Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Er veldig enig med deg her, Glorfindel. FPS-sjangeren har mistet noe av den sjarmen og kreativiteten den en gang hadde. Jeg tror noe av problemet med sjangeren kan være det at vi rett og slett har spilt det tørt.

Problemet kan selvsagt også ligge hos fansen, som stadig vekk forlanger nye tilskudd i serier som Call of Duty for hvert år som går: De gir ikke utviklerne tiden de trenger for å komme opp med noe nytt, og derfor blir oppfølgerne som oftest altfor like forløperne.

PS: Har Nightfire til Gamecube. Elsket det spillet da jeg var mindre. Gode minner med proximity mines spredd utover hele banen.
Everything is better with some wine in the belly.
  • 0
Siterer sonic og link:
Ser at jeg glemte å nevne Halo. Har spilt alle spill i serien og det er nok min favoritt når det kommer til FPS.


Jeg har nok bare spilt toeren
Men, jeg fikk med Halo 4 når jeg kjøpte Xbox'en på SpillExpo, så det kan jeg jo spille.....en eller annen gang muligheten byr seg.

Siterer Fenzr:
Jeg tror noe av problemet med sjangeren kan være det at vi rett og slett har spilt det tørt.


Føler mye det samme, selv om jeg egentlig alltid har synes at det å gå rundt og bare skyte folk er ganske simple greier.

Siterer Fenzr:
PS: Har Nightfire til Gamecube. Elsket det spillet da jeg var mindre. Gode minner med proximity mines spredd utover hele banen.


Hahaha, ja. Jeg brukte mye Laser Trip Bomb jeg da, for å mure meg selv inni et rom eller lignende og bare sitte der og vente på at folk skulle komme
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
FPS har alltid vært en av mine favoritt sjangere. Unreal Tournment og Half Life var nok spillene som dro meg først inn i sjangeren, og er fortsatt blant mine favoritt spill per dags dato. Nintendo 64 og PS1 æraen hadde ikke mye å gi fra seg når det gjelder FPS spill, men i Gamecube og PS2 generasjonen kom det en haug med fantastiske førstepersonsskytespill som dro meg mer og mer inn i sjangeren. Jeg vet ikke hvorfor jeg synes førstepersons-perspektivet er så attraktivt, men jeg har alltid elsket det. Husker for eksempel første gang jeg så TES4: Oblivion for første gang. Jeg bladde igjennom spill hos spaceworld når de spilta av traileren. Det var første gang jeg hadde sett ett førstepersons-sverd og skjold spill! Det klikka helt i vinkel for meg, jeg måtte ha spillet koste hva det koste vil! Jeg visste ingenting om serien fra før av, og har egentlig ikke så stor erfaring med rollespill, men Oblivion ble med en gang mitt favoritt spill noensinne.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Du oppsummerer de samme følelsene jeg har for sjangeren. Jeg kritiserer CoD serien til stadighet, og med god grunn. Men har fått øynene opp for hvor mye variasjon denne sjangeren (må ta med third person shooters også) har, pluss at alle må spille vanquish. Veldig god blogg!
  • 0
Tror nok som mange av de andre her at hvis du adde prøvd Bioshock. Half-life og Borderlands spillene så hadde du hatt et annet syn, men fortsatt er det en sjanger jeg ikke er spesielt glad i selv. Jeg var stor fan av de gamle twitch shooter spillene (Unreal, Quake og Serious Sam) men vokste rett og slett fra hele serien
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!