Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg og Kristian krangler på ukentlig basis rundt temaet Netflix. Han er mer fornøyd med innholdet enn undertegnede, og selv om vi ikke er enige riktig ennå fører diskusjonen oss stadig nærmere.

Selv om jeg er litt lunken, dukker det fortsatt opp perler jeg hadde glemt. Denne bloggen inneholder tre anbefalinger, men jeg er også nødt til å balansere det med tre advarsler.

Valley of Elah
Filmen gikk stille forbi på kino for en del år siden, og fikk aldri den omtalen den fortjener. I hovedrollen finner vi Tommy Lee Jones, som her gjør en av sine virkelige gode rolleprestasjoner. Han er merkelig flink til å være pertentlig, men samtidig sårbar. Charlize Theron gjør også en solid jobb i sin birolle, og de to generasjonene har en behagelig og troverdig kjemi.

Buffy
Hva mer trenger jeg å si? Det er kanskje litt flaut hvis du ikke er trygg på din egen smak, men det er bare å legge alle fordommer bak deg. Joss Whedon har gjort hjemmeleksen sin når det kommer til alt fra det overnaturlige til humor og god casting.

Neverending Story
Kanskje er jeg farget av barndomsminnene, men filmen om gutten som lever gjennom eventyrboka er fortsatt fantastisk. Spesialeffektene er ikke like imponerende den dag i dag, men eventyret har så absolutt tålt tidens tann. Se den, men dropp oppfølgeren.

Her er tre filmer du bør styre unna...

Harsh Times
En av Christian Bales kjipeste filmer noen sinne. Dårlig historie, trist skuespill og fullstendig blottet for sjarm. Her får du ingenting annet enn en dårlig opplevelse.

Revolver
Hvem liker vel ikke Guy Ritchie? Lock, Stock and two smoking barrels, Snatch og RocknRolla er moderne klassikere man ikke kan mislike. Dessverre sliter Revolver med å engasjere. Historien er uinspirert, twisten er diffus og føles ikke tilfredsstillende samme hvordan man vrir og vender på det, og det eneste kule i filmen er André 3000 Benjamin. Guy Ritchie prøver å være så kul at han roter til hele filmen, og det føles (på sitt beste) som en B-film.

Hooligans
Kanskje ikke noen bombe, men den filmen suger. Den er bare forferdelig dårlig. Hvis du vil se en film om fotballfans, bør du heller sjekke ut The Football Factory.

Oooooh, så skummel. Hvem er vel egentlig redd for å møte denne krabaten i en nevekamp?

Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Jeg er enig i at alle burde se Valley of Elah. En virkelig undervurdert film. Samtidig så må jeg si meg en smule uenig i advarselen mot Hooligans, en film jeg likte godt første gang jeg så den.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Jeg er enig i at alle burde se Valley of Elah. En virkelig undervurdert film. Samtidig så må jeg si meg en smule uenig i advarselen mot Hooligans, en film jeg likte godt første gang jeg så den.


Fint å høre at du likte Hooligans, men kanskje du kan skrive noen ord om hvorfor du liker den. Dermed kan folk som setter pris på de samme tingene som deg få et alle tiders tips...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Er Goodfellas på Netflix? Hvis den ligger der kan jeg bruke Netflix til en skoleoppgave, og samtidig se andre filmer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Hehe, en venn av meg anbefalte meg akkurat Hooligans.
Men god eller ei. Har lyst til å se Elijah Wood i en annen film enn bare Ringens Herre.

@The Cookiemonster
Goodfellas ligger på Netflix under et norsk navn. Mafiabrødre.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer simidude:
Har lyst til å se Elijah Wood i en annen film enn bare Ringens Herre.


Han er jo glimrende i Sin City
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer simidude:
Har lyst til å se Elijah Wood i en annen film enn bare Ringens Herre.



Se Flipper... Eller Wilfred serien.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Tor Erik / GR®:
Citerer simidude:Har lyst til å se Elijah Wood i en annen film enn bare Ringens Herre.

Han er jo glimrende i Sin City


Den har jeg ikke sett. men har hørt mye bra.
Så også Happy Feet Two nettopp, og fant ut at Wood spiller ene stemmen i den. Merkelig sammentreff.

Lagt til 2012-12-06 22:03:
Siterer NewAge:
Citerer simidude:Har lyst til å se Elijah Wood i en annen film enn bare Ringens Herre.


Se Flipper... Eller Wilfred serien.


Noterer meg det tipse og.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer Tor Erik / GR®:
Han er jo glimrende i Sin City


  • 0
Valley of Elah er en flott film ja. Buffy har jeg prøvd meg litt på, men det ble så som så. Jeg ser nok mer av serien senere dog. Og filmen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Buffy og Doctor Who er halve grunnen til at jeg forblir på Netflix (and I ain't ashamed to say). Valley of Elah er en finurlig og fascinerende film (jeg had forresten vært i Elah-dalen i Israel - vakker og utmerket for et strategisk showdown).
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Siterer simidude:
Hehe, en venn av meg anbefalte meg akkurat Hooligans.
Men god eller ei. Har lyst til å se Elijah Wood i en annen film enn bare Ringens Herre.


Se Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Tror den er på Netflix. Ihvertfall i USA.
  • 0
Jeg er veldig fornøyd med Netflix selv. For en liten slant penger har jeg masse morro når jeg ikke gjør annet. Gleder meg til å begynne på Sons of Anarchy og 24 etterhvert.

Mener å huske at jeg syns Hooligans var litt kul da jeg så den for noen år siden, men det kan ha vært fordi jeg syns det var litt kult med slossingen og brutaliteten. Lurer på hvordan den hadde vært hvis jeg så den igjen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Alt Joss Whedon tar i blir til gull, ser det ut til. Kan varmt, glovarmt, anbefale Firefly, som toppes av å ha Nathan Fillion i hovedrollen.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!