LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Jeg er 17 år gammel og bor i Fredrikstad, skolen jeg gikk på var Glemmen videregående skole.

      Kort versjon av denne skolen:

      Alt for mange mennesker
      For stort
      bytte klasserom til 10 forskjellige hver dag.
      fant aldri frem til dit jeg skulle.

      Jeg gikk på den skolen i 2 uker trur jeg til det gikk finito for meg, adios amigo.
      Helt siden barneskolen har jeg vert skolelei, men det kan jo ha seg av all mobbingen osv...
      lekser har heller aldri vert noen stor lettelse for meg, la si matte, jeg gikk i 10 klasse... Måtte ha 7 klasse oppgaver. Men nok om det.

      Det er sikkert noen som har Droppet ut av skolen her, Men etter min mening før du dropper ut, tenk deg godt om før du gjør det! For jeg skal love deg, når du først har droppet ut, da er det ingen vei tilbake før neste skolestart.

      Og det året man har til og sitte og gjøre tja:

      Spille spill

      Døgne

      Lane

      Spise godteri og bli fet

      bruke penger du ikke har.

      Tja det var gøy en periode men så blir det brått veldig kjedelig.
      Man begynner og bli veldig rastløs kroppen vil ut og gjøre ting.
      Jeg personlig har aldri vert noe særlig flink til og gå turer, trene spise sunt

      Jeg er en slask med andre ord liker og sitte foran tv og spille dagen lang ikke så bra for systemet osv.
      Det er diverse ting man må tenke på for og ikke bli sprø i mine tanker. Haha dette begynner og høres ut som et
      mentalsykehus.

      Nr.1. Legge seg til en viss tid.

      Nr.2. Prøve og trene litt.

      Nr.3. spise litt begrenset.

      Og før du vet ordet av det er året ferdig og neste skoleår begynner. Jeg har nå kommet inn på en ny skole som jeg definitivt ikke skal droppe ut av så tenk litt på dere som begynner eller har begynt første 1vgs 2vgs eller 3vgs
      gjør det beste dere kan så ordner det seg ikke bli som meg, det finnes så mange andre utveier en det.

      Så håper dere likte comebacket mitt ikke så veldig lang blogg men jeg prøvde i det minste.. Prøv og ikke kom med for mye hate nå da

      PS. Takk for din tid
      • 0
      Så du går faktisk på skole igjen?

      Uansett, det er utrolig dumt å droppe ut av skolen. Greit å ta et friår hvis en ikke vet hvilken vei en vil gå, men det er veldig greit å ha de ekstra årene på skolebenken, uansett hvor skolelei en er.
      Jeg droppet ut av skolen for ni år siden, fordi jeg ikke klarte å henge med, overhodet ikke var interessert, og generelt ikke fikk noe mer ut av dagene enn det sosiale.
      Har ofte angret bittert på at jeg ikke gikk videre, på en annen linje eller noe.
      Etterhvert mistet jeg retten til skole, og måtte vente til jeg var 25 før jeg kunne søke igjen.
      I en alder av 26, vet jeg fremdeles ikke hva jeg vil gjøre, så jeg har ikke tatt det opp igjen, men jeg vurderer enda å gjøre ferdig vgs fagene, enten gjennom voksenopplæring eller nettstudier.
      Ja jeg begynner nå når streiken er ferdig. skal ikke droppe ut igjen
      Siterer Eivind K Johannessen:
      Ja jeg begynner nå når streiken er ferdig. skal ikke droppe ut igjen


      Good. Håper virkelig du går inn for å fullføre året denne gangen.
      Spill og slikt har du nok av tid til uansett
      Haha ja sant det ;)
      Det lønner seg nok ikke å droppe ut av skolen nei. Et friår kan være meget greit, både for en avkobling og for å tenke litt over hva man vil gjøre videre. Men det bør i så fall være etter VGS og ikke midt i. For som du sier blir det da vanskelig å returnere igjen.

      Men så er jo også spørsmålet hva man skal gjøre når man mistrives. Hvis du gruer deg til å gå på skolen hver eneste dag, så kan jeg godt forstå at det er lett å droppe ut. Trivsel er noe av det viktigste i skolen, både i og utenfor timene. Så fokuset bør være på hvordan man kan arbeide for at elevene skal trives. Hvordan kan f.eks. læreren arbeide for å gjøre selv uinteressante fag spennende? Hvilke tiltak bør iverksettes for å motvirke mobbing i skolen? I og med at jeg driver og utdanner meg til lærer selv, så synes jeg slike spørsmål er interessante.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Det lønner seg nok ikke å droppe ut av skolen nei. Et friår kan være meget grei, både for en avkobling og for å tenke litt over hva man vil gjøre videre. Men det bør i så fall være etter VGS og ikke midt i. For som du sier blir det da vanskelig å returnere igjen.

      Men så er jo også spørsmålet hva man skal gjøre når man mistrives. Hvis du gruer deg til å gå på skolen hver eneste dag, så kan jeg godt forstå at det er lett å droppe ut. Trivsel er noe av det viktigste i skolen, både i og utenfor timene. Så fokuset bør være på hvordan man kan arbeide for at elevene skal trives. Hvordan kan f.eks. læreren arbeide for å gjøre selv uinteressante fag spennende? Hvilke tiltak bør iverksettes for å motvirke mobbing i skolen? I og med at jeg driver og utdanner meg til lærer selv, så synes jeg slike spørsmål er interessante.


      enig der!
      • 0
      Godt å høre at du skal tilbake på skolebenken.

      Jeg har aldri vært i en situasjon hvor det å slutte var et tema en gang, men jeg har venner som ha så og si gjort det akkurat slik du har gjort det, og de er ennå ikke kommet seg tilbake til normalen. De har aldri hatt fast jobb mer enn et par måneder, Ingen kompetanse bevis, ingen arbeidserfaring.

      Få folk som vil ansette slike desverre. Skole er viktig
      Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
      • 0
      Lønner seg å fullføre. Jobbmarkedet blir rimelig begrenset hvis du ikke har fullført VGS. Da er det bedre å komme seg gjennom det, og så kan du heller leve resten av livet med en høyere lønn enn du ville hatt hvis du aldri fullførte.

      Når det gjelder mobbing, så gjelder det å slå tilbake mot det. Ikke la deg bli tråkket på. Motbevis drittsekkene, vis dem at du ikke vil la deg bli plukket på.

      Jeg har selv opplevd å bli mobbet, men jeg ble til slutt kvitt. Det preget meg definitivt, men jeg vurderte aldri å slutte. I stedet konfronterte jeg de når de forsøkte seg, jeg slo tilbake mot det. Jeg sluttet å la meg selv bli tråkket på.

      I tillegg må du sørge for å gjøre deg tilpass. Finn noen du kan være med på skolen - hvis du er alene er du langt mer sårbar enn hvis du er med noen. Og sørg for å faktisk gjøre skolearbeidet. Jeg regner med at det å mobbe noen for å være nerder er litt 5 år siden også i Fredrikstad, så hvis du ender opp med gode karakterer står du fort sterkere. For da leverer du på det feltet som faktisk er viktigst på skolen.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Jeg har prøvd og hatt 4 jobber iløpet av året men siden jeg ikke har kompetanse bevis så fikk jeg sparken desverre så skal bite tennene sammen og tenke positivt

      Lagt til 2014-08-22 15:55:
      Siterer The Cookiemonster:
      Lønner seg å fullføre. Jobbmarkedet blir rimelig begrenset hvis du ikke har fullført VGS. Da er det bedre å komme seg gjennom det, og så kan du heller leve resten av livet med en høyere lønn enn du ville hatt hvis du aldri fullførte.

      Når det gjelder mobbing, så gjelder det å slå tilbake mot det. Ikke la deg bli tråkket på. Motbevis drittsekkene, vis dem at du ikke vil la deg bli plukket på.

      Jeg har selv opplevd å bli mobbet, men jeg ble til slutt kvitt. Det preget meg definitivt, men jeg vurderte aldri å slutte. I stedet konfronterte jeg de når de forsøkte seg, jeg slo tilbake mot det. Jeg sluttet å la meg selv bli tråkket på.

      I tillegg må du sørge for å gjøre deg tilpass. Finn noen du kan være med på skolen - hvis du er alene er du langt mer sårbar enn hvis du er med noen. Og sørg for å faktisk gjøre skolearbeidet. Jeg regner med at det å mobbe noen for å være nerder er litt 5 år siden også i Fredrikstad, så hvis du ender opp med gode karakterer står du fort sterkere. For da leverer du på det feltet som faktisk er viktigst på skolen.


      det er helt sant Cookie Jeg har litt problemer her og der men kan alltids prøve og få noe bedre karakterer en det jeg hadde på ungdomskolen
      • 0
      Glemte jo å ønske deg lykke til og håper du får et trivelig skoleår
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Glemte jo å ønske deg lykke til og håper du får et trivelig skoleår


      Hehe takk takk
      • 0
      Å fullføre videregående er noe man absolutt burde gjøre. Det er ganske mye større sjanser for at man klarer seg bra med vgs-utdannelse enn uten.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer The Cookiemonster:
      Lønner seg å fullføre. Jobbmarkedet blir rimelig begrenset hvis du ikke har fullført VGS. Da er det bedre å komme seg gjennom det, og så kan du heller leve resten av livet med en høyere lønn enn du ville hatt hvis du aldri fullførte.

      Når det gjelder mobbing, så gjelder det å slå tilbake mot det. Ikke la deg bli tråkket på. Motbevis drittsekkene, vis dem at du ikke vil la deg bli plukket på.

      Jeg har selv opplevd å bli mobbet, men jeg ble til slutt kvitt. Det preget meg definitivt, men jeg vurderte aldri å slutte. I stedet konfronterte jeg de når de forsøkte seg, jeg slo tilbake mot det. Jeg sluttet å la meg selv bli tråkket på.

      I tillegg må du sørge for å gjøre deg tilpass. Finn noen du kan være med på skolen - hvis du er alene er du langt mer sårbar enn hvis du er med noen. Og sørg for å faktisk gjøre skolearbeidet. Jeg regner med at det å mobbe noen for å være nerder er litt 5 år siden også i Fredrikstad, så hvis du ender opp med gode karakterer står du fort sterkere. For da leverer du på det feltet som faktisk er viktigst på skolen.


      Veldig bra Cookie

      Veldig bra Eivind at du er på rett spor igjen. Selv om noen tror det kan bli penger ut av å spille, så må det også satses der. For om man ikke gjør det, så blir det ikke penger av noen tingen. Utdanning er meget viktig i dag og godt å se at du har valgt et bra steg i riktig retning
      Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
      • 0
      Siterer Bernt Erik:
      Siterer The Cookiemonster:Lønner seg å fullføre. Jobbmarkedet blir rimelig begrenset hvis du ikke har fullført VGS. Da er det bedre å komme seg gjennom det, og så kan du heller leve resten av livet med en høyere lønn enn du ville hatt hvis du aldri fullførte.

      Når det gjelder mobbing, så gjelder det å slå tilbake mot det. Ikke la deg bli tråkket på. Motbevis drittsekkene, vis dem at du ikke vil la deg bli plukket på.

      Jeg har selv opplevd å bli mobbet, men jeg ble til slutt kvitt. Det preget meg definitivt, men jeg vurderte aldri å slutte. I stedet konfronterte jeg de når de forsøkte seg, jeg slo tilbake mot det. Jeg sluttet å la meg selv bli tråkket på.

      I tillegg må du sørge for å gjøre deg tilpass. Finn noen du kan være med på skolen - hvis du er alene er du langt mer sårbar enn hvis du er med noen. Og sørg for å faktisk gjøre skolearbeidet. Jeg regner med at det å mobbe noen for å være nerder er litt 5 år siden også i Fredrikstad, så hvis du ender opp med gode karakterer står du fort sterkere. For da leverer du på det feltet som faktisk er viktigst på skolen.

      Veldig bra Cookie

      Veldig bra Eivind at du er på rett spor igjen. Selv om noen tror det kan bli penger ut av å spille, så må det også satses der. For om man ikke gjør det, så blir det ikke penger av noen tingen. Utdanning er meget viktig i dag og godt å se at du har valgt et bra steg i riktig retning


      Ble litt lei av og sitte på ræva kan man si
      • 0
      Håper du forteller dine nye lærere om hva du synes var vanskelig sist, og hvorfor du sluttet. Da blir det mye lettere for dem å følge deg opp! Ingen vei gjennom norsk skole er helt lik, men som oftest er det hverdagsglede som gjør at folk gjennomfører noe de synes er kjedelig, om det er jobb, skole eller noe annet. Hva er hverdagsglede for deg?
      "Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
      • 0
      Siterer peterernoob:
      Håper du forteller dine nye lærere om hva du synes var vanskelig sist, og hvorfor du sluttet. Da blir det mye lettere for dem å følge deg opp! Ingen vei gjennom norsk skole er helt lik, men som oftest er det hverdagsglede som gjør at folk gjennomfører noe de synes er kjedelig, om det er jobb, skole eller noe annet. Hva er hverdagsglede for deg?


      Min hverdags glede innebærer ikke skole har aldri hvert noe skoleglad, det kommer jeg nok aldri til og bli, grunnen til at jeg droppet ut var at jeg nektet og gå 3år på en linje jeg ikke engang likte eller hadde interesse for men får bite tennene sammen og gjøre det beste ut av det
      • 0
      Den holdningen der er veldig typisk blant sykemeldte og navere. Du kommer garantert til å drite deg ut om du bare tror at det er å bite tennene sammen. Det fungerer noen måneder, kanskje. Et skoleår er langt. Du må gjøre skolehverdagen meningsfull.

      Jeg har vært leder for umotiverte mennesker. De er grusomme å jobbe med, helt til de blir sykemeldt. Hjelper ikke å ha vitnemål fra VGS om du føler at hvert år er noe du må lide deg gjennom. Da er det ingen som vil jobbe med deg. Virkeligheten er at jobb er vanvittig mye mer jobb enn videregående. Og som regel med langt mindre interessant arbeid. De som ikke mestrer skolen mestrer, på et generelt basis, heller ikke arbeidslivet.

      Ikke fortell meg hvorfor du slutta. Jeg bryr meg ikke. Fortell lærerne dine. Jobben deres er å få deg til å mestre skolehverdagen, og å finne glede i å gå på skolen. Gjør dem oppmerksom på at du trenger hjelp, og jobben deres blir langt lettere. Om du lærer deg å mestre hverdagen, er det tretti ganger mer verdifullt enn et vitnemål kommer til å bli.

      Virkeligheten sier hallo.
      "Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
      • 0
      nå er ikke jeg verken sykemeldt eller naver da men!
      • 0
      Siterer Eivind K Johannessen:
      nå er ikke jeg verken sykemeldt eller naver da men!


      Det er heller ikke det han sier.

      Det han sier er at sykemelde og navere oftere har samme mentalitet som det du forteller om. At du bare må bite sammen tennene osv.

      Som peterernoob sier, du må forsøke å gjøre skolehverdagen meningsfull. Snakk litt med lærerne, prøv å få ting lagt opp slik du ønsker det. Skolen skal ikke være ren pining, for skal du måtte pine deg gjennom et helt skoleår kan det skoleåret bli grusomt langt.

      Jeg foreslår at du faktisk leser godt gjennom hva peterernoob skriver, for det er faktisk veldig nyttige tips.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Flott at du begynner igjen da. Er nok ikke noe særlig å sitte uten fullført VGS resten av livet, særlig i disse dager der selv bachelorgrader fra universiteter kommer til kort.

      Siterer TK Art:
      I en alder av 26, vet jeg fremdeles ikke hva jeg vil gjøre, så jeg har ikke tatt det opp igjen, men jeg vurderer enda å gjøre ferdig vgs fagene, enten gjennom voksenopplæring eller nettstudier.


      Nå er ikke VGS-fagene verre enn at du helt sikkert ville klart deg greit om du kun kjøpte pensumbøkene og meldte deg opp til privatisteksamen.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!