Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En venn av meg eier og drifter sin egen nettside http://tarjeihanken.com/ som jeg føler fortjener litt eksponering.

Nettsiden er tredelt og inneholder en blogg hvor han skriver usedvanlig godt på nynorsk om utfordringene med å være amatør spillutvikler og å kode spill uten noen form for dedikert utdanning eller tidligere erfaring. Interessant lesestoff for alle som har noen gang vurdert å lage sine egne spill - det er ikke så lett som det høres ut.

Siden byr også på en Flickr side med diverse bilder av høy kvalitet, men toppen av kransekaka er en link til den noenlunde ferdige versjonen av hans siste spillprosjekt, Box Shoot. Det er kodet med Unity og er et dual stick spill i samme ånd som Geometry Wars. Spillet starter lett men blir vanskeligere jo høyere poengsum du får og det kan bli ganske så hektisk mot slutten.

Det er et enkelt konsept men veldig avhengighetsskapende. Selv ble jeg sittende i to timer i et forsøk på å slå min egen rekord.

Jeg anbefaler Box Shoot på det sterkeste, simpelt men utrolig gøy, og bloggen hans er interessant lesestoff. Han kommer med en del innsikt som er gull verdt.

http://tarjeihanken.com/
/Adrian Berg / Undersått / Gamereactor Norge
  • 0
Det var bittelitt avhengighetsskapende, men ikke i lengden

God start ihvertfall
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Har du sett Takk for tips og skal sjekke ut nettsiden og spillet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gusj
Box Shoot er eit ganske simpelt spel, men det er jo også det første eg har koda heilt på eigen hand. Det neste prosjektet mitt er blir planen litt meir avansert - akkurat no sliter eg med å få til ein god AI-arkitektur.
  • 0
Skal sjekke nettsiden, en dag. Lagt til i favoritter.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!