Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å ha gitt ettertrykkelig uttrykk for hva jeg mente om Mad Max:Fuyr Road føler jeg at jeg bør si litt om mine forventninger til filmåret 2016.

Dette er en liten oversikt over hva jeg ser fram til av filmer som jeg vet kommer i år. Det kan selvfølgelig forandre seg etter hvert som nyheter dropper, men per NU er dette min lille liste over det jeg ser mest fram til as we speak.

6. Batman v Superman: Dawn of Justice
Selv om jeg ikke likte Man Of Steel spesielt godt,så var den helt grei.
Det jeg har sett av BvS derimot kiler mine edelstener og jeg kan ikke få presisert sterkt nok hvor bra jeg antar Ben Affleck kommer til å portrettere Bruce Wayne. Her er det potensielt edelt metall.
Men mye gjenstår å se. Ikke lenge å vente nå.

5. Deadpool
OMG ! The merc with the mouth... Etter å ha vært vitne til kanskje tidenes beste promokampanje er fallhøyden til denne filmen ENORM !
Uansett er mine forventninger skrudd opp så til de grader at jeg gladelig blar opp mine hardt opptjente riksdaler for å få se denne godbiten på åpningsdagen. GLEDER MEG !

4. Yoga Hosers
Når Kevin Smith lager film ser Marlboro Red filmen. Jeg har blitt skuffet før, men ikke ofte.
Kevin Smith er en av mine favoritt regissører/entertainere gjennom tidene. Hands down. Han er goofy og genial og har evnen til å gjøre gull av gråstein.
Smith og Tarantino definerte 90 tallet på film for undertegnede.
TROR jeg at jeg kommer til å like den ? Vet ikke ! Gleder jeg meg til å finne det ut ? Ja, ja og JA !

3. Triple 9
Castet, stemningen, råskapen.. Jeg har ikke ord. Alt jeg har hørt og sett.. Det minner om en herlig smørje av Heat, The Shield, Sons of Anarchy og alt annet av hedonistisk faenskap jeg har elsket av amerikansk krim fiction de siste 20 årene.
Etter å ha sett trailerne til Triple 9 er jeg i åndeløs, nei NÅDELØS spenning foran møtet med det som kan bli årets mest brutale begivenhet på filmfronten. HØYE forventninger.

2. Suicide Squad
David Ayer kan lage fengende fin film. Ofte mørkt og "virkelighets nær". Når han nå gir oss Suicide Squad og DC sine "fucked up villans" i en herlig bukett kan jeg ikke annet enn å urinere i buksen av sitrende forventning.
Magot Robbie sin Harley Quinn og Jared Leto sin The Joker virker for gode til å være sann av det vi har fått se. i tillegg kommer Will Smith (Deadshot) Joel Kinnamann (Rick Flagg) og kanskje til og med Bat-Flack til å skinne på lerretet..
Suicide Squad har potensialet til å slå Guardians of the Galaxy ned av tronen som tidenes beste "superhelt film". Men tiden vil vise.. Tiden vil vise.

1. Rogue One: A Star Wars Story
Det er Star Wars. Derfor gleder jeg meg. Star Wars er mer enn film. Star Wars er så mye mer enn film.

Alrighty than...
Det var min liste.
Det er ikke dermed sagt at dette er de filmene jeg kommer til å like best i 2016. Det er de jeg gleder meg til å få sett.
I år er det mange, for en filmelsker som sjeldent gleder seg til film men heller venter og gleder seg eventuelt over film.
The gavel corrupts
  • 0
God liste, enig i 5 av 6
The D' is silent.
Siterer Marlboro Red:
at jeg gladelig blar opp mine hardt opptjente riksdaler


DINE hardt opptjente riksdaler?

How about it:

Jeg ordner firmabilletter til 50 kr stykket, er rask ute med å løse dem inn, fikser noen edle plasser i salen, så SPARER du plutselig over halvparten av riksdalene dine.

Får du gå god som Valentinesdaten min sammen med Dr Madnar Petrovich.

Ellers en uforutsigbar liste, jeg har en 29 år gammel kompis på skolen som er besatt av Superman, så han planlegger å se den 3 ganger på premieredagen. Jeg har lovet at jeg skal være med å se den, men om det blir alle gangene...

Forutenom det var ikke Yoga Hosers på radaren min før nå, og slik du beskrev forventningene her hørtes den lovende ut. Hos meg trenger du strengt tatt bare å nevne Tarantino, mens Bob-Ingolf blir solgt så fort glansbildet av 90-tallet dras frem i diskusjonen.

At du satte Star Wars øverst var like uforutsigbart sjokkerende som at den øverste på min liste om jeg skulle laget en for 2016, ville vært Assassin's Creed-filmen. AC er så mye mer enn et spill, og det skal min far som er eldre enn deg, få oppleve i år.

GR annonserte nyheten om at AC ble film på bursdagen min i 2012, så med minst 4 år utviklingstid og Michael Fassbender bak roret, håper jeg familien kan få se en noenlunde respektabel side av det jeg har elsket siden jeg var 14 år gammel. Samme regissør ga nylig ut Macbeth, men den har jeg ikke fått sett enda.

Men allerede senere idag har jeg to filmer å se på kino, og du kan bli med på den ene. Først var det en kompis som har en altfor stor forkjærlighet for barnefilmer, som ville ha meg med på Pixar's nyeste Den gode dinosaur, og den er du for gammel til å se med mindre Lillefot og vennene hans er noe som fanget oppmerksomheten din på det nevnte 90-tallet.

Den neste kan du derimot slenge deg med på, en heisatur av en munnrapp actionkomedie med Ice Cube og Kevin Hart i Ride Along 2. Du så jo aldri The Raid før du meldte deg på voldsballetten av en asiatisk gangsterskrøne som i 2014 (samme år som jeg så den første Ride Along) var mitt største ønske av en film å se på kino, så dette kan bli en god tradisjon.

Klokken 18:30 på KP 2 i en knøttliten sal - jeg er en handlingens mann, og det er du også.
  • 0
Siterer SirThomas:
Jeg ordner firmabilletter til 50 kr stykket, er rask ute med å løse dem inn, fikser noen edle plasser i salen, så SPARER du plutselig over halvparten av riksdalene dine.

Får du gå god som Valentinesdaten min sammen med Dr Madnar Petrovich.


Da sparer jeg de riksdalerne



Siterer SirThomas:
Den gode dinosaur,


Du har rett.. det lukter filmkveld med min datter når den når strømmetjenester lang vei av den filmen.

Siterer SirThomas:
Ride Along 2


Et erke-eksempel på en film jeg ALDRI kommer til å se. Hverken på kino eller noe annet sted. Sorry Sir.
The gavel corrupts
  • 0
Sistnevnte filmen på listen gleder jeg meg også til
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
#Zoolander 2
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
#Zoolander 2


Artig påfunn, men #harikketroen
The gavel corrupts
  • 0
Har vel omtrent samme liste. Ellers håper jeg de har fått til en ålreit versjon av Civil War i Captain America 3, selv uten en haug av karakterene fra tegneserien (rettigheter and all that jazz).
  • 0
Har ingen oversikt over filmene som kommer i 2016, og som regel må man bare vente og se om det kommer noen overraskelser. Men jeg kommer nok til å se Star Wars. Batman vs. Superman tror jeg skal være veldig bra før jeg ser den, med mindre den kommer på Netflix elns. i tilfelle den er middels.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Batman vs. Superman


Jeg tipper BvS har en fantastisk "første akt". Og så sklir den sakte men sikkert ut i middels etter ca 40 min spilletid.
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!