Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du er så sær at jeg får frysninger. Kaller LotR oppskrytt, og kaller Porco Rosso for en av de beste filmene som er laget.
- A to the H til Victorfinne

Jeg har den beste filmsmaken på forumet. Kontroversielt.

Men dette er en påstand som er altfor enkel å motbevise. Så enkel at jeg skal gjøre det selv. For hvis det skulle vært noe som helst troverdighet i den påstanden, så hadde jeg jo ikke spurt Ole-Christian, JoEy_Odd, Predator, A to the H, LesMiserable eller Tor Erik om anbefalinger; gode filmer i deres øyne.

Folk jeg stoler på, rett og slett. Som har brukt filmmediet over mange år og sett noe av det beste av det beste. Fordi jeg selv har gått glipp av mye. Alt for mye.

Hvis du forteller meg at The Amazing Spider-Man 2 er en av de beste filmene du noensinne har sett, så er det ingen som kan si at du tar FEIL i det. Det bare sier meg som person at du mest sannsynlig har sett veldig lite filmer som du kan sammenligne med, eller at du bare får en i overkant stor orgasme av superheltfilmer. En type filmer jeg personlig ikke er spesielt fan av. Men det ligger jo naturligvis i at jeg så lite av dem i barndommen. Ble ikke skikkelig introdusert for dem.

På samme måte som om hvis du forteller meg at Ringenes Herre er tidenes beste filmer. For meg sier det bare at du veldig trolig ELSKET de filmene som barn, og at du forguder J. R. R. Tolkien - Det gjør ikke jeg. Men hvis du for alt i verden skulle si det samme om Harry Potter filmene, da har jeg ikke håp. Tro meg, jeg DIGGET de filmene når jeg var mindre. Men da var jeg mindre.

Allerede etter den sjette filmen, så begynte jeg å gå lei. Det var ikke det samme. Jeg følte ikke den samme intensiteten eller spenningen over dette universet SOM JEG GJORDE DA JEG VAR MINDRE. Og jeg kan virkelig ikke forstå at det finnes folk som fortsatt er blodfan av dette universet til gutten som overlevde, men de om det.

Favorittsjangeren min? Det må være horror (det går jo praktisk talt ikke an å bruke ordet «skrekkfilm» lenger) og komedie. Enda bedre blir det hvis filmen blander disse to sjangrene, noe Tommy Wirkola elsker å gjøre.

Jeg digger filmene til Tommy Wirkola, for de oser av min type humor. Kill Buljo. Død Snø. Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa. Hansel and Gretel: Witch Hunters. Alt han tar i, blir gull i mine øyne.

Men i 2014, og da kanskje spesielt etter at jeg fikk anbefalt Lucky Number Slevin av en venninne, så fant jeg ut at jeg måtte gå aktivt inn for å se filmer. «Gode» filmer, klassikere jeg burde sett for lenge siden. I løpet av de siste månedene, har det gitt meg mange gode opplevelser. Men på tross av det, så er det en film jeg så i løpet av 2013 som troner høyest, og som selvfølgelig er:

John Dies at The End

Og hva sier det om meg? Det finner du i likhet med ElGamer, TK, Duck Song, albaga, Parkour Gamer og Lazara The Last, ut når du har sett filmen.

Jeg var 10 år når jeg så min første - den gang - «skrekkfilm» - Haisommer 2, eller Jaws 2 som jeg burde kalle den - Det stemmer, den originale og udiskutabelt beste Jaws-filmen, var ikke den jeg så først. Likevel begynte jeg å elske denne filmserien, i en alder av 10-11 år.

Men ikke bare den serien. Haifilmer generelt. ALLE filmer med haier i, skulle jeg ha. Det «kjipe» med disse filmene derimot, er at flesteparten av dem er dårlige. Elendige. Oppkastmiddel. Noen av dem går jo an å se, men bare hvis du tar dem for det de er ment for - Humor.

Så har du Deep Blue Sea foreksempel, det er en haifilm jeg syntes fungerer som det den prøver å være. Av den bedre typen, rett og slett. Jeg bannet visst dog i kirken når jeg så mye som TENKTE på å sammenligne den med Jaws. Bait likte jeg faktisk også, tross alt. Ikke den beste, men den funket.

En film som man derimot ikke vet hva man skal si så mye om? Det er Sand Sharks.

"I love that this film exists"

Eller så har du selvfølgelig den legendariske Sharknado, som jeg ikke har sett enda.

Så der har du svaret. Jeg er fullt nesten åpen for alle slags anbefalinger av filmer som virkelig er GODE og minneverdige. Men så har jeg min useriøse side som gjør at jeg er nødt å se alle disse hysteriske filmene, der noen av dem utvilsomt inneholder uforglemmelige scener. Disse drittfilmene blir jo minneverdige de også, men du husker dem ikke fordi du hadde en fantastisk god filmopplevelse. Eller hadde du det?

MANCATION!

Gud, denne inneholder noen av de mest kontroversielle og hysteriske scenene jeg noensinne har sett. Jeg skulle så absolutt ha linket til det her, men videoen var visst fjernet fra youtube.

Blant annet, så har du en fyr som klarer å provosere på seg en gjeng med ninjaer, mens han andre er fast bestemt på å ta en Prince Albert i protest fordi han nekter å dra på blomsterfestival.

Jeg må også legge til at jeg lo godt av A Haunted House, og jeg kunne ikke gledet meg mer til å få sett oppfølgeren.

Før jeg derimot avslutter her, så legger jeg for ordens skyld med min Topp 3 liste, der du allerede vet om den første.

#3 Enter The Void (Takk, Joey)

#2 Fight Club

#1 John Dies at The End

Og før jeg glemmer en siste ting...

Små regn er elsk! Sol, godt og varm, samt litt bris er elsk! SNØ I MAI --> HAT!!!
- ElGamer

Mens vi er inne på dette. Jeg som trodde at Sand Sharks var det absolutt lengste de kunne dra det, og at filmen ville stå alene i sin slager. Jeg tok feil, for nå har filmen fått sin spirituelle oppfølger. Ut av Playcom kom jeg altså idag med SNOW SHARKS, og den tar seg til og med friheten til å informere om at den er From the producers of Sand Sharks.

<bild>
Lykke!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Bloggen har ikke livets rett. Årsaken til dette er pga opphypingen av john dies at the end.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Bloggen har ikke livets rett.

Jeg forsvarte vel det i tittelen?
  • 0
Du har ikke sett Star Wars, altså er din mening helt irrelevant uansett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Du har ikke sett Star Wars, altså er din mening helt irrelevant uansett.

Pfft, ikke jeg som er oppkalt etter en figur i Sesam Stasjon.
  • 0
Siterer SirThomas:
Pfft, ikke jeg som er oppkalt etter en figur i Sesam Stasjon.

Jeg har heller ikke satt 'Sir' foran navnet mitt.

Noe som er litt morsomt, da stalking ikke akkurat er noe som kjennetegner en ordentlig 'sir'.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg har heller ikke satt 'Sir' foran navnet mitt.

Bakgrunnen for det ble satt lenge før du visste hva det var.

Noe som er litt morsomt, da stalking ikke akkurat er noe som kjennetegner en ordentlig 'sir'.

Oh you really don't get it.
  • 0
Morsom blogg som vanlig Jeg har sett mange filmer, men tror jeg må se meg slått av mange her inne hva gjelder en omfattende og dyp interesse for mediet. Men jeg elsker FIght Club, så kanskje vi har litt liknende filmsmak. Jeg så for noen dager siden Don Jon, en original og morsom film, så den anbefaler jeg!
  • 0
Siterer SirThomas:
På samme måte som om hvis du forteller meg at Ringenes Herre er tidenes beste filmer. For meg sier det bare at du veldig trolig ELSKET de filmene som barn, og at du forguder J. R. R. Tolkien - Det gjør ikke jeg.

Du er vel godt klar over mitt synspunkt rundt det her, så egentlig er det liten vits i å dra det opp gang på gang. Men jeg vil fremdeles påpeke at du enda ikke har sett filmene, men kun baserer det på hva du har hørt fra andre. Du skal for all del få ha samme mening, men ikke før du faktisk har sett dem. Hvis ikke blir det som om å si at du ikke liker en matvare, selv om du aldri har smakt den. Eller mislike noen du aldri har møtt. Its just no good.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer projecthammer:
Morsom blogg som vanlig

Takker for det, projecthammer

Siterer projecthammer:
Jeg så for noen dager siden Don Jon, en original og morsom film, så den anbefaler jeg!

Har hørt såvidt om den, skal se om ikke jeg får sjekket den ut snarest!

Siterer Glorfindel:
Du er vel godt klar over mitt synspunkt rundt det her, så egentlig er det liten vits i å dra det opp gang på gang.

Hvorfor fikk du Ringenes Herre-delen til å bli det viktigste med bloggen?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvorfor fikk du Ringenes Herre-delen til å bli det viktigste med bloggen?

Because

<--------
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hva er liksom galt med Porco Rosso?
  • 0
Siterer Glorfindel:
Because

Flies away?

Siterer LesMiserable:
Hva er liksom galt med Porco Rosso?

Det må du jo spørre Holebass om, mannen bak sitatet.
  • 0
Siterer SirThomas:
Folk jeg stoler på, rett og slett.

Du sier du stoler på meg, men du har likevel ikke sett tipsene mine, som for eksempel Sweeney Todd. Din hykler.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Du sier du stoler på meg, men du har likevel ikke sett tipsene mine

Ey, jeg har sett Se7en! Selv om det var FØR du tipset meg om den

Hjelper det å si at jeg har savnet kommentarene dine? <3
  • 0
Siterer Predator:
Du sier du stoler på meg, men du har likevel ikke sett tipsene mine, som for eksempel Sweeney Todd. Din hykler.

Han har heller ikke sett tipsene mine.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Han har heller ikke sett tipsene mine.

Det fjeset der gjorde hele så mye mer emosjonelt. Jeg skal prioritere tipsene dine
  • 0
Siterer SirThomas:
Hjelper det å si at jeg har savnet kommentarene dine? <3

Hvorfor i helvete skal det hjelpe?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Dette var litt for mye rot for min del. Må innrømme at du ikke fremstår som noen film-connoisseur, men hver sin smak, for all del.
  • 0
Siterer Predator:
Hvorfor i helvete skal det hjelpe?

Vet ikke jeg, prøvde å være grei. Gi komplimenter osv

Siterer Mexis:
Må innrømme at du ikke fremstår som noen film-connoisseur

Det ga jeg vel tydelig inntrykk for i bloggen også.

Siterer Mexis:
men hver sin smak, for all del.

Ja, smaken min er ganske forferdelig. Bare til å se noen av filmene jeg har listet opp, så finner du ut av det.
  • 0
Filmsmaken din er som spillsmaken min med andre ord.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Snow Shark!! Hahaha! Du kan jo også prøve "Shark Tornado" on for size, kanskje det er noe for deg!? ;)
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer SirThomas:
Eller så har du selvfølgelig den legendariske Sharknado, som jeg ikke har sett enda.

Siterer Filimonki:
kanskje det er noe for deg!? ;)

Kanskje det!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!