Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er da de punktene jeg ser på som positive og negative ting som en oppfølger til Oblivion, så denne listen går mest på å sammenligne disse spillene. Vil også si at dette er kun min personlige mening.

Pluss sider:

Null oblivion gates, drager!: en ting jeg hatet med Oblivion, var Oblivion gates...Det var overalt, tok for mye tid og spredde seg som kaniner! Alt dette omtrent for ingen fortjeneste. Synes drager er mye bedre enn de portalene! Gjør ting litt mer epic og du kan unlocke en ny shouts for hver drage du kverker.

Favorite / Inventory system: Noe som er lett å huske fra Oblivion er den irriterende bytting av spells og våpen, selvfølgelig hadde du sånne quick select commands, men det ble det alltid mye tull for meg, jeg endte alltid opp med å rote igjennom spellsa mine eller inventoryen min uansett.

Level systemet: Levelingen i dette spillet er litt mer effektivt, nå kan du jo velge mellom å øke magicka, health eller stamina. I tillegg kan du velge en perk til en av skillsene å du vil ha. Bedre enn at du må øke opp til journeyman eller expert osv for å kunne øke skills mer drastisk! Selv om jeg savner litt å øke strength som ga deg mer kraft i kamp, kunne bære mer og ga deg mer liv. Vær ting du valgte i Oblivion påvirket flere ting, men tiltross for dette liker jeg det nye litt bedre.

Dual wield: Dual wielding gir deg mer frihet av valg av våpen eller spells. Du kan nå velge om du vil ha en mer powerful spell med å ha den i begge hender, ha en healing spell i den ene hånda og et våpen i det andre. Valget er nå helt ditt!

Fast traveling systemet: Du må oppdage byene selv for å kunne fast travele ditt. Dette gjør at du må ta deg selv fra a til b selv, men dine egne krefter og utforske på veien! Jeg synes dette er en posetiv ting, etter som det tross alt er et rollespill, å jeg føler meg mer i spillet om jeg faktisk må gå til Solitude selv eller ri ditt på min egen hest!... ellers kan du bare leie en hestekjerre til å kjøre deg... Men jeg har sett mer av verden i Skyrim enn jeg gjorde av Cyrodiil i Oblivion ettersom jeg ikke gadd å gå overalt når jeg hadde alternative å fast travle fra starten av.

Negative sider:

Hest -.- : Hesten!! Å gud! -.- Okei, hesten er dyr! Den er dum som et brød! Når du angriper noe, så velger hesten å gjøre det samme, den gjør det til og med om den blir angrepet, greit nok det! Men hesten har jo ikke health omtrent! Den dør så forbanna fort hele tida! Jeg tror jeg har brukt 10 000 gold på hest i Skyrim! Kunne i det minste hvert mulig å kjøpe armor til hesten så den kunne tåle noe i det minste!! Det er irriterende spør du meg... dessuten noe jeg savner er variasjon blandt hestene, alle har samme farge og som jeg skjønt hittil, samme stats... alle hestene er like raske og like sterke, i Oblivion var det i det minste variasjon for hvor du kjøpte hesten.

Færre skills: Dette er kun en filleting, men jeg savner at det er så mange skills, dette er kun med her fordi det er en downgrade, Skyrim er et rollespill, men Oblivion var et komplisert rollespill som hadde skills for alt! Synes det egentlig var kult jeg, men det fjernet dem i Skyrim...

Thirdperson...: Okei, jeg likte oblivion som rollespill fordi omtrent alt skjedde i firstperson (untatt når du satt deg ned) du ridde i fp, du slåss i fp, du gjorde 99 % i fp. Dette ga meg følelsen at jeg var i spillet, noe jeg føler rollespill skal! Jeg var den person jeg spilte på en måte. Dette likte jeg! Nå MÅ du ri Thirdperson, hvorfor kan ikke det være et alternativ som før? Jeg likte faktisk å ri i fp... også er det finishing moves i tp, jeg føler til tider at det ødelegger flowen i kampen for meg... Nok en grunn til jeg klager over kun fordi det ødelegger litt av rollespill følelsen for meg.

Reparing fjernet: I Oblivion, måtte du selv ordne ditt eget equipment, du måtte holde det i orden selv! Nok en ting som ga meg skikkelig rollespill følelse, jeg måtte passe på mitt eget sverd, og åssen det stod til med det, og var det ødelagt måtte jeg fikse det selv eller bruke en repair hammer. Skjønner ikke hvorfor de fjernet dette...?

Ikke zoom inn på ansiktet under samtaler: Når du snakker med en person i virkeligheten, så ser du på ansiktet til personen, det gjorde du også i Oblivion, realistisk! I skyrim ser på hele personen! 'Nuff Said.

Lett tilgjenglig for alle: Greia med Oblivion var at det var komplisert as fuck å sette seg inn i det. Det var tidskrevende og trengte en del konsentrasjon, men når du først satt deg inn, var det rewarding som faen! Du skjønte ting bedre! Skyrim føler jeg at de tenkte kun på å selge mer spill enn å glede fansen (mener ikke å snakke på vegne av alle fansen, men slik jeg føler det)

Null arena: Jeg likte arenaen i Obilivion mye... var en grei ting å starte med syntes alltid jeg, grei inntekt med gull, morsomt å gjøre og du fikk levelet skillsa temmelig greit der. Tydeligvis var ikke programmererne enige i dette.

Vaktene: De føles døde... I oblivion kunne du ha samtaler med dem, ja riktig nok var det samme samtale emne for de fleste, men du kunne i det minste ha en samtale med dem. I skyrim kan du trykke på snakk, men du får kun høre det dem mener... som oftest er det samme som alle andre sier. F.eks: ene vakten sa at hun trodde kanskje hun kunne være dragonborn, jeg ble nysgjerrig på hvorfor hun trodde det... men det kan jeg lure på til dovre faller tydeligvis!

Ja, som du ser er minus grunnene til Skyrim kun det at de har fjernet seg litt mer fra rollespill emnet, og bevegd seg slightly mer mot action. Mener ikke å si at Skyrim er et dårlig spill! Fordi jeg elsker spillet, men det er småting jeg savner bare!

Hva savner du i skyrim?
  • 0
Bare så det er sagt: du kan få veivisere for misc-questene, ved å gå på misc, for så å dra spaken til høyre. Når du har gjort det kan du aktivere individuelle misc-quests, og du kan også ha mer enn en valgt samtidig ;)

Ellers er jeg for det meste ening, spesielt når det kommer til vaktene. Ytterst få vakter som har noe å si. Trist, men ellers et veldig veldig bra spill.
  • 0
mente jeg hadde prøvd det jeg, men takk

Lagt til 2011-12-14 23:38:
Har fjernet Quest Log fra negative sider, bare så dere vet det og ikke lurer på det for mye
  • 0
- Jeg tar Oblivion gates anyday fremfor drager.
Dragene var kule i starten, men når en har tatt over 75 av dem og stadig møter dem hver gang man går inn i et nytt område, så blir hvertfall jeg sykt lei.
Oblivion gates kunne man hvertfall ignorere.

- Hester har jeg enda til gode å bruke i Skyrim.
Både i Oblivion og Skyrim har jeg tatt beina fatt stort sett hele tiden.

- At fiksing av utstyr er fjernet, gjør meg ingenting.
Istede får vi jo muligheten til å lage våpen/drakter sjøl og det er hundre ganger bedre enn å måtte følge med på at ting ikke blir ødelagt ved neste slag.

- Zoome inn på ansikter er en ting, men jeg står ikke 5 centimeter fra den jeg snakker med i virkeligheten, slik det virket som en gjorde i Oblivion.
Syns det er helt fint slik det er nå.
Hender dog de fortsetter å gå etter jeg har begynt å snakke med dem, det er litt irriterende.

- Vil ikke si Oblivion var noe vanskeligere å komme inn i en Skyrim.
Hadde omtrent ikke vært borti RPGer før jeg spilte det og forstod alle sider ved det på kort tid.
Skyrim er nok forenklet litt ja, men ikke så mye at det ødelegger noe.

Det jeg savner i Skyrim er Acrobatics skillen, så jeg kan hoppe høyere.
Liker å ta snarveier over fjellene, istede for å følge veien, men det er ikke alltid like lett å hoppe opp en bratt fjellvegg lenger.

Det andre jeg ville sett er mye lengre questlines.
Hvertfall på de fem store.
Samtlige var skuffende korte.
Spesielt Dark Brotherhood...

Utenom det er det ikke noe jeg savner eller kunne tenke meg.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Stamina øker invetory kapasiteten med 5 poeng for hvert nivå.

Selv ser jeg på PC versjonen sitt UI(som er det samme som på konsoll) som en fornærmelse mot Elder Scrolls sin enorme fanskare av PC spillere. Det er tungvint å bruke den med mus, den er ekstremt lite plasseffektiv og veldig uoversiktlig. Det er en skam at det føles mer naturlig å bruke wasd for å navigere i menyene enn mus.

Utenfor hver stall så er det en fyr med vogn som mot en liten slant kan ta deg med til hvilket som helst av de store byene uansett om du har oppdaget dem eller ikke.

Dark Brotherhood oppdraget gir deg Shadowmere, som er bortimot udødelig i kamp.

Synes du virkelig at det var morsomt å trene ubrukelige skills som acrobatics? Jeg likte i hvertfall ikke å hoppe rundt som en tulling hele tiden.

Level Up systemet i Oblivion var irriterende som faen. En nybegynner vil sannsynligvis ikke ha peiling på hva som er smart å ta som startingskills, så dette kan dermed ødelegge store deler av opplevelsen når man første gang går gjennom spillet. Det tok heller ikke lang tid før jeg oppdagte at fiendene ble sterkere fortere enn meg når jeg levlet, noe sam tvang meg til å unngå å sove helt til jeg begynte å forstå hvordan man levlet effektivt. Jeg innrømmer at jeg fikk en god følelse når jeg endelig fikk det til, men det var ikke verdt alt strevet.

Jeg skjønner ikke hvorfor de hadde reparingsfunksjonen til å begynne med, det ga spillet null verdi og det var mer irriterende å måtte fikse våpnet og rustningen sin hele tiden. Har ikke savnet det et sekund.

Jeg er enig med deg at arena var en underholdende del av Oblivion som jeg gjerne skulle sett noe tilsvarende av i Skyrim.

Stort sett liker jeg endringene de gjorde fra Oblivion. Mesteparten av dem gir mer mening og fjerner unødvendig dilldal.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Savner acrobatics og athletics, artig å løpe kjempe raskt, og samtidig hoppe umenneskelig høyt.

Likte også omgivelsene bedre i Oblivion, Snø er ikke helt min greie.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
De fleste negative meningene du hadde med her er jeg totalt uenig med deg i... Men jeg er for lat til å diskutere så du får ha meningene dine for deg selv uten at jeg skal sitte å bashe på dem.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Hmmm! Har ikke tenkt på dette jeg og er foreløpig i syvende himmel når det kommer til Skyrim Et meget godt spill som jeg elsker

God blogg InsaneM0nk3y
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!