Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

De fleste av dere som ikke er struts, og har hodet for det meste over bakkenivå, kjenner til Appen "Instagram" - som virkelig har gjort det store innen mobilkameraknipsing.

"Alle kan være fotograf!" lyder slagordet deres, tror nå jeg da.

Instagram ble kjøpt opp av Facebook for én milliard dollars. Ca 10 apper har vært populære bare for å sette sammen bilder i collager til å legge ut på Instagram, som "Instaframe" "Instacollage" etc.
Fenomenet har generert en bunke grunker, for å si det slik.

De av oss som eier en iPhone, Android eller Kinafone har nok lastet ned Instagram på sin "IQ over 50"-telefon, og til dere som fortsatt har en tilbakestående-telefon burde få ræva i gir å bli med verden på denne eventyrlige reisen inn i berøringsskjermens tidsalder.

Jeg vet at de fleste i redaksjonen har en profil på Instagram, og det har nemlig jeg og, som jeg vil dele med dere om et øyeblikk, men hele grunnen til å skrive denne bloggen er å fremheve hvilken vei Instagram nå har gått. Det hele startet med å være et konsept for mobiltelefonen, og kun for mobilen hvor alt generelt foregikk på den håndholdte. Man laget profil, postet bilder, sjekket andres profiler og kommenterte bilder inne på Appen.

De har nå gitt etter for forespørselen, og gjort profilene tilgjengelige for datamaskinen også. For circa 5 dager startet de å rulle ut profiler på nettet for alles beskuelse.
Burde man kunne velge hvem som skal se sine bilder man legger ut på nettet?
At kun de som følger deg kan se bildene, eller kun utvalgte, som man kan gjøre med bildene på Facebook?
Eksempel: Hvor mange jenter legger ut bilder av dem selv lettkledd på stranden med en fresh effekt via appen hver dag.
På Facebook kan man vise de til hvem man selv ønsker ved å kategorisere folk/følgere/venner, men med Instagram så kan man se på hva man vil og hvem man vil, noe de ikke har informert om.
Ikke alle tenker på hvem som kan se bildene sine, og man legger de helst ut fordi man vil gi vennene sine noe å le av eller glede seg over. Men nå finnes det ingen begrensning lenger.

Instagram har alltid vært litt lause på dette, fordi man vil jo at flere skal se bildene sine. Men som alltids, med jenter, så blir det veldig mange bilder av dem selv, som gjør at Instagram går i en litt annen retning enn de selv hadde tenkt seg ved oppstarten.

Jeg synes jobben de har gjort med profilene er veldig godt gjort faktisk, og jeg mener de gjorde en fortreffelig jobb.

Sjekk ut hvordan de nye profilene ser ut ved å klikke deg inn på min profil som et eksempel: maxuflax

Jeg har også laget en forumtråd hvor man kan linke til sine egne profiler, slik vi har gjort med Twitter og andre nettprofiler. (Jeg la den i Off-topic, men den kan kanskje passe i "Hardware og Mobiltelefoner"?)
Instagram-tråden

Jeg er i USA og jobber for Walt Disney World, noe som gjør at jeg kan by på "magiske" bilder, noe du kan se under. Jeg skal prøve å friske opp Instaprofilen min med noen flere bilder fra turen om ikke alt for lenge.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Jeg har ikke brukt Instagram, og akter ikke å bruke det, men det forundrer meg ikke at Facebook/Instagram er sloppy med personvernet.

Kult at du har fått deg jobb i USA. Jeg var i en av de Disney-greiene da jeg var i USA for et år siden. I California. Den greia som skulle være the disneyland-greie. Var egentlig turens nedtur, no offense.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg er ikke noen bruker av Instagram, men vet at mange a mine venner er det. Spørs om jeg må lage meg en konto jeg også og se på dine bilder Noral

Superflott var bildet ditt her
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
De som legger ut halvnaken bilder av seg selv, vil vel egentlig at flest mulig skal se dem. Men for de andre er det skremmende hvor lite regulering det er. Bruker ikke Instagram, men personvern er en viktig sak uansett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!