Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ser bra ut hardwaremessig, men stusser litt over hvorfor CPUen kjører på kun 1.6 Ghz.

Angående kontrollen så har jeg faktisk ingen problemer med den nåværende DualShock kontrolleren, den passer hendene mine perfekt og er veldig komfortabel å bruke.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • Dala
  • Dala
håper virklig den delen med tutch skjerm på kontrollen er bare tomme rykter
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
  • 0
Siterer Morten Bækkelund / GR®:
Merker virkelig at jeg begynner å glede meg til 20. februar nå. Ikke skuff oss Sony!

Virkelig håper at de ikke skuffer ja!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Tastebuds:
Citerer YouHaveAProblem:hahaha, de beholder dual shock-kontrolleren..


for en spøk.

hvorfor skulle de ikke ta vare på noe som faktisk har vært bra ved alle playstationkonsollene?


hmm, kanskje fordi den ikke er bra, men heller latterlig utdatert og ubgripelig ukomfortabel?
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Citerer Kristian:Haha, Bernt.. Du har da allerede en PS3. Sony kommer med ny hardware, nye nextgen-titler, og det du er mest spent på er hvorvidt den er bakoverkompatibel?

Ettersom en går mer og mer over til heldigitale spill så vil kompatibilitet med gammel maskinvare bli viktigere og viktigere. Denne trenden har allerede startet på dagens konsoller med mange spill som kun finnes på PSN/live, samt digitale versjoner av spill som også er lansert på disk. PS4 vil i så måte være en pekepinn på hvordan fremtiden blir for gamle spill når en ikke lenger kan ta vare på en fysisk versjon, men er avhengig av at tilbyderen fortsatt tilbyr innholdet.

For det er jo lite sannsynlig at Sony vil tilby gamle PSN spill, hvis nye maskiner ikke kan spille av gammelt innhold. De vil neppe bry seg om oss stakkars nostalgikere når PS3 er ute av produksjon, hvis de ikke fortsatt kan tjene penger av innholdet på ny maskinvare.

Men selvsagt, det er jo i den nye maskinvaren og spillene den ekte spenningen ligger, men bakoverkompatibilitet er også for meg et spørsmål jeg vil ha svar på. PS2 støtte på PS3 har for øvring alltid stått høyt på listen over funksjoner jeg ønsket at Sony skulle ha re-implementert inn i PS3 (støtten var jo der som kjent i begynnelsen).


Joa, ser poenget ditt. Men ærlig talt. Hvor ofte spiller du egentlig PS2-spill på din PS3?
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Det er ingen grunn å gjøre den bakoverkompatibel. De fleste som ønsker å spille PS3-spill har en PS3 fra før av. Håper faktisk de _ikke_ gjør den bakoverkompatibel.

Grunnen til at Sony fjernet det etter den første PS3-modellen, var at det kostet dem en del penger å innkludere det (lissenspenger). Og helt ærlig, så og si ingen brukte det. Samt Sony er mer interesert i at du skal kjøpe PS3-spill, ikke gamle PS2-spill.

Hvorfor tviholde på fortiden, når du har hele fremtiden å glede deg til?
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
tror mange av disse ryktene stemmer.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Som de alle andre selskaper ønsker Sony å tjene penger, så jeg tipper de går for den mer kyniske varianten der tidligere spill (PS1, 2 og 3) slippes digitalt gjennom PSN. På den måten må kundene kjøpe spillet på nytt.

Personlig er jeg ingen reto-gamer, så bakoverkompabilitet er ikke en prioritet for meg. Etter jeg fikk PS3 og Xbox 360 har ikke de gamle konsollene vært i bruk en eneste gang.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Siterer Gamingisforlife:
Viss det skal beholde kontrollen kan det ihvertfall lage en kurve utover på R2 og L2, fingeren glir så lett på dem. Ellers så høres det lovende ut, gleder meg til å høre om det stemmer den 20. Februar


Helt enig, de firkanta knappene der er helt håpløse, og veldig lite intuitive. Foretrekker trigger-knappen til xbox-kontrolleren. Eneste problemet er at xbox-kontrolleren er litt for stor for meg...

Så Sony: Jeg vil ha en mindre kontroller, med kurvede trigger-knapper, og den skal være rosa.
KTHXBYE!
  • 0
Enn så gira jeg er på annonsering av nye konsoller hadde det vært sykt gøy om 20. februar kom og alt Sony annonserte PSASBR 2.
  • 0
Siterer Kristian:
Joa, ser poenget ditt. Men ærlig talt. Hvor ofte spiller du egentlig PS2-spill på din PS3?


Teknisk sett spiller jeg aldri PS2 spill på PS3, fordi det går jo ikke an, men jeg har spilt en del PS2 denne generasjonen så det hadde vært en grei funksjon. Men for all del, så lenge spillene finnes på disk er det jo bare å ta vare på det gamle utstyret, det er som sagt verre når ting blir helt digitalt.

Siterer Havok:
Det er ingen grunn å gjøre den bakoverkompatibel. De fleste som ønsker å spille PS3-spill har en PS3 fra før av. Håper faktisk de _ikke_ gjør den bakoverkompatibel.


Jeg er litt sånn ja takk begge deler. Det er fint å holde litt på fortiden, og ikke bli totalt historieløs, det betyr ikke at en ikke også kan glede seg over alt det nye.

Hvis du hadde lest hva jeg skrev hadde du fått med deg den egentlig problemstillingen her, hva skjer med de helt digitale spillene? På PS3 er det heldigvis slik at det meste finnes på disk, men allerede nå er det jo en del som kun finnes via nedlasting, og til slutt vil alt være der. Noen av de mer populære spillene vil sikkert bare bli portet over til ny maskinvare, også må en kjøpe de på nytt. Litt sleipt, men greit nok, men hva skjer med de spillene som ikke har potensiale nok til at store selskaper som Sony ser noe poeng i å gi dem ut på nytt? Etter hvert vil den gamle PS3en går i stykker, Sony fjerner spillet fra PSN fordi den nye maskinen ikke støtter innholdet uansett, og vips kan det være svært vanskelig å få tak i spillet.

Fremtiden vil vise hvordan ting løser seg... om de løser seg, men det er helt klart et lite spørsmåltegn ved digitalt innhold som er låst til konto og er full av DRM.
This is great banter, it really is.
  • 0
Blir spennende å se hva de ender opp med til slutt av hardware. Godt å høre andre rykter om kontrolleren. Bedre at de kjører sitt «vanlige» løp enn å gjøre et halvhjertet forsøk på å trykke inn en skjerm.

Når det gjelder bakoverkompatibel-diskusjonen, vil jeg si at jeg selv har hatt nytte av det på Nintendos konsoller. Det er ikke annet enn et tap at det ikke inkluderes. De tjener penger på det, dog, om man må kjøpe spillene på nytt via PSN. Ser ingen andre årsaker enn akkurat det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Spennende dette! Håper det er sant. Angående touchskjerm på Dualshock: Det kan absolutt være spennende, men en av endringene jeg ville gjort med kontrolleren er å gjøre R2 og L2 formet mer som "triggere", slik at fingrene ikke sklir av kontrolleren, noe som skjer fra tid til annen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Venter til en offisiell annonsering.
  • 0
Horrible greier. Sonys markedsavdeling lager ikke bare idiotiske reklamer nå - de dikterer produktspesifikasjonene også.
  • 0
Siterer nipsen:
Horrible greier. Sonys markedsavdeling lager ikke bare idiotiske reklamer nå - de dikterer produktspesifikasjonene også.


Utdyp, er du snill.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Siterer Kristian / GR®:
Citerer nipsen:Horrible greier. Sonys markedsavdeling lager ikke bare idiotiske reklamer nå - de dikterer produktspesifikasjonene også.

Utdyp, er du snill.

..Kan jeg godt. "Move-men" (den var vår, Nordisk Film), Creepy Baby, Shaky Cam Developer Interview, etc. Sony har aldri vært noen kløppere på reklame.

Og om det har eksistert noen geniale trailere (LBP, WipeoutHD, KZ2, inFamous, Journey, Heavy Rains japan-trailer, for eksempel) - så har ikke de blitt brukt utenfor bloggen og youtube-kanalen deres.

Samtidig har Sony vært veldig lite interessert i meninger som ikke passer med fokus-gruppene de har eksternt. Eller, de har bevisst brukt meninger på nettet til å forsterke ideer som kommer fra markedsavdelingene. Jeff Rubenstein til og med kommenterte det en gang han ikke kunne dy seg - at det de gjorde på nettet bare var interessant om det liknet på noe Sony HQ hadde spurt etter.

Hele Ps.blog.share prosjektet har vært slik, for eksempel. De innrømmet det offentlig også - at de brukte tilbakemeldinger herfra til å forsterke pitcher for ideer Sonys folk allerede hadde.

Jeg fikk på en måte se det fra den andre siden også. Zipper, før de ble lagt ned, hadde satt meg på den korte lista over folk de ønsket å ha som "VIP" representant på MAG-"community"et. Problemet jeg fikk var at de som styrte butikken ikke "stolte på" at jeg ville være på linje når det gjaldt å promotere MAG på den måten de ville internt (les: ha en strøm av ukritisk skryt, og så sette positive og riktige ting i rapportene de sender tilbake til "HQ").

Jeg lo meg skakk, selvfølgelig, over at de tok seg selv så høytidelig. Og jeg sa hva jeg mente om at de, etter egen innrømmelse, at de trenerte oss gjennom hele betaen til fordel for å sende tull tilbake til HQ.

Dette gikk på rimelig viktige ting fra et gameplay perspektiv - hvordan og hvor servere var satt opp, tilkoblingsfiltrering (MAG, som alle andre Sony spill har ingen nå, som gjør at folk lagger spillet i stykker - ingen ville ha det bortsett fra "handlerne" våre i "community"et).

Samtidig faller selvfølgelig Sony's tro på sine egne eksklusive spill - all tilbakemeldingen de får er ubrukelig, og jo mer de patcher spillene, jo flere spill blir fysisk tømt for folk. Killzone 2, MAG - det går fra 10k aktive til enhver tid til maks 5k unike spillere i uka.

Det andre faktorer, selvsagt - men hovedsaklig skjer det fordi Sony-folk plukker tilbakemelding fra veldig spesifikke steder for å forsterke sine egne meninger de har fattet på forhånd.

Og da snakker vi spesifikt om at spillene må være mer strømlinjeformet, de må være mer som EAs og Activisions spill, de må ha en veldig spesifikk kontroll, de må ha en spesifikk "level-up" design, etc.

Fordi dette er det markedsavdelingen mener at de konkurrerer mot.

Den samme tendensen er der når det gjelder hardvare. Sonys folk som jeg har snakket med har trodd i lang tid at Cell-prosessoren har vært et totalt feilgrep på alle nivåer. Fordi de snakker med "tredjeparts" utgivere, og er mer interessert i å slenge seg på eksisterende slagere. Eksklusiver som ser bedre ut enn multiplatform-spill, eller som gjør artige ting med AI og grafikk, er i den sammenhengen bare tull. Fordi Sony vet at de selger mere konsoller om de kan henge seg på Call of Duty og Battlefield, istedet for å konkurrere mot de andre utgiverne.

Og derfor kommer det mye motvilje mot ps3-designet innenfra. Det er vanskelig å utvikle for (sier utgivere og utviklere.. eller ihvertfall /en/ utgiver sier det :p). Og det er vanskelig å selge nye IPer (sier markedsavdelingen, som er udugelige. De klarer ikke å selge Heavy Rain, LBP, WipeoutHD eller Uncharted - da er du faen meg talentløs).

Svaret Sony har hatt til dette (og det er noe jeg har hørt fra de jeg snakker med hos Sony fra før) er å kopiere Microsoft, og å lage en standard konsoll med sitt eget DRM-oppsett. Eller å ha PC-hardvare i bunnen, med et plattform-spesifikt skall på toppen.

Og dette er det dere ser nå. Sony lager en PC, med en flerkjerne amd prosessor med 2Gb ram, pluss et ati skjermkort med 4Gb ram. Det er ikke et GCN-basert kort, det er et standard adskilt dedikert kort.

Men de argumenterer for at for eksempel gddr5 rammen (dedikert ram på skjermkortet) er så mye kjappere enn ddr3-rammen MS angivelig skal bruke.

Med andre ord er det en middels kjapp desktop PC. Alt av Cell/spu-spesifikk programmering går ut av vinduet, selvsagt -- men på den annen side vil Unreal Engine spill/multiplatform-spill kjøre bedre uten å behøve porting.

Dette er akkurat det markedsavdelingen har ønsket - å henge seg på eksterne utgivere, og jobbe "på lag" med dem heller enn å utfordre.

Men for oss som liker spill - så er dette virkelig begredelige greier.

Jeg har en laptop nå som vil kjøre spill bedre enn en ps4. Og jeg har ingen interesse av å kjøpe en stasjonær utgave av den for å se "Uncharted" på start-skjermen. Spesielt når jeg vet på forhånd at animasjonen vil ligne på Uncharted: Golden Abyss, heller enn animasjonen i Drake's Fortune.

For det er noe du vil se med en gang -- at de få Playstation-eksklusivene som blir igjen vil være laget av eksterne studioer. Og de vil ikke se veldig interessante ut lenger.

Markedsavdelingen, på sin side, har selvfølgelig stor tro på at de kan kannibalisere de populære "franchisene" på den nye plattformen allikevel.

Jeg tror ikke det vil virke, siden selv den mest atekniske gameren der ute vil lett se at multiplatform-spill vil se bedre ut på en PC (om du ikke får "plattform-paritet", slik som EA sørger for i Dead Space 3, for eksempel) - og at det ikke vil være verdt det å betale ekstra for å få innpass til Playstation titler.

For hva har de igjen? De mister samtlige interne studioer, så nær som de som lager Buzz, Ratchet&Clank/All Stars og Wonderbook. De har bare den eksternt utviklede "Playstation butikk" overlayet igjen.

Samtidig tilbyr de teknisk udugelighet når det gjelder online-spilling, sammen med et totalt arkaisk forhold til lisensering og regioner, klarering og utrullering av innhold.

EU-lanseringen er som kjent utsatt i tillegg - i regionen som PS3 er desidert størst - nok en gang på grunn av at Sony og Sony EU ikke har noen forståelse av hva kundene deres vil ha. Og fordi de sitter fast i sine egne promoteringskanaler. EU-markedet er "vanskelig", siden det er så fraktert, etc. Dere hører det fra Sony dere også.

Så de er fullstendig låst inn i å måtte appellere til de største nisje-gruppene. Og man tror bokstavelig talt at den eneste måten å tjene penger på er å søke seg inn i dette bevisst. Ergo må man selge Call of Duty i USA-regionen, siden det er det mest uniforme markedet, med den største nisjen.

At det finnes andre produkter som kan selges blir derfor mindre interessant. Og nå, til forskjell fra tidligere, snakker altså både ingeniørene og markedsavdelingen i Sony samme språk.
  • 0
Gleder meg til og se hvordan konsollen faktisk vil bli seendes ut,når PS3 først kom ut så ble den sammenlignet med en "Murstein" som ga en veldig stor strømregning om jeg ikke husker feil...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Gleder meg til og se hvordan konsollen faktisk vil bli seendes ut,når PS3 først kom ut så ble den sammenlignet med en "Murstein" som ga en veldig stor strømregning om jeg ikke husker feil...

Som, i likhet med diverse andre ting, ikke var teknisk riktig.

For eksempel er strømforsyningen på de ps3-modellene som noen gang var solgt i europa ganske liten (180w), mens det var god margin mot det faktiske forbruket (modellen uten ps2-chippen drar under 100w på maks brenn, som er latterlig lavt. Mindre enn for eksempel en xbox. Eller to 60w pærer i gangen, osv).

Til sammenlikning har et system med samme ytelsesnivå som en ps4 er ment å ha godt over 100w trekk bare på skjermkortet.

Men hei, hvem bryr seg om hva som faktisk er riktig.
  • 0
Mulig jeg faktisk går for PS4 i denne generasjonen.. Den nye Xboxen høres jo bare latterlig ut.. Hvem vil ha en konsoll med sperre for bruktspill...?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Kristian / GR®:
Citerer Bernt Erik elv om det er masse rykter ute å går så er jeg veldig spent på hvordan PS4 blir og spesielt om man vil kunne spille PS3-spill på den kommende maskinen

Den 20. februar får vi vite mer og jeg er veldig spent på hva som kommer frem da

Haha, Bernt.. Du har da allerede en PS3. Sony kommer med ny hardware, nye nextgen-titler, og det du er mest spent på er hvorvidt den er bakoverkompatibel?


Jeg vet ikke med deg
Men siden samling av spill er en av hobbyene Mine så begynner det å bli litt vel mye bokser (Konsoller) under tv.
Med andre ord ganske vanskelig å få plasert veldig mange flere.

Ps2 spill via Disk på PS3 går ikke forresten
med mindre du har den tidligste versjonen
og jeg spiller faktiskt Ps2 spill enda via disk på min ps2, hender at jeg drar fram ett ps1 spill også selv om jeg har solgt Ps1 maskinen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!