Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Spiller du The Legend of Zelda: Breath of the Wild for tiden? Gratulerer, da er du ikke alene! Selv storkoser jeg meg med spillet, og for min del er Zelda-lanseringen nøye planlagt. Jeg har faktisk tatt meg en ferieuke denne uka kun for å kose meg mest mulig med forrige ukes spillanseringer (jeg har også skaffet meg Horizon: Zero Dawn, men så langt har jeg faktisk ikke kommet).

Breath of the Wild er et Zelda-spill hvor du må tenke ganske nytt i forhold til tidligere i serien, fordi spillet selv tenker ganske nytt om mangt og mye. En av nyhetene som jeg har det moro med er hestene. I Breath of the Wild finner man villhester som går rundt og gresser, og klarer du å liste deg inn på en og roe den ned kan du temme den. Dermed har jeg fått en stall med hester, som alle av mangelen på fantasi heter "Hest" på ett eller annet språk.

Men du kan også miste hestene dine. Nærmere bestemt: Du kan ende opp med å ta livet av den hvis du ikke passer på. Det skjedde nemlig med meg. Eller, nærmere bestemt, med hesten min.

Det hele hendte på vei mot Akkala Tower, et av utkikkstårnene i spillet. På veien støter jeg på en stakkars i kamp mot noen Moblins, og heltemodig som jeg er galopperer jeg inn i kampen og hopper av hesten i fart. Det jeg ikke tenker på er at hesten stopper like ved kanten av en kollapset bro. Når kampen er slutt og jeg hopper på hesten igjen, går den selvfølgelig frem.

Det hele gikk som det gikk. Hest og rytter falt utfor broen. Rytteren overlevde. Hesten ble derimot liggende livløs i bunnen av kløften.

Rest in peace, Farasi, you were a good horse. Men nå ser jeg videre og fortsetter jakten etter Epona.


Har dere noen artige døds-historier fra Breath of the Wild, del dem gjerne her i kommentarfeltet.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
har hittil død svært sjelden, å har heller ikke så mange artige historier ved unntak av da jeg døde av lyn , jeg viste jo at det var mulig det bare skjedd så plutselig... Kan ikke huske noen andre spill som du faktisk kan bli truffet av et lyn. Så det er det å

Uansett stor koser meg.
Siterer Xtord:
Kan ikke huske noen andre spill som du faktisk kan bli truffet av et lyn


Fy som det lynet irriterer meg...

Den tåpeligste døden jeg har fått til i spillet til nå: Jeg startet på toppen av Eldin Volcano. Destinasjonen var nær sagt det laveste punktet i Akkala. Så da satt jeg utfor med paraglideren, mens jeg tenkte: "Ja, dette vil jo ta sin tid". La derfor fra meg kontrolleren mens jeg gikk for å gjøre noe annet i mellomtiden. Jeg glemte jo selvfølgelig at jeg hadde en relativt begrenset staminamåler. Link fell to his death...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Fy som det lynet irriterer meg...

Jeg har ikke helt kommet ditt at det er irriternde enda, syns allikevel det er litt kult. Men, du syns eller liker ikke den mekanikken i det hele tatt?
Siterer Xtord:
Jeg har ikke helt kommet ditt at det er irriternde enda, syns allikevel det er litt kult. Men, du syns eller liker ikke den mekanikken i det hele tatt?


Til nå har den vært mer plagsom enn artig. Den dukker stort sett opp når jeg er langt ute på viddene, uten noen form for ly over hodet xP
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Til nå har den vært mer plagsom enn artig. Den dukker stort sett opp når jeg er langt ute på viddene, uten noen form for ly over hodet xP

Ja, jeg ser den. Har ikke hatt så mye problemer med det enda, bare blitt truffet to ganger tror jeg. Det ene stedet skulle jeg klatre opp en fjell side,måtte gi opp sluttet aldri og regne og jeg ventet lenge , hvis jeg prøvde å klatre opp eller sto på toppen av treet ville jeg bli truffet. Men stod jeg ved treet så gikk det greit ( spesielt fra kanten /fjell siden jeg kom fra, men mot fjell siden jeg klatret opp kunne jeg vel risikere å bli truffet. Ja, kan jo se det er irriterende, men jeg har fremdeles til gode å komme på et spill som har den mekanikken i seg, samt så fritt til å klatre osv. Uansett hittil ligger det an til å bli et av de absolutt bedre spilla jeg har spilt de siste årene ( av nye).
  • 0
Man blir truffet av lyn hvis man bruker utstyr av metall, mener dere å påstå at det kan skje ellers også? Tror jeg har vært heldig i så fall, men det er en kul funksjon. Da har det faktisk en hensikt å søke ly!

Typisk: Telefonen ringer mens jeg er i et sted med for høy eller lav temperatur. Link pines sakte inn i hypothermi og en sikker hjerteinsuffisiens mens jeg snakker i telefonen.

Mest irriterende: Du er tom for piler. De elektriske cyclops-flaggermusene svermer rundt deg og gjør at du mister våpen som sklir ned kanten av et stup. Dette resulterer dermed i 10 min med klatring og leting etter det fordømte skjoldet du hadde spart til en spesiell anledning. 10/10 would do again, det er bare for gøy å klatre.
''eh'' - Link
Angående det med lyn, her er et lite tips: Ta vekk alt utstyr av metall. Ikke Drop, men Remove. Du kan riktignok ikke kjempe mot fiender i den tilstanden, men det er nå så.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
Siterer Subject 17:
Man blir truffet av lyn hvis man bruker utstyr av metall, mener dere å påstå at det kan skje ellers også? Tror jeg har vært heldig i så fall, men det er en kul funksjon. Da har det faktisk en hensikt å søke ly!

Tror faktisk når jeg tenker på det at jeg hadde metal hjelm, husker ikke hva slags type våpen, men jeg hadde ikke kommet opp den fjellkjeden uansett, det regnet jo konstant.

Siterer Subject 17:
Mest irriterende: Du er tom for piler. De elektriske cyclops-flaggermusene svermer rundt deg og gjør at du mister våpen som sklir ned kanten av et stup. Dette resulterer dermed i 10 min med klatring og leting etter det fordømte skjoldet du hadde spart til en spesiell anledning. 10/10 would do again, det er bare for gøy å klatre.

Hva det viste jeg ikke om, har kanskje ikke vært på det sted ,men ja haha

Siterer Ingar Hauge:
Angående det med lyn, her er et lite tips: Ta vekk alt utstyr av metall. Ikke Drop, men Remove. Du kan riktignok ikke kjempe mot fiender i den tilstanden, men det er nå så.

Ja, det er godt tips tenkte jeg ikke på, ja skal gjør det neste gang, men da må det jo også ikke regne hvis det skal ha en ordentlig hensikt. Men, ja takk for tipset.
  • 0
Jeg er livredd for at en av hestene mine skal dø. Den ene falt ned en skrent en gang, men det var ikke nok til at den døde.

Siterer Ingar Hauge:
Angående det med lyn, her er et lite tips: Ta vekk alt utstyr av metall. Ikke Drop, men Remove. Du kan riktignok ikke kjempe mot fiender i den tilstanden, men det er nå så.


Synes lynet er en veldig kul funksjon. Første gang jeg kom borti det var på "Robinson-øya", og da ble fiendene lynet som bare det. Senere et annet sted hadde jeg på full rustning mens det lynet. Jeg tok av meg alt metallet, men jeg ble likevel drept av lynet (hadde feer heldigvis). Det viste seg at jeg glemte å ta vekk buen.

Siterer Subject 17:
Man blir truffet av lyn hvis man bruker utstyr av metall, mener dere å påstå at det kan skje ellers også? Tror jeg har vært heldig i så fall, men det er en kul funksjon. Da har det faktisk en hensikt å søke ly!


Tror ikke man skal bli truffet når man ikke har metall på seg. Man ser det lett hvis det "gnistrer" på Link.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Min første død i spillet var vel da jeg prøvde å kjempe mot en blå Bokoblin, den hadde visst one-hit kills på det punktet, noe jeg ikke var klar over... holdt meg et godt stykke unna neste gang jeg gikk forbi der.

Og ikke akkurat en dødshistorie, men lo godt av dette (ikke min post)
Take off every zig, for great justice

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!