Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I ren tradisjon så skal jeg skrive om årets verste filmer også! Det ble en suksess ifjor, og nå kjører vi på med de ti filmene som fikk meg til å krøke sammen i ren smerte. Enjoy:

#10

Teenage Mutant Ninja Turtles - Jonathan Liebesman

Hvem trodde virkelig denne ville være bra? Prosjektet var klassifisert søppel fra starten av med annonseringen av Liebesman (Battle: LA, Wrath of the Titans. Texas Chainsaw-remaken.. Virkelig?) bak roret med selveste Michael Bay som produsent. Sleng inn tre (!) manusforfattere som har stått bak mesterverk som Killing Season, Divergent (vi kommer nok til den senere), Snow White and the Huntsman og serien Life on Mars med Megan Fox og Johnny Knoxville i hovedrollene og vi har en flott og genuin cocktail av kvalitet.. right? Om man tenker Michael Bay tenker man automatisk Transformers, og den tanken er 100% rettferdiggjort fordi dette bærer ALLE kjennetegnene Bay har huket av med sine egne filmer. Denne er dum, bråkete, kvalmende og den klassiske Bayifiseringen av kvinner er i full sving igjen i år og, folkens! Vi går mer i dybden av dette senere (surprise surprise!), men om jeg hadde vært av det motsatte kjønn hadde jeg tatt det direkte innpå meg. Skilpaddene (som ser ut som aliens) driver konstant med høyttenkning om hvordan de skal på mest kreative måte ligge med nevnte Megan Fox i mens hun er i deres nærvær. Genialt. Regien er ikke-eksisterende. ALT er 100% computerskapt og når det faktisk er noe som skjer på praktiske sett har Liebesman funnet ut at å riste kameraet mest mulig i mens noe skjer på skjermen er det beste for å skape spenning og dramatikk. Et ord til deg: Nei. Her og et par andre: Slutt å lag filmer.



#9

The Captive - Atom Egoyan

Atom Egoyan er mannen som står bak av mine to favorittfilmer, nemlig Exotica og The Sweet Hereafter fra midten av 90-tallet. Dessverre har jeg ikke fulgt noe særlig med på karrieren hans i etterkant siden det som har kommet ut fra fyren har for det meste virket som noe skikkelig mediokre saker. Denne fanget interessen min ettersom den hadde Ryan Reynolds endelig tilbake i en seriøs rolle og med Egoyan bak roret. Jeg hadde håpet oppe.. dessverre. Det hele er en massiv preken om hvor farlig det er for ungdom å henge på nettet (denne blir ikke den første, stay tuned!). Er du ikke forsiktig blir du låst i en high-tech kjeller av en millionær som på en eller annen måte klarer å skjule nevnte kjeller fra sin kone og hushjelp i over 10 (?) år.. Ja. Det hele er latterlig kjedelig fra start til slutt med sin flaske, påklistrete atmosfære som sjeldent kommer ut med det underskrevne manuset akkompagnert med fantastisk stive prestasjoner fra Reynolds og Mirelle Enos. Synd, Egoyan, du har virkelig falt fra tronen, min venn.



#8

A Million Ways To Die In The West - Seth MacFarlane

Apropos å falle av tronen! Mannen bak Family Guy har kanskje kommet med årets verste komedie der alt det som faktisk hadde substans ble vist i... traileren.. Fantastisk markedsføring her, folkens! MacFarlane som både har skrevet, regissert og satt seg selv i hovedrollen som den mest hjelpesløse og greie sauebonden i hele vesten som kun er et offer for urettferdige kvinner som har forlatt han uten noen form for reel grunn, viser null form for kompetanse innenfor feltet her. Det hele lukter en massiv egotrip for MacFarlane selv der han skaffer den flotteste dama (Charlize Theron vel og merke) fra den tøffeste skurken i hele vesten (Liam Neeson med sin irske aksent.. wtf?). Humoren er ikke-eksisterende der nevnte narsissist ikke klarer å avslutte en spøk uten at noens hode blir splittet i to eller en utenomjordisk sex-vits kommer upassende inn. Det hele er en flause fra ende til annen der hver eneste folkegruppe burde føle seg direkte støtet. Dette er ikke smart, satirisk humor som undertegnede koser seg stort med, men ondsinnet humor uten noen form for substans eller vittighet. Makan til søppel.



#7

Ouija - Stiles White

I et år preget av skrekkfilmer fra søppeldynga (Annabelle, Paranormal Activity 34428628,4 og VHS Viral) var det denne som sto ut. For de som ikke vet hva "Ouija" (uttales "wee-gee" av en eller annen grunn) så er det et spirituelt brettspill der man kan skal "kommunisere" med ånder. Okei, så filmen har satt sitt sentrale plottpoeng allerede; en haug ungdommer spiller på dette brettet og snart begynner de å bli knerta en etter en. Hva annet skjer når de ikke spiller på dette brettet? De.. snakker om spillet. De... tenker på spillet? Jepp, manuset er kanskje det mest inepte som har blitt skrevet i år med et så massivt plotthull mot slutten at jeg lurer på om de trodde vi hadde en IQ på under et tosifret antall da de skrev denne "filmen". Blottet for noen form for spenning der de skumle øyeblikkene bestod av å lage en så høy lyd som overhodet mulig. Karakterene var klisjè og man hatet hvert sekund hver og en av dem var på skjermen. Ren latskap fra ende til annen. Men hva skal man forvente med Michael Bay i produsentrollen? Begynner å sanse en svært stygg trend her..



#6

The Legend of Hercules - Renny Harlin

Harlin, mannen bak Die Hard 2 og tidenes finansielle fiasko Cutthroat Island er tilbake med sin tolkning av Hercules-fortellingen. Denne en er av tre (!) Hercules-filmer som har blitt utgitt i år der den ene hadde The Rock og den andre var en ukjent utgivelse ingen så. Vel, denne troner over The Rock-utgaven som igjen var møkk. Her har vi Twilight-stjernen og supermodellen Kellan Lutz som skal tre inn i skoene til Hercules og GUD BEDRE for en ubrukelig skuespiller denne fyren er! Jeg satt med munnen åpen under hver scene denne fyren "spilte" i. Lurer på hva som foregikk under settet når de spilte dette inn. Satt noen virkelig og sa "Kjempebra, Kellan! Den tar vi med!"? Uansett; settene, kostymene og effektene er kanskje noe av det verste presentert i år. Klærne ser ut som de er kjøpt direkte fra nærmeste klesbutikk uten noen form for rynker eller tegn på at de er brukt før. Om du har sett 300 skjønner du hva jeg mener med når ekstrem slow-motion blir brukt under slåsskampene der en fiende flyr unna i saktefilm etter å ha blitt drept mens helten roper ut. Skjønner du? Vel, her skjer det HVER GANG! Etter det første drapet tenkte jeg; "Skal resten av filmen være sånn?" Jepp. Det var den. Dialogene er kanskje det morsomste i hele år der hver eneste karakter sitter nesten og skriker til hverandre med en raspende stemme under den minste samtale om hverdagslige ting. Tingen som stod ut mest var en scene der Hercules kaster et spyd på en fiende der man SER fyren putte spydet under armen som det skulle vært et jævla skuespill på barneskolen. De gadd ikke å gjøre en effort på å skjule det en gang ved å bytte kameravinkel eller lignende.. Jeg har ikke ord.


Stay tuned for #5-1 imorgen!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Hercules var desidert den dårligste filmen jeg så i 2014. Jeg la merke til andre ting enn det du gjorde, som dialogen og historieutviklingen, hvor ingenting henger på greip etter hvert. Morsomt å se nordmennene, men den var ikke verdt noe mer.

Redigert: Det er kanskje ikke så rart i og med at jeg snakker om en annen film. Jeg visste ikke at det kom tre Hercules-filmer!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Alltid morsomt å lese sånne slaktlister, selv om jeg da ikke kan si at jeg har sett noen av filmene du har nevnt her. A Million Ways To Die In The Wes har jeg fått, og nå føler jeg at jeg virkelig må se den for å finne ut om den virkelig er så dårlig. Ser virkelig frem til din "Bottom 5" og da spesielt den verste av de verste.
  • 0
Jeg har ikke sett noen av filmene, men setter alltid pris på litt slakt.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Kanskje like greit at jeg aldri så noen av disse da.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Morsomt skrevet. Ser frem til bunnlisten.

Før 2014 startet så jeg for meg at Transformers: Age of Extinction ville være den absolutt verste, men INGENTING kunne forberede meg på hvor katastrofalt dårlig Godzilla-filmen var. En vits av en film, som var mer enn jævla tease enn noe annet. "Her er Godzilla i et sekund! Det er det dere får, nå skal dere få resten av scenen som en TV-reportasje ETTER hendelsen! Got you, you fucking pansies!"

Historien og måten de formidlet den på var av absolutt laveste hylle, karakterene var latterlig stive, uinteressante og har ikke et snev av spennende dialog, actionsekvensene er forferdelige, spesielt fordi de ikke gir oss hva vi vil ha - Godzilla i all sin prakt. Historien er helt på bærtur - dette er ikke en film om Godziilla, dette er en film om hvordan militæret konverserer med seg selv og andre forskere om hvordan man skal takle en trussel som Godzilla. Elendig, elendig, elendig!

Så ja - Godzilla er for meg den dårligste fra 2014.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Har sett få virkelig dårlige filmer i år. Jeg vet at det finnes et flust av dem, men jeg har bevisst unngått de virkelig dårlige. Hercules, VHS: Viral og The Expendables 3 er nok de filmene jeg har ratet lavest i år, og da var det nok skrekkompilasjonen VHS: Viral som ble den store taperen av dem.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Viktigste for meg er at Michael Bay legger opp snart. Det må være nok nå. Klarer faen meg ikke en eneste ting.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Glad for at jeg styrte unna disse. Hvorfor så du dem i det hele tatt?

Siterer A to the H:
Viktigste for meg er at Michael Bay legger opp snart. Det må være nok nå. Klarer faen meg ikke en eneste ting.


https://www.youtube.com/watch?v=_wYtG7aQTHA&t=2m32s
  • 0
Har heldigvis ikke sett noen av disse! Gøy å lese om likevel.
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!