Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg husker en tid i norsk spillbransje hvor Funcom var den eneste store aktøren. Vi var ikke dårlige, noe vi viste med storspill som Anarchy Online og Den Lengste Reisen, men det var en snever bransje, langt fra det våre skandinaviske brødre i Sverige og Finland kunne skryte av med Dice, Starbreeze og Remedy Entertainment.

Oppblomstringen av indiespill de siste årene har gitt grorom for mindre spillutviklere flere steder, også i Norge. Et eksempel er Shadow of the Game som ble sluppet nylig.

Et annet er Teslagrad fra spillstudioet Rain i Bergen.

Teslagrad synes jeg det er verdt å sjekke ut. Det ligner veldig på Braid fra 2008, men likheten er positiv på alle måter. Et morsomt og kreativt plattformpuslespill. Klikk på linken over for å lese Gamereactor sin sniktitt av spillet.

Jeg er veldig glad i indiespill generelt, og med norske aktører på scenen føler jeg at det er grunn til å glede seg fremover. Jeg tror at vi står på kanten av en veldig spennende tid, med tjenester som Steam Greenlight og Kickstarter som portaler for at kreative, unge sjeler skal få muligheten til å realisere sine drømmeprosjekt. Det siste tiåret vil jeg karakterisere som oppfølgernes tiår, og jeg håper at det som kommer vil bli tiåret for det nye: nye ideer, nye utviklere og ikke minst, nye spill!
/Adrian Berg / Undersått / Gamereactor Norge
  • 0
Kan ikke annet enn å skrive under på dette. Håper det kommer flere og flere indie-spill som innoverer bransjen. Det er bra at også Norge kan hevde seg her. Håper vi en gang får se et norsk spill som slår an i samme skala som Braid, Limbo eller Journey.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Bra å se at den Norske indiscenen er på vei oppover. Ikke bare fordi det for meg som gamer gir meg bedre spill. Men også med tanke på at min utdanning er rettet mot dette feltet og det kan bli avgjørende for en eventuell jobb i framtiden.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Satser på å entre scenen om noen år, så håper så absolutt at den vokser.

Finnes mange gode indie spill, som Journey, Dungeon Defenders, og Bastion.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!