Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hva starter? Jo, jeg skal holde høstens første foredrag "Spill er sunt" og jeg gleder meg utrolig mye. Frem mot jul skal jeg holde hele åtte foredrag og snakke for mellom 2000-2500 personer. Hovedmålsgruppen for foredragene denne gangen er mammaer, pappaer, lærere, helsevesen, politi med flere som trenger å høre at spill nemlig er sunt.

Jeg skal presentere hva som finnes av spill og konsoller og sist men ikke minst la de som kommer spille en del spill på mine konsoller som blir med på foredraget. Jeg skal også gi råd om hvordan familien kan få en sunn hverdag med henhold til spilling.

Selv mener jeg at alle barn/unge skal ha rett til å spille. Det finnes faktisk foreldre som er veldig skeptiske til spilling og at dette ødelegger barnet. Gjennom mine foredrag har disse foreldrene fått opp øynene for at spill faktisk ikke er så farlig og at man kan lære mye av spillene som finnes i dag.

Hvilke meninger har dine foreldre til at du spiller og kjenner du noen som ikke får spille i det hele tatt?

Nedenfor ser dere kofferten jeg skal ha med meg og hvor min Xbox 360 og Playstation 3 skal kjøre spill på. Med en herlig 15.5" skjerm så kjøres spillene perfekt og på dagens foredrag skal foreldrene som kommer få lov til å prøve Assassin's Creed III, Need for Speed: Most Wanted, Fifa 13 samt en rekke andre spill
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Foreldrene mine hadde hatt godt av å se et av foredragene dine, de er så skeptiske og redde for spill ar jeg blir helt sprø
  • 0
Stå på! Jeg tror at du som familiefar klarer å formidle spillingen på en riktig måte, med sine positive og negative sider. Media er flinke til å vinkle skandalesaker når det gjelder spill, men med sin interaksjon vil jeg si at det er bedre å spille i to timer om dagen enn å se på tv e.l.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nettopp remote! Jeg anbefaler alt fra 30 minutter til 4 timer spilling hver dag etter hvordan levesettet til familien og den som spiller er

...og ja, mye bedre å spille enn å sitte passivt og se på TV og det er noe mine barn får lov til

Finnes utrolig mange gode spill både for ung som gammel og som er lærerike samt underholdende
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Lykke til Bernt! Håper du gir foreldre og barn et bedre inntrykk av spill!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Du får ha lykke til Bernt, og kose deg

Show those parents who is the man
Go ahead, make my day
  • 0
Dette er kanon bra. Kjør på

Går turen til Bergen på denne tunèen ?
The gavel corrupts
  • 0
Foreldrene mine er ganske positiv til det, og de har selv blant annet vært med på SSBB.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Foreldrene mine er ganske positiv til det, og de har selv blant annet vært med på SSBB.

Siden meg og SoL er tvilinger gjelder selvsagt også dette mine foreldre.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg vet du kjemper veldig mye for at spill er sunt, Bernt Erik, men det er minst like usunt som det er sunt. Saken har flere sider, og min erfaring er at de negative sidene er mye mer fremtredente en de positive. Har studert temaet på høgskole, og det er veldig interessant.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Dette er kanon bra. Kjør på

Går turen til Bergen på denne tunèen ?

Ikke umulig det

---

Siterer Filimonki:
Jeg vet du kjemper veldig mye for at spill er sunt, Bernt Erik, men det er minst like usunt som det er sunt. Saken har flere sider, og min erfaring er at de negative sidene er mye mer fremtredente en de positive. Har studert temaet på høgskole, og det er veldig interessant.

Nettopp og derfor kaller jeg foredraget mitt for Spill er sunt for å skape en diskusjon blant foreldre, lærere, helsevesen og politi. For klart at spill ikke alltid er sunt og da er det også veldig viktig å frem disse sidene. De positive sidene er faktisk flere og det er nettopp det jeg prøver å få frem til de som kommer på foredraget mitt
  • 0
Stå på Bernt. Opplys lærere og foreldre om hva spill handler om. Jeg skjønner ikke hvordan så mange kan tro at spilling er skadelig.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!