Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Akres med sin første blogg på lenge...

Har nå vert borte en stund fra Gamereactor. Har no blitt mer aktiv igjen etter lang pause. Så syns eg aktiviteten på forumet er noe dritt akkurat no. Skal ikke si at andre ikke er aktive, men det skader ikke å kommentere hver eneste tråd som har vert medt diskutert no i det siste. Eg derimot kommenterer hver eneste tråd (nesten) og skriver hva som helst bare for å halde aktiviteten oppe og for å halde kontakt med andre medlemmer. Har vert mange gode medlemsanmeldelser i det siste har eg sett, mange gode som f.eks Predators anmeldelse av Uncharted 4: A Thiefs End. Kudos for den.

Selv om eg selv ikke liker Uncharted serien så må eg si at 4ern ser fantastisk ut både gameplay og grafikk. Naughty Dog kan lage spill, det er helt sikkert. Men eg holder meg til Ubisoft, Turn 10 og Dice. Digger AC og Forza Horizon 2. For å si det mildt. For å komme tilbake til bloggens mål og mening, så vil eg gjerne snakke om de ulike trådene som blir diskutert mest om. F.eks Chat 4.0 av Strategist er en fin tråd for å diskuterer daglige ting og hendelser, samtidig egentlig alt som er å diskutere, bare en ikke går for mye innpå andre tråders tema. En tråd eg spesielt liker er "Hva-tråder.. Som "Hva sitter du på nå?", "Hva hører du på nå?", "Hva spiller du nå?", "Hva har du kjøpt?... sist nevnte kan eg bare si at siden det var søndag for 45 minutter siden så har eg ikke kjøpt noe på butikken eller bensinstasjon.

Men seriøst. Det er ikke skadelig å bare skrive en enkel kommentar i en som helst tråd, f.eks. "Hva drikker du nå?" Og ett enkelt svar kan da være "Eg drikker vatn" eller "Tar meg en øl eller brus". Samme hva det er bare for å få opp aktiviteten i et akkurat no dødt forum. Og det mener eg, med mindre i løpet av denne bloggen det kommer noen å kommenterer i 10 tråder på bare noen få minutter. Det blir tatt for lite seriøst noen ganger. Men nå er eg Akres kommet tilbake for å få styr på trådene og oppdaterer dem hele veien med mine helt "normale" kommentarer. Liker veldig godt aktivitetspoeng som eg hele tiden før var nesten gal etter. Kamp om poeng mellom meg og moderatorer som førte til skyhøye poengsummer, gøyt var det og. Kudos også til Taktikkeren eller Sommerstad som han het, for kjempe god akitivitet på GR på den tiden eg var "AkresS94". Alle sammen som også var etter aktivitetspoeng.

Med dette avslutter eg bloggen og håper på at GR-forumet blir en aktivit del av GameReactor framover. Så skal eg gjøre en god jobb i å halde tråder oppdatert. Kanskje starte min egen tråd om et spill eller ett tema av en slags.
Rainbow Mushroom
  • 0
Aldri dårlig aktivitet på GR når Akres er på plass
  • 0
Siterer SirThomas:
Aldri dårlig aktivitet på GR når Akres er på plass

Det har du rett i
Rainbow Mushroom
  • 0
Er enig i at det er til tider er noe lav aktivitet og skulle selv ønsket det var mer, men aktivitet for aktivitetens skyld er ikke nødvendigvis løsningen. Jeg synes det er mye bedre å få i gang en diskusjon en der flere kan delta enn at man hopper inn på en tråd man egentlig ikke er interessert i og slenger igjen en kommentar bare for at det skal være mer aktivitet.

Den eneste Hva-tråden jeg selv liker er "Hva hører du på nå?" siden jeg da kan oppdage nye låter og artister og også få en feeling for hva ungdommen hører på nå til dags.

Det største problemet her på GR er vel rett og slett at det er ganske få som er aktive og da blir fort tråder om litt mer uvanlige spill og hobbyer bare frekventert av 1 eller 2 stykker. Vi har et par "vanlige" tråder som har rimelig god aktivitet (Dark Souls-tråden, Pokemon-tråden, filmchatten), men i hovedsak er aktiviteten på Chat 4.0 eller på "Hva"-trådene.

Her er det vanskelig å komme med gode løsninger, en løsning kunne evt. vært å blande sammen de danske, norske og svenske forumene for å få opp brukerbasen men er usikker på om det ville blitt populært.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Er enig i at det er til tider er noe lav aktivitet og skulle selv ønsket det var mer, men aktivitet for aktivitetens skyld er ikke nødvendigvis løsningen. Jeg synes det er mye bedre å få i gang en diskusjon en der flere kan delta enn at man hopper inn på en tråd man egentlig ikke er interessert i og slenger igjen en kommentar bare for at det skal være mer aktivitet.

For at trådene skal oppdateres jevnlig eller oftere så trengs det få kommentarer bare for å halde tråden gående i stadenfor at den blir dau. Det er sant det du sier om å få i gang en diskusjon på en tråd, men etterhvert som den diskusjonen synker og det blir mindre å snakke om så blir den mindre aktiv enn om en bare kommenterer noen små setninger som opprettholder tråden og eventuelt starte en ny diskusjon.

Siterer Lt Mactawish:
Det største problemet her på GR er vel rett og slett at det er ganske få som er aktive og da blir fort tråder om litt mer uvanlige spill og hobbyer bare frekventert av 1 eller 2 stykker. Vi har et par "vanlige" tråder som har rimelig god aktivitet (Dark Souls-tråden, Pokemon-tråden, filmchatten), men i hovedsak er aktiviteten på Chat 4.0 eller på "Hva"-trådene.

Eg bryr egentlig ikke hvilken tråd som diskuteres eller blir aktiv. Bare trådene blir aktive og mer synlige for andre medlemmer og de nye medlemmene. Så lenge forumet holdes gående hver dag
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
For at trådene skal oppdateres jevnlig eller oftere så trengs det få kommentarer bare for å halde tråden gående i stadenfor at den blir dau. Det er sant det du sier om å få i gang en diskusjon på en tråd, men etterhvert som den diskusjonen synker og det blir mindre å snakke om så blir den mindre aktiv enn om en bare kommenterer noen små setninger som opprettholder tråden og eventuelt starte en ny diskusjon.

Men problemet mitt med å bare skrive noe for å skrive noe er at det ikke gir noe motivasjon til å delta i tråden. Hvis alle trådene består utelukkende av kommentarer som føles tvungne så vil det ikke virke mye inviterende til å starte en ordentlig diskusjon. Grunnen til at jeg liker f.eks. Dark Souls-tråden er at det er mange der som liker spillet og det er morsomt å diskutere spillet og få ideer til egne gjennomspillinger.

Du må huske på at det ikke er så voldsomt mange aktive brukere og det er ikke hver dag man har mulighet til å komme innom så det er helt naturlig at det er dager med lite/ingen aktivitet. Men det blir for dumt å skape "falsk" aktivitet med å skrive noe bare for å skrive noe. For all del, hvis man vil ta en prat kan man skrive hei i chat-tråden men regelrett spam av random tråder bare for å skape aktivtet er jeg i mot. Tråder som folk interesserer seg for kommer som regel opp til overflaten når noe nytt skjer uansett, som f.eks. at en patch kommer ut.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Å skrive hva som helst for å holde en viss aktivitet kan jo oppfattes som spam. Ikke at det gjør no i disse tider.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Å skrive hva som helst for å holde en viss aktivitet kan jo oppfattes som spam. Ikke at det gjør no i disse tider.

Det er delvis riktig. Men er ikke spam så lenge du ikke kommenterer hvert sekund og det er bare du som kan kommentert det siste innleggene..

Siterer Lt Mactawish:
Men problemet mitt med å bare skrive noe for å skrive noe er at det ikke gir noe motivasjon til å delta i tråden. Hvis alle trådene består utelukkende av kommentarer som føles tvungne så vil det ikke virke mye inviterende til å starte en ordentlig diskusjon. Grunnen til at jeg liker f.eks. Dark Souls-tråden er at det er mange der som liker spillet og det er morsomt å diskutere spillet og få ideer til egne gjennomspillinger.

Du har rett i det. Men aktiviteten på forumet går stadig oppover viss tråden holder seg aktiv også. Og det å skrive en blogg eller en medlemsanmeldelse kan også starte diskusjon. Eg liker spesielt tråder det du kan skrive om alt mulig, altså "Off Topic" som Chat 4.0. Skjønner det at det er gøyt å starte diskusjon rundt ett spill en liker veldig godt.

Siterer Lt Mactawish:
Du må huske på at det ikke er så voldsomt mange aktive brukere og det er ikke hver dag man har mulighet til å komme innom så det er helt naturlig at det er dager med lite/ingen aktivitet. Men det blir for dumt å skape "falsk" aktivitet med å skrive noe bare for å skrive noe. For all del, hvis man vil ta en prat kan man skrive hei i chat-tråden men regelrett spam av random tråder bare for å skape aktivtet er jeg i mot. Tråder som folk interesserer seg for kommer som regel opp til overflaten når noe nytt skjer uansett, som f.eks. at en patch kommer ut.

Ja. Men hvorfor er liksom aktiviteten på forumet så lav nå enn før? Det gir ingen mening. Vet at Chat-tråden er for å snakke og kommunisere med hverandre om daglige ting, men kan også brukes til annet som f.eks film eller spill. Så lenge en holder seg til temaet. Er enig i det at tråden blir aktiv viss det kjem en oppfølger til ett spill eller en ny DLC, eller for den del en ny film i Filmchat-tråden
Rainbow Mushroom
Jeg er nok litt skyld i inaktiviteten selv, så jeg har ikke sååå god oversikt over forumet som jeg hadde for f.eks. et år siden. Men de gangene jeg har tittet innom, har det ikke vært fryktelig med aktivitet, noe det vel egentlig ikke har vært på ganske lang tid.

Jeg er enig i at "bredere" tråder som Chat 4.0 er fine å ha, men tråder som "Hva drikker du nå", "Hva spiller du nå", "Hva sitter du på nå" (...), bidrar til veldig lite i forumet. Vi trenger diskusjon for å få opp aktiviteten og holde den der, men det har som nevnt vært et problem lenge nå. Det er noen som glimter til ordentlig med jevne mellomrom, men det er alt for få som slenger seg på.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg er nok litt skyld i inaktiviteten selv, så jeg har ikke sååå god oversikt over forumet som jeg hadde for f.eks. et år siden. Men de gangene jeg har tittet innom, har det ikke vært fryktelig med aktivitet, noe det vel egentlig ikke har vært på ganske lang tid.

Jeg er enig i at "bredere" tråder som Chat 4.0 er fine å ha, men tråder som "Hva drikker du nå", "Hva spiller du nå", "Hva sitter du på nå" (...), bidrar til veldig lite i forumet. Vi trenger diskusjon for å få opp aktiviteten og holde den der, men det har som nevnt vært et problem lenge nå. Det er noen som glimter til ordentlig med jevne mellomrom, men det er alt for få som slenger seg på.

For å si det slik så er mesteparten av kommentarene mine bare pga aktivitetens skyld. Men eg liker å hele tiden ha noe å kommentere, viss noen andre har kommentert i en tråd som eg er aktiv i så kommenterer selvfølgelig eg etter det igjen. Men det hadde vert kjekt med flere tråder som "Chat 4.0". Gøy med Off-Topic temaer av og til. Liker no også at blogger og medlemsanmeldelser blir delvis til diskusjoner, og ikke bare tråder. Men som eg har sagt så liker eg at forumet er aktiv, og at det hele tiden er noe å skrive om og noe å diskutere.
Rainbow Mushroom
  • 0
Det var vel mye av denne "Twitter-mentaliteten" som kom sammen med live-feeds og aktivitetspoeng som så og si drepte aktiviteten her i utgangspunktet. Jeg skal ikke snakke for alle, men jeg vet at jeg selv og mange av de jeg ble kjent med her på forumet forsvant nettopp fordi det var så mye aktivitet for aktivitetens skyld. Når folk skrev innlegg på tre ord og kun deltok i lek- og "hva gjør du nå"-tråder, så forsvant mye av det appellet som i utgangspunktet dro oss inn; interessen for spill og muligheten til å ha seriøse diskusjoner rundt dem.

Så nei, jeg er veldig uenig med deg. Å kommentere i masse forskjellige tråder kun for å gjøre det vil ikke skape mer aktivitet, det vil egentlig bare bringe tilbake den ukulturen som i utgangspunktet drepte forumet for mange. Det å skrive gode innlegg som byr opp til diskusjon, uten at folk går til personangrep og begynner å kverulere fordi noen sier noe mindre pent om deres favorittspill/karakter/konsoll/etc er det som vil skape aktivitet her igjen.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Akres:
Har no blitt mer aktiv igjen etter lang pause. Så syns eg aktiviteten på forumet er noe dritt akkurat no.

Ja, der kan du se. Du er nok ikke den eneste som har vært borte en stund. Skal ikke moralisere for mye over det. Men det er litt dobbeltmoralsk å være borte lenge og klage over aktiviteten når en først kommer tilbake. Det er folk som har vært her hele tiden og vært aktiv mens du var borte.

Derimot setter jeg pris på at du sier ifra og tar i et tak. Det er kjempemessig. Stå på videre med det!

Men jeg ville heller vært litt aktiv hele tiden enn å være kjempeaktiv i perioder. Det er utrolig mange som har bukket under på den måten.

Siterer AcH Clawed:
Det var vel mye av denne "Twitter-mentaliteten" som kom sammen med live-feeds og aktivitetspoeng som så og si drepte aktiviteten her i utgangspunktet. Jeg skal ikke snakke for alle, men jeg vet at jeg selv og mange av de jeg ble kjent med her på forumet forsvant nettopp fordi det var så mye aktivitet for aktivitetens skyld. Når folk skrev innlegg på tre ord og kun deltok i lek- og "hva gjør du nå"-tråder, så forsvant mye av det appellet som i utgangspunktet dro oss inn; interessen for spill og muligheten til å ha seriøse diskusjoner rundt dem.

Aktivitet for aktivitetens skyld må vi prøve å unngå, men man bør som Akres sier ikke være redd for å kommentere, selv om det kun er en liten kommentar. Lek-tråder gir ikke så mye dypde, men for all del, det er bra at de er der.

Det jeg savner er at folk kan bringe det de er opptatt av NÅ inn til forumet, uansett hva det er. GR er ikke et forum for spill, men et forum for spillinteresserte. Det kan skape diskusjon og samhold.

Aktivitetspoengene var kanskje noe som ødela for forumet i lengden, men som var bra på kort sikt. Aktiviteten var kun for poengene og ikke for å ha en "good time" her inne. Det bør folk tenke på.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, der kan du se. Du er nok ikke den eneste som har vært borte en stund. Skal ikke moralisere for mye over det. Men det er litt dobbeltmoralsk å være borte lenge og klage over aktiviteten når en først kommer tilbake. Det er folk som har vært her hele tiden og vært aktiv mens du var borte.

Derimot setter jeg pris på at du sier ifra og tar i et tak. Det er kjempemessig. Stå på videre med det!

Eg kan ikke tru at aktiviteten har vert god uten meg på forumet. Elsker å skrive kommentarer selv om det kan virke som spam. Vil bare informere andre at det å bruke initiativ og starte en diskusjon er ingen dårlig ide. Fører bare til ett oppegående forum.
Rainbow Mushroom
  • 0
Jeg har allerede snakket om dette temaet så mange ganger tidligere at jeg ikke gidder å ta et langt innlegg her også, men jeg ser at flere er av samme oppfattning som meg.

Forumet trenger aktivitet i form av samtale, bygge nettverk og diskusjon. Alle tråder som lar en skrive "Jeg drikker urge", "Jeg leser Harry Potter", "Jeg sikker å driter", "Jeg ser på TV", er utrolig destruktive for forumet fordi man senker den helhetlige kvaliteten på de andre trådene. "Hva spiller du nå" tråden er for eksempel meningsløs når vi har tråder for diverse spill og serier der man kan fortelle at man nå har startet på spill "x". Det er lettere å legge opp til samtale og diskusjon i de mer dedikerte trådene på forumet fordi de ikke blir sammet ned av helt meningsløse kommentarer.

All aktivitet er IKKE god aktivitet. La meg være helt brutal her nå. Jeg vet ikke med de andre på forumet her, men personlig så bryr jeg meg ikke om du "drikker urge", "sitter på do", "ser på tv", "spiller super mario". Jeg gir faen. Hvis ikke jeg kan ha en normal samtale med deg om et tema (som man sjeldent kan i slike tråder) så gidder jeg ikke bry meg heller. Det virker som du virkelig kjemper for disse trådene, Akres, men føler du det er utrolig "spennende" eller "givende" å lese hva alle andre gjør til enhver tid? Er det liksom: "Å fy faen så kult at Predator er på film x, dette gjorde at jeg fikk en bedre dag!" eller "Dæven, Glorfindel strikker sokker!". Er det så utrolig kult? Eller er dette bare en eller annen "twitter" trend som jeg ikke forstår meg på? For du vet vi har en livefeed der du kan dele alle de tingene du gjør og tenker hele tiden?

"Lek trådene" er noe bedre, nettopp fordi man har en form for interaksjon med de andre i leken, men også disse er bidrar lite til forumets kvalitet. Det er bra du vil ha aktivitet, Akres, og setter fokus på dette, men du må tenke på at hver gang du poster lavkvalitetsposter i lavkvalitetstråder så "drukner" du resten av de gode trådene som ellers kunne fått aktivitet. Skap diskusjon, snakk med folk, spør om ting. Vær interessert. Det er det viktigste.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har allerede snakket om dette temaet så mange ganger tidligere at jeg ikke gidder å ta et langt innlegg her også, men jeg ser at flere er av samme oppfattning som meg.

Forumet trenger aktivitet i form av samtale, bygge nettverk og diskusjon. Alle tråder som lar en skrive "Jeg drikker urge", "Jeg leser Harry Potter", "Jeg sikker å driter", "Jeg ser på TV", er utrolig destruktive for forumet fordi man senker den helhetlige kvaliteten på de andre trådene. "Hva spiller du nå" tråden er for eksempel meningsløs når vi har tråder for diverse spill og serier der man kan fortelle at man nå har startet på spill "x". Det er lettere å legge opp til samtale og diskusjon i de mer dedikerte trådene på forumet fordi de ikke blir sammet ned av helt meningsløse kommentarer.

All aktivitet er IKKE god aktivitet. La meg være helt brutal her nå. Jeg vet ikke med de andre på forumet her, men personlig så bryr jeg meg ikke om du "drikker urge", "sitter på do", "ser på tv", "spiller super mario". Jeg gir faen. Hvis ikke jeg kan ha en normal samtale med deg om et tema (som man sjeldent kan i slike tråder) så gidder jeg ikke bry meg heller. Det virker som du virkelig kjemper for disse trådene, Akres, men føler du det er utrolig "spennende" eller "givende" å lese hva alle andre gjør til enhver tid? Er det liksom: "Å fy faen så kult at Predator er på film x, dette gjorde at jeg fikk en bedre dag!" eller "Dæven, Glorfindel strikker sokker!". Er det så utrolig kult? Eller er dette bare en eller annen "twitter" trend som jeg ikke forstår meg på? For du vet vi har en livefeed der du kan dele alle de tingene du gjør og tenker hele tiden?

"Lek trådene" er noe bedre, nettopp fordi man har en form for interaksjon med de andre i leken, men også disse er bidrar lite til forumets kvalitet. Det er bra du vil ha aktivitet, Akres, og setter fokus på dette, men du må tenke på at hver gang du poster lavkvalitetsposter i lavkvalitetstråder så "drukner" du resten av de gode trådene som ellers kunne fått aktivitet. Skap diskusjon, snakk med folk, spør om ting. Vær interessert. Det er det viktigste.

Dette var brutalt. Men det er viktig at du kommer med dette innlegget, slik at eg eventuelt kan lære av det. Vet godt at det er kvalitet foran kvantitet. Men det som er problemet, eller ikke " problemet" men årsaken til at eg kommenterer hele tiden slike: "Hva"-tråder er pga det ikke er hele tiden like lett å finne på noe å diskutere i det andre litt med kvalitetstrådene. I motsetning til gode og lange diskusjoner om en film eller ett spill, så kan det bli veldig korte og uformelle diskusjoner som bare er på f.eks 3 innlegg og that's it.

Men takk for at du tok deg tid til å gjenta det du mer om aktivitet og diskusjon
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Dette var brutalt. Men det er viktig at du kommer med dette innlegget, slik at eg eventuelt kan lære av det. Vet godt at det er kvalitet foran kvantitet. Men det som er problemet, eller ikke " problemet" men årsaken til at eg kommenterer hele tiden slike: "Hva"-tråder er pga det ikke er hele tiden like lett å finne på noe å diskutere i det andre litt med kvalitetstrådene. I motsetning til gode og lange diskusjoner om en film eller ett spill, så kan det bli veldig korte og uformelle diskusjoner som bare er på f.eks 3 innlegg og that's it.

For å spinne videre på det Crazy Kraken sier, så skapte du mer diskusjon og aktivitet i forumet ved å skrive denne bloggen enn å poste enkle innlegg i 10 tråder. Aldri skam deg over hvor du er aktiv hen, men vit at blogger og diskusjonstråder skaper et større miljø på forumet.
  • 0
Siterer remote:
For å spinne videre på det Crazy Kraken sier, så skapte du mer diskusjon og aktivitet i forumet ved å skrive denne bloggen enn å poste enkle innlegg i 10 tråder. Aldri skam deg over hvor du er aktiv hen, men vit at blogger og diskusjonstråder skaper et større miljø på forumet.

La merke til det no. Enkle innlegg i simple trådet er kanskje ikke den beste måten på å skape aktivitet alikevell.
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Enkle innlegg i simple trådet er kanskje ikke den beste måten på å skape aktivitet alikevell.

Fordi det ikke blir noe diskusjon ut av Hva (...) du nå? tråder, med mindre du fysisk går inn for å skape diskusjon med innlegget du skriver.

Jeg setter derimot veldig pris på Hvilken film/serie så du sist? ettersom jeg både kan få gode anbefalinger der, og se tilbake på innleggene jeg har skrevet om hvordan filmsmaken min var for flere år siden.
  • 0
Siterer SirThomas:
Jeg setter derimot veldig pris på Hvilken film/serie så du sist? ettersom jeg både kan få gode anbefalinger der, og se tilbake på innleggene jeg har skrevet om hvordan filmsmaken min var for flere år siden.

Haha, ja. Det er en god tråd, synes jeg. Hvor man kan diskutere andre filmer og andres bedømmelser av dem hvis man vil.
  • 0
Siterer SirThomas:
Fordi det ikke blir noe diskusjon ut av Hva (...) du nå? tråder, med mindre du fysisk går inn for å skape diskusjon med innlegget du skriver.

Du har vel rett i det
Rainbow Mushroom
  • 0
Setter pris på at dere kommer med argument og kommentarer angående hvilken aktivitet i forumet som er best å følge + kvaliteten av de.
Rainbow Mushroom
  • 0
bra blåg
"Don't cross the crooked step"
  • 0
i dag har jeg tatt meg en øl og/eller brus
Siterer DoGRoG:
i dag har jeg tatt meg en øl og/eller brus

Du vet vel om du har drukket begge deler? Nå ble jeg skikkelig interessert. Få høre!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Spørsmålet er vel hva som skjedde. Var det youtube og globalisering som gjorde at GR ble uattraktivt? Folk gikk heller til Youtube og reddit for å diskutere spill med et bredere publikum kanskje.
Hvordan gjør svenskene det? Noen moderatorer som har tall på at de også har minket de siste årene eller holder de fortsatt koken der borte?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!