Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg skal ikke klage på været, for fint sommervær har vi hatt på vestlandet.. Bare ikke i det siste.. Men nå som solen på en måte er tilbake så må jeg ta på meg Hawaii-skjorta, åpne vinduet og sitte inne å spille Dariusburst CS. Jeg er egentlig en stor tilhenger av shmups, og jeg har spilt alt fra Galaga til Einhander, Axelay, Gradius, R-type og til Dariusburst. Jeg skulle gjerne rukket å spilt så mange flere, for disse spillene har mye interessant musikk, og ofte veldig gode lydeffekter. Dette er noe av det enkleste, men også vanskeligste som man finner blant alle spillene i verden i dag. Jeg synes det er avhengighetsskapende og ender ofte opp med å bare spille Dariusburst CS istedet for andre spill jeg gjerne hadde planlagt å spille.

Jeg liker i alle fall måten slike spill er med på å trene konsentrasjonsevnen og reaksjonen. Min reaksjonsevne er nok ikke hva den en gang var, men når jeg får varmet opp litt så kan jeg fortsatt være sylskarp. 

Synes dere at shmups, eller rettere sagt shoot'em ups, er en aktuell sjanger idag? Eller er det noe som hører fortiden til?

https://www.youtube.com/watch?v=Q1y_GxcD1Gk
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Trodde du mente Darius på lol, altså spillkarakteren. Haha, forsåvidt aldri hørt om Dariusburst CS.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Husker jeg hadde et shoot'em-up til SNES en gang for lenge siden. Fant en juksekode ved å være sta også. Trykka bare på et fly jeg ikke hadde råd til i flere minutter helt til spillet bare sa; "FUCK IT. GREIT" og ga det til meg. Dariusburst minna meg veldig om det.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Trodde du mente Darius på lol

Det er faktisk på høy tid at jeg tester League of Legends også. Det er helt utrolig at jeg bare ikke har laget plass for disse MOBA spillene ennå.

Siterer onkelcleo:
Trykka bare på et fly jeg ikke hadde råd til i flere minutter helt til spillet bare sa; "FUCK IT. GREIT" og ga det til meg.

Haha, så forbanna bra! Snes hadde flere gode shmups, deriblant flere Darius spill om jeg husker rett. I alle fall Darius Twin, for det spilte jeg dritten av den gang.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!