Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

De årlige utgivelsene av Call of Duty har i år fått mer konkurranse enn vanlig. I år kommer nemlig også Battlefield 3: DICE og EA's storsatsing som har skapt kniving mellom utgivere, fanboys som diskuterer så svetten renner, og det ser med andre ord ut til at det er blitt krig mellom de to krigsspillene. Battlefield 3 er det store, realistiske grafikkmonsteret som alle skytespillveteraner gleder seg som unger til, og Modern Warfare 3 er den andrenalinpumpende og heseblesende run 'n' gun-festen som vi alle kan vende oss til fort.

Det er uten tvil på spillforum overalt på nettet det meste skjer, og her går fanboys i tottene på hverandre daglig, noen sier seg lei av diskusjonene og sier at de skal kjøpe begge, og noen prøver gang på gang å si at spillene ikke kan sammenlignes selv om de kanskje kan det. Battlefield-fanboysene klager støtt og stadig over at MW3 ser så likt ut som sine forgjengere, skrikerungene på mic'en og at det kommer til å bli ubalansert til tusen, samtidig som at de sier at BF3 kommer til å bli bedre på alle mulige måter. Og det er disse det er flest av. BF3 ser ut til å ha flest tilhengere med god margin på grunn av sin banebrytende grafikk, realisme og fokus på taktisk lagarbeid.

Det er med andre ord ikke så moro å være CoD-fan nå til dags: EA slenger dritt om spillet ditt når de føler for det, og hvert argument du sier i mot BF3 blir møtt av sure blikk fra BF3-gutter (og jenter) som hvert øyeblikk skal slå tilbake.

<bild>

CoD får svi. Mye. Og dette er absolutt ikke kult i mine øyne, for når ble egentlig CoD dårlige spill? Jeg er sikker på at over halvparten av BF3-tilhengerne har kost seg mye med CoD og MW, enten over korte eller lange perioder, og grunnene til at det har solgt i millioner eksemplarer er neppe på grunn av at spillene har bugs her og der, mindre fokus på lagarbeid og en par ubalanserte og frustrerende aspekter. Det må vel heller ha noe med den intuitive underholdningsfaktoren, det vanedannende suget man får når man setter seg mål og klarer den ene utfordringen etter den andre og den spektakulære følelsen man får når man starter nedtellingen til sin første Tactical Nuke? Og hvem har sagt at flesteparten av disse millionene er prepubertale 12-åringer som piper i mic'en?

Uansett er jeg sikker på at både Modern Warfare 3 og Battlefield 3 blir gode spill begge to. Sannsynligheten for at BF3 blir bedre er ut ifra trailere og inntrykk fra de heldige som har prøvd det stor, men hykleriet rundt MW3 og CoD generelt er da en smule unødvendig. Det blir for dumt å fokusere fullt og helt på det negative ved sistnevnte, selv om jeg for all del tror at Battlefield 3 kommer til å bli hakket bedre. For det betyr jo ikke at MW3 blir dårlig, eller hva? Det ser veldig likt ut som sine forgjengere, men herlighet.

Hva synes dere? Får CoD som fortjent, eller er dere enige i det jeg sier om at det kanskje får svi litt for mye? Er BF3-fanboys for overlegne i saken? Eller synes du hele diskusjonen er utrolig dum, og at spillene ikke kan sammenlignes en gang?
  • 0
Selv holder jeg med BF3, ettersom jeg aldri har funnet noe særlig underholdning i COD serien (untaket er zombi modusen).

Jeg mener begge serier er gode på hvert sitt vis, men jeg vil si at BF serien virker mer polert og balansert.

Min største kritik mot COD er ikke selve spillene, men salgstallene de får, som jeg mener er totalt ufortjent.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
sonic og link: hva mener du med at salgstallene er kritikkverdige?
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
  • 192
  • 192
Battlefield 3 blir KONGE, mw3 bryr jeg meg helt ærlig fint lite om.
Get ready for a better you
  • 0
Battlefield 3 har alltid vært overlegen når det kommer til ting som harcorespillere setter pris på, som lagarbeid. Dessuten føler jeg at Modern Warfare-spillene har blitt så populære at hipsterfaktoren spiller litt inn. (Jeg likte CoD før det var populært, lizm)

Men tall lyver som kjent aldri, og det er nok ikke uten grunn at CoD har rukket å bli en av tidenes mestselgende spillserie i løpet av noen få år. ;)
  • 0
Jeg syntes CoD serien har mistet et eller annent på veien, etter MW så gikk det rett ned, har alltid likt både CoD serien og Battlefield, men i senere tid har jeg blitt mindre og mindre interest i CoD...

Har forhåndsbestilt BF3, og gleder meg enormt!... mw3 derimot har jeg ikke tenkt og kjøpe, kommer nok til og prøve det av venner som kjøper det, men kjangsen for at jeg kjøper MW3 er minimale.

også så har jeg fått på følelsen av mange CoD fanboys er, små dritt unger eller... rett og slett dumme rednecker som han her; http://www.youtube.com/user/killerdeath20

neida, det finnes nok mange OK CoD tilhengere, men jeg har ikke møtt mangen av dem...
  • 0
Jeg kan ikke si jeg har hatt noen stor glede av COD.
Det eneste som interiserer meg, er vel den korte SP.
Ellers er MW3 ingen ting for meg.

Da jeg spillte MW2 i ca. 2 timer online, hadde jeg litt glede av serien..

Jeg uttrykker meg kanskje som en stor COD hater.
Jeg hater ikke serien, jeg bare klarer ikke å like den.

Jeg er en Battlefield fan og kommer til å kjøpe BF3 kanskje til både PS3 og PC.

Just saying...
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Tor Erik: Mener bare at jeg synes salgstallene er ufortjent, dårlig ordbruk fra min side.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det DICE og EA ikke har fortstått som Activision og dems produsenter har forstått er at et spill ikke trenger utrolig grafikk for å være bra.
De har også forstått at Singleplayer også burde jobbes med.
BF: Bad Company spillene hadde latterlige kampanjer, som ikkke kan måle seg med actionfesten CoD spillene leverer hvert år.
Lokalflerspiller er også CoD mye bedere på, jeg har hatt masse moroo med venner når jeg har spilt mot eller med dem lokalt, i Secial Ops og vanlig match.
Pga DICE er så opptatt av denne supergrafikken dems har de også måttet gjøre kutt på konsollversjonene, som svarte kanter og lavere FPS.
Et godt og morsomt spill trenger ikke ha super grafikk for å være morsomt.

Dere klager også på at CoD er ubalansert, men si meg, hvorfor får Snipere et MORTAR ANGREP per liv, uansett hva, bare du har klart totalt å samle opp en liten tullesum med exp?
Dette har ført til at stort sett alle er Snipere og sender mortarer på deg.

Grafikk er ikke alt!

Lagt til 2011-09-12 14:55:
Tror forøvrig CoD selger mer i år også.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
sonic og link: Da forstår jeg hva du mener
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Personlig har jeg hatt det mye moro med Call of duty- serien opp gjennom årene. Jeg tror først og fremst kritikken som har haglet de siste årene skyldes mangelen på nytenkning hos Activision. Call of duty har blitt en årlig tradisjon, hvor hvert spill bruker samme velkjente formel, akkompagnert med et par oppgraderinger og små forbedringer. Folk er misfornøyde med at Activision ønsker å tjene penger på å selge samme spill, med ny innpakning, nye maps og nye brett i singelplayerdelen.
Med unntak av nye maps og nye missions, har jeg omtrent ikke merket noe nytt i Black ops kontra Modern Warfare 2. Allikevel har jeg kost meg med begge to, rett og slett fordi den gamle, velkjente formelen fungerer, enn så lenge..
  • 0
Det er da ikke flere BF3 Fanboys enn CoD fanboys? Personlig syntes jeg Battlefield virker kulere, har aldri vært noe glad i CoD online, men skal ha begge fordi jeg er spent på om MW3 blir annerledes. Det blir for dumt å si at det ene er bedre enn det andre, med tanke på at dette er noe som er høyst individuelt. Fanboys er teite!
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Jeg ser ikke helt poenget. Det er to VELDIG forskjellige spill det er snakk om her. Det er litt som om noen skulle si at Uncharted 3 og Batman: Arkam City vil være store rivaler. De er jo ikke det, foruten lanseringen.

Når det er sagt syntes jeg CoD for litt vel mye kritikk. Det er jo snakk om gode spill her, og salgstallene støtter dette uten tvil. CoD er derimot ikke helt MIN type spill, og jeg foretrekker Battlefield selv. Men joda, jeg mener de får svi litt mye. Blir litt urettferdig.

Men slik er det da med alle populære ting? Noen ser seg helt uenige og er derfor nødt til å rope ut til alle og enhver hvor mye de hater det som er populært. Det er barnslig oppførsel i mine øyne.

Når der er sagt skal jeg faktisk gå til innkjøp av MW3 selv, bare fordi jeg er av typen som liker 'over the top' Hollywood-action. Det er tvilsomt at jeg blir å finne på nett dog, for jeg skal jo ha tid til BF3 også =)
  • 0
Jeg har faktisk aldri likt CoD-spillene.
Selv om jeg koste meg litt i CoD4 fram til rank 40 (hvor jeg gikk litt lei)

For meg er det ikke akkurat verdt å kjøpe det samme spillet med nye maps og perks for 500kr vært år. Men sikkert et bra spill for de som ikke trenger variasjon.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Begge serien er gode og MW3 og BF3 kommer til å bli toppers! Skjønner ikke at folk klager, begge spillene ser jo fantastiske ut.

God blogg, btw.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
The Cookiemonster: BF3 har ikke bare god grafikk, men fantastisk gameplay.

I min mening er begge gode spillserier, dog har CoD minket drastisk i kvalitet de siste årene. Synes også ikke COD fortjener all rosen det får.
  • 0
Tror det på et tidspunkt ble kult å disse ned på CoD, pga OMA og commando, som ble etterhvert stygt misbrukt.

Jeg var også en av de som disset ned på det, men etterhvert som jeg spilte mer og mer BC2, gikk det opp for meg at jeg holder med CoD i denne striden. Dette er fordi jeg er liker bedre det aracadeaktige run n gun gameplayet til CoD.

Så om bare utviklerne får fiksa feilene fra MW2, så tror jeg MW3 blir en knallspill.

Men bare for å få sagt det, BF3 blir sikkert også veldig bra.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Husker når MW2 og BC2 skulle komme ut, da var rollene byttet om. Battlefield ble hakket ned så sykt.

The Cookiemonster: Dette er faktisk det første Battlefield spillet med "utstående" grafikk, BC2 hadde god grafikk men det var andre spill med Enda bedre grafikk. Men spillene har hatt fantastisk gameplay. Og BF3 har vært under produskjon i flere år, de bruker erfaringen de har fått av å lage bad company til å lage et enda bedre spill. Og en annen grunn til at Bf3 får god grafikk er fordi EA har lempet på med millioner av dollar.

Jeg har spillt en del BC2 og jeg kan si at svært få ganger har jeg blitt drept av mortar, så få ganger at jeg ikke tenker over det. Tror det er større sjans for å bli drept med kniv. Men visst du sitter i et hus over lengre tid og dreper mye folk så kan du nesten ikke forvente annet enn at noen blir pissed sender mortar på deg. På cod så ville det ikke vært like enkelt å stoppe en som camper.

Du sier singleplayeren til battlefield er dårlig. Har du spillt BF2, BF vietnam, BF1942? De er bare multiplayer, ingen som har peiling kjøper et battlefield spill for å spille singleplayeren. Det er multiplayer som er main priority.

Men er enig med at EA snakker mye dritt, men Dice har forsåvidt ikke sakt så mye det er mest EA som bitcher. EA lager ikke spillet men de kontrollerer en del.

Min mening: Har spillt en del cod, mest cod 4 syntes ikke så mye om de andre. kommer ikke til å kjøpe mw3 fordi jeg synes spillene har for lite forandringer med gameplayet. Med Battlefield er gameplayet veldig mye annereledes med hvert spill. Jeg kjøper spill først og fremst for gameplay, at det er gøy, tøft awesome, skummelt osv. Med cod spillene fikk jeg liksom bare fram sinne.
  • 0
Bad Company 2 hadde jo super grafikk.

Husk at det ikke bare er det du ser, men lyden, fysikken og slik som teller.

Det er en grunn til at det hadde 30fps på konsoller og i tillegg dårligere grafikk enn på PC
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
dere så ikke poenget dere nei.....
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
hva var poenget da?

For poenget mitt var at Grafikk ikke var hovedtingen i BF3, at det bare er en pluss.
  • 0
Spør du meg gjelder det mer det at BF3 burde få mer oppmerksomhet. Jeg vet ikke hvordan det er på alle andre skoler, men her snakkes det bare om CoD.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Alexander: JESUS FUCKING THANKS, det er DETTE jeg har ønsket å si, og tenkt i lang tid; jeg har bare ikke orket å skrive det ned.

Jeg er enig med deg på alle punkter, og som jeg har sagt tidligere skal jeg vente til begge spillene har kommet før jeg gjør opp min mening, om jeg skal kjøpe de og hvilket som er "best".

Drittslengingen fra Battlefield-fanboys er bare så utrolig, utrolig provoserende...
Just kill him with your awesome
  • 0
Soraki: Kan ikke bli mer enig. Begge serien er gode og både MW3 og BF3 ser absolutt fantastiske ut.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
To forskjellige spill.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!