Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg var på kino i går for å se Steven Spielbergs tolkning av tegneseriehelten Tintin på det store lerretet.

Jeg ble skuffet.

Helt fra begynnelsen satt jeg rastløs og kjedet meg. Det var ingenting som appelerte.

Selve karakterene manglet personlighet (alle bortsett fra hunden), fortellingen var forutsigbar og replikkene var fattige.

Den sjarmen som finnes i den originale tegneserien var definitivt ikke tilstede. Dette var Steven Spielberg på sitt mest sjelløse, med en suksessoppskrift vi har sett så alt for mange ganger før. Vi har sett den så mange ganger at det blir et eneste stort gjesp.

Faktisk så sovnet jeg midtveis i filmen, noe som egentlig ble kinoturens store høydepunkt. Tragisk.

Her har han fylliken nettopp tent bål i båten. Morsomt? Nei. Døvt? Ja.

Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Gikk ikke så langt at jeg sovnet når jeg så filmen, men må likevel si meg enig. Klarte ganske enkelt aldri å identifisere meg med karakterene. Sikkert kult for hardbarka Tintin-fans, men for meg som ikke har noe særlig forhold til han ble dette for platt. Var veldig pent da, i det minste.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Du er en kjedelig tintin!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
For min del var det for mye action og for lite Tintin. Det visuelle var jo fantastisk laget, men historien hadde nok stukket av til fordel for andre ting.
:D <3<3<3
  • 0
Skal se den anyway. Blit et lite nostalgisk kick ettersom jeg så mye på Tintin når jeg var liten ^^
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Helt uenig! Jeg fikk tilbake akkurat den ønskede stemninga jeg husker fra de gamle episodene.

Kanskje det var fordi jeg så filmen dubbet at det funket, selv om det ikke var de gamle norske stemmene? Oversettelsene fungerte overraskende bra. Jeg har likevel lyst til å se filmen på originalspråket, selv om Tintin på engelsk kan bli for annerledes enn hva jeg er vant med fra barndommen.

Det eneste jeg ikke likte var lengden. Tre ganger trodde jeg filmen var over, men så fortsatte den. Da følte jeg at det ble et ork å sitte og se videre. Men alt i alt, en god 5-er.

Denne får sin plass i Blu-Ray-samlinga etter hvert, det er sikkert.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Huffda leit at du mast 100,-. verdige Norske kroner.

Takk for advarselen fikk litt lyst å se filmen tidligere, men nå, blæh.
  • 0
Syntes filmer var strålende jeg. Det eneste minuset er det Joelspeanuts påpeker, den virket litt for lang. Ellers så koste jeg meg hele filmen igjenom.

LAGT TIL:
En ting til, jeg var ikke så fornøyd med 3D-effektene, men mye av skylden der ligger i at vi fikk elendige plasser i salen.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hadde litt lyst til å se den, men vis den er så dårlig så.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Har lyst til å se den, men er ikke sikker enda.
  • 0
Ikke et mesterverk nei, men det visuelle er utrolig Men uten en god historie er filmene verdt like mye som middagen min 7 timer etter jeg har spist den
SKAL se den, no matter what
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
@ Kronoz:

Det var en 2D-film i 3D. Kun noen ytterst få scener som ble vist med dugelig dybdefølelse.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Vet ikke om jeg skal se denne. Med tanke på hvordan Steven Spielberg føkka opp Indiana Jones så vet jeg ikke om jeg gidder å få barndommen min voldtatt en gang til.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Synes den var overraskende bra jeg.
Men enig i det du sier om 3D, Kristian.
Synes egentlig at den minnet litt om Uncahrted. Av en eller annen grunn.
  • 0
Filmen så ganske så bra ut, men har jo enda ikke sett den så. Håper du ikke har rett...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Det er greit nok av vi er uenige om småting her i livet, boss, men sjelden har jeg vært mer uenig med deg enn nå...

Og ja, jeg er storfan av tegneserien. Morten har nok derfor et poeng, ja (som vanlig).
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Jeg innser at Kristian og jeg er to helt forskjellig personer når det gjelder det meste.

Smaken er som baken.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Jeg nøt bare det visuelle da jeg så den og tenkte ikke så mye på det andre. Synes filmen var helt ok.
  • 0
Jeg synes filmen var utrolig spennende. Starten, som utløste hele eventyret, var litt tynn. Men å si at dette ikke var både morsomt og spennende, blir feil. Jeg har ikke hatt noen stor tilknytning til tegneserien eller filmene, så det er nok det som er årsaken. Hollywood-kommersialiseringen tar sjeldent vare på sjela til noe som helst. Filmen var ikke annet enn underholdning heller, men slik vil det være. Man må bevege seg utenfor Hollywood om man skal finne noe meningsbærende.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nå tuller du fælt Nymoen.

Jeg syns Tintin var en utmerket film.
Animasjonene var fantastiske, det absolutt beste jeg har sett så langt.
Avatar og denslags kan ta seg en bolle og kveles på den.
Var skeptisk til steget fra tegnefilm til animasjon på forhånd, men jeg ble blåst av sofaen i kinoen, for dette var fantastiske saker.

Valgte forøvrig å se den i 2D, fordi 3D ikke har noe å gjøre noe sted og ødelegger stort sett alt det er klistret på.

Hva storyen angår, var den bra gjennomført.
Kanskje ørlitegrann mer barnevennlig enn tegnefilmene var.
Men jeg følte aldri at de hadde gjort skam på den gamle klassiske Tintin.

Hadde med lillebror, så jeg måtte se den på norsk. Og siden norsk dubbing sjelden holder mål i noen sammenheng, var jeg redd noe av opplevelsen ville bli ødelagt, men de norske skuespillerne hadde gjort en mer enn brukbar jobb, så der var det ikke noe negativt å si.
Kommer nok til å se den engelske versjonen når den havner på DVD, for å se om det er noen forskjell.

Ser også frem til oppfølgere, for både jeg og min lillebror var enig om at dette vil vi ha mer av.
  • 0
...ikkje bra Skal nok se filmen når den tid kommer som en stor TinTin-fan jeg er, men skal ikke skru opp forventningene så altfor mye da skjønner jeg...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!