelig jakt etter hevn. Kill Bill har alt som kjennetegner en Tarantino-produksjon: Morsomme og fete karakterer, bra med humor, flott dialog I tillegg til noe nytt: Episke kampsekvenser. Den overdrevne og herlige scenen hvor Uma Thurman slåss alene mot overveldende mange kinesere står som en av de beste actionsekvensene out there. Selv om Tarantino kunne fordelt action og dialog litt bedre mellom de to volumene (Volume 1 er bare action og Volume 2 er bare dialog), Er Kill Bill fremdeles en konstant underholdende film. Har du 4 timer til overs, eller bare vil se en av de beste filmene ever, kjør på.

28 LOVE ACTUALLY (2003)

Love Actually er en film som har vokst på meg. Jeg har alltid likt den godt, men når jeg så den to-tre ganger forrige desember, gikk det opp for meg at jeg faktisk elsker denne filmen. Jeg er forelsket I de forskjellige historiene som perfekt knyttes sammen, jeg er forelsket I karakterene, og jeg er forelsket I den britiske aksenten. Love Actually slutter aldri å underholdende, og jeg har alltid et smil om munnen. Dette er en feel-good film som ikke følger tradisjonell feel-good teknikker, men går egne veier og er rett og slett helt fantastisk. En juletradisjon.

27 FORREST GUMP (1994)

Forrest Gump slo ut mesterverk som Pulp Fiction og The Shawshank Redemption under Oscar-gallaen, noe jeg synes var litt ufortjent, men det endrer ikke faktumet at Forrest Gump er en veldig koselig film som du bare blir glad av å se på eller hvis du hører den ikoniske musikken. Forrest Gump er en unik film. Forrest Gump er ikke spesielt kjent, han er bare en vanlig mann litt utenom det vanlige som har opplevd noen store ting oppgjennom hans liv. Forrest Gump er morsom, men samtidig trist, den er unik og den er full av liv og sjarm. Gå ikke glipp av den, og jeg er takknemlig for at slike tilsynelatende enkle filmer, men som har så mye mer å tilby lages.

26 CHRISTMAS VACATION (1989)

Denne filmen er symbolet på Jul for meg. Det er ikke Jul uten Christmas Vacation. Hver eneste lille julaften for så lenge jeg kan huske har jeg sett denne filmen, og har kost meg like mye hver eneste gang. Christmas Vacation er definisjonen på en knallgod julefilm, og har du ikke sett den enda, er det bare å vente til desember å se den da. Morsom, sjarmerende, konstant underholdende og full av vittige karakterer, dette er en julefilm som fortjener å bli husket som en av de store innen julefilmer.

25 IN BRUGES (2008)

Ahh, In Bruges. Jeg hadde ikke hørt om denne sorte komedien før jeg så den, men da den var ferdig satt jeg med et stort smil om munnen. Filmer som In Bruges kommer ikke hvert år. Den er ikke bare en komedie, den har mer å putte på bordet. En rik og emosjonell historie med gode skuespillerprestasjoner, flott dialog og herlige lokaler. Colin Farrell leverer en av hans beste roller som en leiemorder som sliter med samvittigheten, mens Ralph Fiennes setter rekord for antall ganger "fuck" brukes på et minutt. Scenene med den kortvokste lille mannen står som noen av de morsomste scenene noensinne, og sørger for at In Bruges står som en av de mest unike komediene på flere år. "They're filming midgets Ken!"

24 SAVING PRIVATE RYAN (1998)

Saving Private Ryan har en av verdens absolutt beste åpninger, noensinne. D-Dagen blir skildret så hardt, så realistisk, så rystende brutalt at du sitter å gaper hele tiden. Dette er hvordan man lager en fengslende actionsekvens! Det varer lenge, og etter denne åpningen har du en nesten 3-timers lang film som ikke heelt klarer å leve opp til inntrykket du har etter åpningen. Men det sier ikke mye, Saving Private Ryan er alltid mørk og personlig, og fokuserer på karakterene fremfor alt. Utskytningen mot slutten er også nice.

23 THE GOONIES (1985)

The Goonies har noe for alle. Alltid underholdende, spennende og morsom og med et av de beste rollegalleriene noensinne. Jeg er forelsket i spesielt Chunk og Mouth, med sine herlige personligheter og passende dialog. Åja, dialogen er også helt fantastisk. Chris Columbus har virkelig skrevet noe spesielt her, siden hvert eneste ord som kommer ut fra 12-13 åringene høres naturlig, overbevisende og realistisk ut. The Goonies er et mesterverk.

22 AMERICAN BEAUTY (1999)

American Beauty er noe for seg selv. Kevin Spacey spesielt stråler, og sammen med et flott manus forvandler han Lester Burnham til en ikonisk karakter. American Beauty er en flott film på alle punkter, og jeg elsker alt med den.

21 STAR WARS IV-VI (1977, 1980, 1983)

Klarte ikke å velge en av den originale trilogien, så putter likesågodt alle tre sammen. Jeg så ikke Star Wars før noen få år siden, men da jeg først så dem, ble jeg bergtatt. Dette er ikke bare episke, underholdende og til tider morsomme filmer med mange flotte karakterer, men det er noe få filmer er: Et eventyr. Du føler deg investert I handlingen, du får et sterkt forhold til Luke og Han Solo og Yoda og alle de andre, og du følger ekstra godt med under de mer nerverpirrende sekvensene (I am your father). Gjennom disse tre filmene får du servert en gjennomutviklet historie, hvor alle karakterene får en skjebne og en definitiv slutt, mange varierte skapninger og feeeete lyssabel-kamper. Dette er full pakke, og en av de beste trilogiene i filmhistorien. Og forresten er Darth Vader den mest velutviklede og mest interessante filmskurken noensinne.

Hva er dine favorittfilmer? Kommentarer til min liste? Andre kommentarer? Bare å fyre løs i kommentarfeltet!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Love Actually og American Beauty. Good movies.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Ja.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Har vanskeligheter med å forstå hvordan man kan lage en liste på 30 favorittfilmer. Jeg har ihverfall sett altfor mange gode filmer til å lage en slik liste
  • 0
Dette blir en morsom liste å følge med på ^^
Men tror jeg venter med å uttale mine favoritt filmer til siste del av denne listen. Ellers vil jeg si at til å ikke skrive så mye informasjon om hver av filmene, fikk du med mere enn nok til å overbevise meg hvorfor du puttet disse filmene på listen. Det er veldig bra gjort
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Flott liste, det burde bli laget flere som denne her. Gleder meg allerede til neste del!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
emilian: Det var vanskelig, men jeg er storfornøyd med den endelige listen.

CEG93: Forståelig at du venter, gleder meg til å se dine favoritter Tusen takk!

dr peace: Tusen takk!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Godt skrevet! Enig med Star Wars Iv-Vi
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Har ikke sett TS3, In bruges eller Christmas Vacation (kanskje jeg har sett den men ikke siden jeg var liten isåfall...)

Resten av listen er en rekke fantastiske filmer som absolutt fortjener å være på listen. Da spesielt Forrest Gump.


Btw, rater du alle på IMDB (eller kanskje du tilogmed skriver reviews på IMDB????)
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Ganske bra liste! Det er noen jeg ikke har sett da.


Må egentlig få finger'n ut av ræva og se Toy Story 3. Har hatt lyst lenge
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
albaga: Takk!

NewAge: Takk, kult at du er enig! Rater alle filmer på IMDb ja, men skriver ikke anmeldelser der. Alle anmeldelser jeg skriver blir publisert her

RockFuzzEleven: Takktakk, se Toy Story 3!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Sjekket krypinnet ditt nå, så ikke at du hadde linket IMDB vote-historyen din der tidligere. Sjekker den sikkert ut imorgen, nå er det Indy3 time!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Anbefaler deg å ikke sjekke ut lista mi der, da blir det enkelt å forutse de 20 neste filmene
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg vet hvilken som kommer på første. Og jeg vet at du sikkert kommer til å nevne hvor mange ganger du har sett den.

End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Jeg vet hvilken som kommer på første. Og jeg vet at du sikkert kommer til å nevne hvor mange ganger du har sett den.


Hadde planer om det, ja
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jauda, skjønner jeg ser for lite film, når jeg kun har sett en av de på listen (Starwars IV-VI). Når jeg tenker meg om, så kunne jeg vel laget en liste over de 30 filmene jeg har sett ellerno.

Fin liste! Kommer sikkert til å sjekke ut noen av filmene
Let the voice of love take you higher
  • 0
Se Forrest Gump or die!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Grallen: Takktakk, håper virkelig du sjekker ut noen (alle?) av filmene!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Du glömde Fast Five

Lagt til 2011-08-10 13:15:
ops missa 30-21
hello brothers
  • 0
Mange gode filmer du har bra smak. Toy Story 3 er kanskje den siste filmen , men det kommer 2 kortfilmer om Toy Story karakterene. Tror også at Tom Hanks sa noe om Toy Story 4
"Doh!"
  • 0
Jakey: Kan si at Fast Five ikke kommer på listen, selv om det er en av de feteste filmene fra 2011

The Gamer 459: Takk
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Det er japanere og ikke kinesere btw. Men jeg er helt enig i listen, enn så lenge. Det er dog lett å velge en favoritt av den originale trilogien, IV er en god del bedre enn de to siste, spesielt VI, som er ganske kjip.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!