Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

De siste årene har småspill, mobilspill og indiespill blomstrest i bransjen og det kan virke som selv etablerte utviklere har forelsket seg i den nye trenden. Stadig flere utviklere melder at de skal satse mindre, og i går annonserte selveste Ken Levine at Irrational Games skal legges ned! I stedet skal han og et lite team satse på, you guessed it, mindre prosjekter.

Da fikk jeg nok. Jeg vil nemlig ikke ha noe av det!

Jeg har ingen problemer med hverken indiespill eller kortere spill (jeg forguder for eksempel Journey som bare varer i to timer), men jeg vil ikke ha småspill på bekostning av de store blockbusterne.

Jeg vil ikke at folk som Levine, som har opparbeidet seg erfaringen og kompetansen til å lage mesterverk som Bioshock Infinite, skal trekke seg tilbake og fordype seg i mindre prosjekter. Jeg vil ikke at Rockstar skal kutte ut Grand Theft Auto og heller lage noe mindre. Jeg vil ikke at Naughty Dog skal sløyfe Uncharted-serien for å lage et eller annet tull til iPad.

Det er helt bakvendt i hodet mitt, som om Michael Bay, Peter Jackson eller James Cameron skulle gått tilbake til å lage hobbyfilmer på laptoppen.

Jeg vil at utviklerne som lager blockbustere skal fortsetter å lage blockbustere, mens de mindre utviklerne tar seg av småspillene. Jeg vil ha i pose og sekk. Er det så forbanna mye å be om? Jeg er villig til å betale for både storspill og småspill, og jeg vil ha begge deler!

Så vær så snill, Hr. Levine. Kutt ut dette tullet og start arbeidet med Bioshock Infinite 2! Nå!

<bild>
"I 2013 lagde jeg et av tidenes beste spill, men nå skal jeg satse på noe mindre..." håpløst!
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Jeg setter også pris på variasjon, og er derfor litt skeptisk til dette.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Veldig trist at dette skjer. Som du sier, de som kan lage store spill burde gjøre det mens de som ikke har denne muligheten kan lage kreative og gode spill i mindre skala. Trodde målet var å lage større å bedre spill. Se på små utviklere som har gått fra nesten 2D spill til flotte 3D spill osv, som That Games Company. Men nå går det tydeligvis den andre veien.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg er enig, dette er virkelig synd. Jeg kan forstå at han nok føler det er befriende å utvikle mindre spill og således ha større frihet til å utvikle noe annerledes og til å ta noen sjanser, men hans ekspertise trengs for å utvikle de store spillene som fører bransjen videre.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!