Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg skal prøve å unngå klisjeer som «Lenge siden sist!» eller noe liknende så den typen introduksjon dropper jeg.

Noen av dere har kanskje lest min tidligere blogg «Band sa du?». Vel, dette er en oppfølger.

Så for dere som ikke har lest den, en kort oppsummering: Jeg spiller trommer i et band som het Career Tragectory. Vi laget en demo(kind of), og bloggen var for å spre ordet og prøve å fiske opp noe konstruktiv kritikk.

Nå, 6 måneder senere står en ny oppdatering for trappene. Veldig mye har skjedd på 6 måneder. For det første: Vi har byttet navn. Ikke bare en, men to ganger. Vi valgte å bytte fra Career Tragectory, ettersom det var en real tongue-twister. Vi valgte derfor å kalle oss «The Strums» en periode. En periode på hele 3 uker. Til slutt falt vi på navnet «Leaky Lifeboat» ettersom vi fant ut at det allerede er(minst) to band med samme navn, og i tillegg var det et rimelig døvt navn. De av dere som liker Sonic Youth kjenner nok igjen navnet Leaky Lifeboat(ettersom det er en Sonic Youth sang som har dette navnet).

Men det er dog mer som har skjedd. Vi har fått mekka flere låter. Navnene lyder som «Pointless», «Thief in Cyberspace» og «Do I Really Need It?(Keep on Consume!)", i tilegg til "D.I.Y", som var med I den forrige bloggen.
Bandet har beveget seg litt bort i fra enkel punk, og gått litt mer i en retning av post-hardcore/rocke-typ. Sangene våre er såpass varierte at det egentlig ikke er helt godt å si.

Siden juni har vi også fått innvilget et stipend på 3000 kroner fra staten. Disse pengene har vi ikke brukt enda, men de skal brukes på onsdag. Pengene kommer godt med ettersom vi trenger effektpedaler og annet tilbehør for å kunne ta musikken vår til et nytt nivå.

Siste «nyhet» er at vi har spilt vår første konsert! Vokalisten vår kjenner noen karer i et annet band som er ganske kjent i nærområdet. De spurte om vi ville være med de på en gig og «varme opp» for dem. Noe vi takket ja til med glede. Gigen gikk veldig bra(føler vi selv) og det var omtrent 30-40 personer som var å så på. Vi fikk 20 minutter på oss til å spille, og på de tjue minuttene fikk vi banka inn alle våre fire sanger, samt et cover av den legendariske «You Suffer» av Napalm Death(verdens korteste sang. Altså 1,6 sekund lang). Selveste Crazy Eyed Gamer93 var på konserten og fikk filmet 10 minutter av konserten. Snutten fra gigen kan du se på vår facebook-side!

Hadde vært fint om dere kunne sjekket ut facebook-siden vår. Du må gjerne like siden og gi oss konstruktiv kritikk, så vi kan forbedre oss.

Tusen takk for deres oppmerksomhet!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Dere har vokst noe voldsomt det siste halvåret, og det er ikke bare noe jeg sier. Ble overrasket over hvor phett det var på konserten ^^ Dere må virkelig bare stå på og aldri miste håpet! Jeg er deres største fan ;)
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Hvis redningsbåten lekker har du et problem
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Råstilig og gleder meg til å høre mer om bandet ditt Dere er utrolig flinke og har stort potensiale som slik som Crazy Eyed sier det, så stå på

Takk for nok en god blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Veldig stilig, likte musikken og alt.
Du var veldig god å massere trommene, keep it that way !
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!