Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Før dere begynner å lese denne bloggen, ber jeg dere sette på denne i bakgrunnen: https://www.youtube.com/watch?v=nSTXmzWCsnQ På forhånd, Takk.

Som mange andre barn, fantaserte jeg ofte at jeg var en eventyrer ala Indiana Jones. På jakt etter rikdom og forsvunnede skatter skulle jeg reise fra den ene eksotiske lokasjonen til den neste, og med hjelp fra gode og alltid godt bevæpnet venner skulle jeg være klar for det aller meste. Heldigvis, kan man gjerne si, ble ikke livet mitt slik. Jeg er nå en far, har en jobb jeg liker og alle vennene mine er ikke lengre enn en gåtur eller en telefonsamtale borte. Og vi er alle like hele.

Jeg har alltid vært interessert i myter som Atlantis, Bermuda triangelet og El Dorado. Og mon tro at det er akkurat derfor er så glad i Uncharted serien til Naughty Dog. Her får jeg leve det livet jeg drømte om som barn. Plassert i farlige situasjoner som Nathan Drake har jeg vært med på å avdekke sannheten bak nettopp El Dorado, Shambhala. Fulgt i fotsporene til T.E Lawrence, Marco Polo og Sir Francis Drake.

Det er noe magisk i de cinematiske opplevelsene som Uncharted serien byr på. Sjelden har jeg blitt så engasjert i livene til spillfigurene. Jeg er oppriktig glad i Nate, Elena og Sully. Ja til og med Cameraman Jeff. Dette er til dels å takke for de fantastiske motion capture prestasjonene til Nolan North (Nate), Emily Rose (Elena) og Richard McGonagle (Sully), men også Amy Hennig og Neil Druckmann som begge hadde en hånd i å skrive historiene skal ha sin takk.

Det er ingen andre spillserier som klarer å levere en like sammensatt og hektisk opplevelse som tog oppdraget i Uncharted 2. Like følelsemessig ladede opplevelser som når Nate og Elena gjenforenes i Yemen. Like genuint morsomme øyeblikk som når Nate sitter i fengsel i Istanbul. Og alt dette i en og samme serie. Uncharted serien revolusjonerer ikke spill slik vi kjenner det, men den låner og forbedrer mange av spillmekanikkene vi har blitt kjent med og klarer å få mye av det til å føles nytt og friskt ut.

Jeg har per dags dato spilt alle spillene i Uncharted serien, til og med kortspillet Uncharted Fight for Fortune. Og jeg er rå klar for neste eventyr. I November 2013 ble det sluppet en annonseringstrailer for det fjerde spillet i hovedserien. Men i kjølvannet av den har det dukket opp flere detaljer, deriblant at Amy Hennig har sluttet i Naughty Dog, som tyder på at spillet fortsatt er langt unna desverre..
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Selv ble jeg aldri hektet da jeg spilte treeren, noe jeg syns er synd siden serien jo ser bra ut. Har dog aldri spilt det andre spillet i serien, som jeg har skjønt at er det beste for veldig mange.

Kul blogg, liker å ha riktig stemningsmusikk når jeg leser
  • 0
Må si jeg er veldig enig, god blogg
AWSOMEDAVIDPOWER
  • 0
Uncharted er nok den serien jeg identifiserer sterkest med PS3. Eneren var det første spillet jeg spilte til konsollen, og det var alltid en begivenhet når et nytt spill kom.

Dessverre tror jeg serien fort får samme behandling som en rekke andre spillserier som har hatt stor suksess på tidligere playstation-konsoller, spill som Crash Bandicoot, Spyro, Syphon Filter, God og War. Hvor manglende originalitet, nye trender og utskiftninger av utviklere tok kverken på spillserien som en ledende aktør på den neste konsollen.

Vi ser det allerede med spillet til PSvita, som ble utviklet av en helt annen utvikler (samme som kjedde da GoW begynte å vannes ut), og sparkingen av Amy Hennig, en av de skapende kreftene bak serien. I tillegg til at Naugty Dog virker mer interessert i nye serier som TLOU (noe som jo er en bra ting).
This is great banter, it really is.
  • 0
Uncharted er og blir min andre favorittserie - Rett bak Assassin's Creed.

Det var (etter Mirror's Edge og noen korte timer i det første AC) det andre/tredje spillet jeg kjøpte til PS3 i 2009, og fint lite slår følelsen jeg fikk av Uncharted - Jeg kunne ikke sist et spill var så intenst, underholdende og ikke minst spennende.

Samme dag som jeg tidligere hadde begynt på det første AC, måtte det pent vike når jeg startet opp Uncharted og forelsket meg i det.

Samtidig, så kan det sies at datoen jeg startet opp var 3. Oktober 2009, og allerede 6 dager senere var jeg gjennom andre gjennomspilling - Denne gangen med en kompis.

Og kun 5 dager senere (14. Oktober 2009) ble Uncharted 2 sluppet. Likevel kunne jeg ikke få nok av serien, og når jeg rundet oppfølgeren, satt jeg igjen med en tomhetsfølelse av at jeg ville ha Uncharted 3.

Dette måtte jeg riktignok vente 2 år på, og det hele begynte med en litt kjip opplevelse - Jeg hadde bestilt Explorer Edition til Uncharted 3, men GameStop hadde fått inn for få utgaver på grunn av en feil, så jeg endte opp med å hente spillet først 3. Desember, mange dager etter resten av verden.

...Og siden jeg på det tidspunktet var i full gang med å "gjøre alt" i AC Brotherhood for å forberede meg til AC Revelations, så ble Uncharted 3 denne gangen nedprioritert.

Det var ikke før 2 måneder senere (3. Februar 2012) at meg og samme kompisen, endelig fikk satt oss til rette og begynt på det tredje eventyret sammen. Dette var, utrolig nok, det spillet jeg syntes var det svakeste i serien.

En grunn til det KAN være at jeg bare har spilt gjennom det den éne gangen, men etter Uncharted 3 satt jeg ikke igjen med samme følelse som med forgjengeren - Jeg var mettet, jeg følte ikke at jeg ventet på Uncharted 4, men gledet meg heller til The Last of Us.

Her er vi idag, over 2 år senere - Og idag gleder jeg meg helt vilt til Uncharted 4 for å se hva Naughty Dog får til på Sony's nye konsoll, mens jeg håper at Nathan Drake følger opp den gode levetiden på PS4.

Dette ble virkelig lengre enn jeg hadde forventet - Men helt til slutt AndyLonn, så må jeg si at dette var en blogg jeg virkelig likte - så mye at jeg følte den sluttet brått, og jeg har hørt på Nathan Drake's Theme hele veien gjennom bloggen og denne kommentaren. Godt jobba!
  • 0
Haha husker tog levelet i U2(eneste i serien jeg har spilt). Ved hver vogn begynte jeg å tenke over hvor langt det fordømte toget var. Ah gode minner
  • 0
Har selv spilt alle spillene i hovedserien. En fantastisk god spillserie som bare har blitt bedre og bedre, på så å si alle plan. Men, jeg kan fortsatt ikke si helt bombastisk at jeg skal ha det neste spillet. Interessen for spill har minsket, og jeg har ingen foreløpige planer om å kjøpe PS4 (som jeg regner vil bli konsollen for det neste spillet).
  • 0
Uncharted er absolutt en serie jeg ville ha spilt litt mer av. Har bare så vidt prøve flerspilleren.

La merke til at det var en video av topp triste øyeblikk i Zelda-serien ved siden av. Den vil jeg ikke se ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!