Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En slags prolog: Humøret/beskrivelsen til Bob-Ingolf på Skype ligner ikke grisen, der står det nemlig: Penis på størrelse med en ostepop hehe - jeg kunne derfor ikke dy meg med å si at han aldri kom til å gjette navnet på vårt nyeste aktive tilskudd på GR. På en høyst politisk ukorrekt måte ønsker jeg derfor å ønske cheezdoodle96 offisielt velkommen til oss, selv om han har har hatt bruker på GR lenge før jeg selv ble bedt om å registrere meg her - men gjesteboken hans står fortsatt tom, og det er det heldigvis mange som kan gjøre noe med.

Å skrive Stafettbloggen gikk heldigvis mer silkemykt for Cheese enn da Hjalmar Sæterstøl skulle kjøpe sko - for jeg kan love at jeg var like serviceinnstilt som Susan, og ikke sendte ham videre til Johan, som i dette tilfellet ville vært Jeppzki - er tilbake så snart jeg kan!

<bild>

Idéen til denne bloggen kom riktignok da jeg leste følgende kommentar fra godeste sideswipe:

Håper jeg kan få truffet mesteparten av denne herlige gjengen en gang!

Husker når jeg var på det stadiet i livet, lysten på å treffe GR-brukere. Kusina til en 91'er jeg crushet på under min siste periode på Habbo i 2014-2015 snakket til stadighet om hvor mange derfra hun hadde møtt, og det virket som at hun var ganske så stolt av det. Det har seg nemlig sånn at jeg har truffet en god andel GR-brukere og moderatorer opp gjennom min tid - flesteparten gutter.

Jeg har møtt hipsteren JoEy_Odd. Veteranen Predator. Fjellet A to the H. Inaktive gnyg. Aktivitetskongen ElGamer. #O2K-initiativtaker Duck Song. Kreative TK. Helgen Glorfindel. Skobesatte remote. Mystiske RockFuzzEleven. Strategist med hatten. Nøyaktige Ole-Christian. Sjefredaktør Tor Erik.

Ah, du trodde Quinzel var den eneste jenta på GR? Tro om igjen.

Har naturligvis også møtt Archana, tidligere min personlige psykolog - og hennes venninne, Cyanine. For ikke å snakke om populære Khriipy, som ga meg en replikk jeg aldri kommer til å glemme:

"Du er en person full av åpne sår på vei te å ta magaplask i dødehavet. Dont. Go. There."

Men én person skiller seg ut, og påvirket livet mitt i en ganske voldsom retning. En bruker som ble aktiv takket være forløperen til Stafettbloggen - populært kalt Temabloggen. Trigget av sin frustrasjon av AC: Revelations.

AC - selvfølgelig. Jeg måtte jo bli kjent med dette mennesket. Det begynte med PM-utvekslinger slik det ofte gjør, før vi addet hverandre på PSN og face. Mye skjedde på denne korte tiden - jeg fikk fornyet min kjærlighet for AC, og jeg fikk øynene mine åpnet igjen - gjennom et seriøst råd om å gi skolebenken en ny sjanse. Et kapittel jeg på daværende tidspunkt hadde lagt dødt.

For én gangs skyld var det ikke JEG som tok initiativ til å ville møtes. Det var ikke utelukkende bare meg som viste interesse. Jeg glemmer aldri da jeg kom hjem tidlig fra byn 1. mai og fikk en forespørsel:

Hei, jeg er full. Vil du spille Minecraft?

Det var første og siste gang jeg spilte Minecraft. Vi hadde ikke så altfor mye kontakt de neste ukene, men i slutten av juni skjedde det - hun skulle til Bergen! Ikke utelukkende for å treffe meg selvfølgelig, men muligheten ble straks mer aktuell.

Som jeg gledet meg til å treffe henne!

Sent var det også, når hun informerte meg om at hun satt og tok en øl på et utested jeg aldri hadde hørt om klokken 00:30, 27. juni 2015. Men der var muligheten min til å treffe henne, så jeg tok den på løpende bånd. Spurte en kompis om han kunne hente meg og kjøre meg til byn - det kunne han heldigvis.

Dessverre for meg har retningssansen min aldri vært noe å skryte av, og jeg hadde av en eller annen grunn ikke hørt om Google Maps på den tiden. Det endte derfor med at jeg gikk og letet etter utestedet i sikkert en time, der jeg på ferden møtte en full fyr som insisterte på å vise meg veien og nektet å slippe taket i hånden min fordi han trodde jeg var blind.

Men klokken 01:31 kom jeg på én av tingene som var med på å ødelegge hele den kvelden.

Hahaha, det kom jeg på nu
Er ca. 2 uker for liten hvis du henger på 20 årssted nu


Det var visst ingen dørvakt, fikk jeg høre.

Klokken 02:04 fant jeg frem, og på de neste 60 sekundene fikk jeg erfare noe av det som til dags dato har sugd mest - jeg var fortsatt 19 år, så jeg slapp ikke inn. Men jeg nektet å bare gå derfra, etter å ha kommet så langt. Så jeg ventet.

Det var jo tross alt bare 25 minutter til det stengte. Så jeg ventet vel i ca. 20 minutter før hun kom ut, fikk øye på meg og sa: Er det her du står?

Hun ga meg en klem, og vi pratet litt, men ikke så lenge. Hun var trøtt og skulle hjem å legge seg hos venninnen sin, mens jeg visste at jeg måtte rekke siste buss hjem klokken 03:00. Vi avtalte å finne på noe igjen dagen etter, og jeg så frem til et forhåpentligvis lengre møte der vi fikk bli bedre kjent.

En god håndfull timer inn i neste dag bestemte jeg meg riktignok for å fortelle henne om gårsdagen og om han fulle fyren som trodde jeg var blind, fordi jeg syntes det var morsomt. Det skulle jeg nok ikke ha gjort. Responsen jeg ikke så komme?

Ja, det kan jo kanskje ha noe med at du ikke ser i øynene på dem du prater med.

En liten kommentar, som knuste meg ganske hardt da jeg fikk den. Historien mellom meg og henne slutter ikke her, men bloggtittelen hintet til det øyeblikket, så jeg avslutter her, med dagens moral:

Ikke alle GR-møter går like bra.

Skrivelysten min er nemlig slutt, så jeg setter dere over til Johan. Nå kan dere lese bloggen til Strifey.
  • 0
Siterer SirThomas:
"Du er en person full av åpne sår på vei te å ta magaplask i dødehavet. Dont. Go. There."


Lel, for et gullkorn.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer SirThomas:
Idéen til denne bloggen kom riktignok da jeg leste følgende kommentar fra godeste sideswipe:

Håper jeg kan få truffet mesteparten av denne herlige gjengen en gang!


Awww, sideswipe!! Har ikke fått med meg denne kommentaren, tror jeg, men det må vi få til! Jeg har utnevnt meg selv til den som skal arrangere årets GR-treff, så upcoming tråd bare det nærmer seg juni! Hoho.

Siterer SirThomas:
Ah, du trodde Quinzel var den eneste jenta på GR? Tro om igjen.


Jeg er den ENESTE dronningen av GR, alltid vært. Ingen over og ingen ved siden av. Kall meg gjerne Kine Quinzel of the House Cosplay, First of Her Name, the one who survived horny brukermeldinger, Queen of the PM's and the maker of #F1R57 temablogg, Khaleesi of Gamereactor, Breaker of lite aktivitet og only men, and Mother of cuteness.

Siterer SirThomas:
Ja, det kan jo kanskje ha noe med at du ikke ser i øynene på dem du prater med.

En liten kommentar, som knuste meg ganske hardt da jeg fikk den.


Det var ikke så snilt sagt av henne, men samtidig er det noe som er ekstremt lett å gjøre noe med? + hun var beruset da hun møtte deg, ikke sikkert hun husker alt så godt.

For å være litt ærlig her, og ikke noe personlig mot deg fordi jeg har ikke møtt deg, men jeg hater da folk ikke ser på meg eller i øynene mine da jeg prater med dem. Jeg klarer ikke sånt, det ender med at jeg ikke prater med vedkommende i det hele tatt. Jeg er litt bitch der, I know, men jeg holder ikke ut det. Tenker "hvorfor i helvete kan du ikke se meg i øya!". Men har ikke opplevd det ofte, og noen folk bare er sånn, og det irriterer meg grenseløst. Sier ikke at man skal glo en i øynene konstant hele tiden da. Og ikke alle bryr seg om det, men noen gjør. For meg er det noe av det mest irriterende andre kan gjøre.. Akkurat som at andre irriterer seg over smatting, osv.
Siterer Quinzel:
Jeg er den ENESTE dronningen av GR

Lite øyeblikk her frøken... Kan ikke huske å ha inngått noe giftemål med deg, hvordan kan du være dronningen av GR?
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Øyekontakt er viktig, for å vise interesse, men du trenger ikke se på noen hele tiden.

Jeg personlig kan ikke holde øyekontakt mer enn 2-5 sekunder av gangen. Helt siden barndommen, har hjernen min vært avhengig av å scanne omgivelser, for å unngå det den oppfatter som truende situasjoner og holde angsten i sjakk.
Så når jeg prater med folk flest, flyr blikket mitt ubevisst hit og dit til tider, og da spesielt hvis jeg er stresset.
Er bare en håndfull mennesker jeg klarer å se i øynene store deler av samtalen, og da kun i situasjoner hvor det ikke er noen grunn til å scanne (hjemme f.eks.)
Du slutter ikke å imponere SirThomas! Jeg lurer på hvor mange flere historier du har på lager. Du må da snart være oppbrukt?

Siterer SirThomas:
Idéen til denne bloggen kom riktignok da jeg leste følgende kommentar fra godeste sideswipe:

Håper jeg kan få truffet mesteparten av denne herlige gjengen en gang!


Prøver du å hinte til at vi må skrive en bok sammen i nærmeste fremtid?

Siterer Quinzel:
Awww, sideswipe!! Har ikke fått med meg denne kommentaren, tror jeg, men det må vi få til! Jeg har utnevnt meg selv til den som skal arrangere årets GR-treff, så upcoming tråd bare det nærmer seg juni! Hoho


Jeg skrev dette på en av de siste kommentarene du svarte meg på i den siste bloggen min . Håper datoen for GR-treffet passer da, bor ikke akkurat i storbyen.

Siterer Quinzel:
Jeg er den ENESTE dronningen av GR, alltid vært det.


Til og med når du ikke var på siden? *Mind blown*. Siden du er "Dronningen av GR", da er jeg den "mest geniale" personen på GR.

Siterer Quinzel:
Jeg hater når folk ikke ser på meg eller i øynene mine når jeg prater med dem.


Jeg er litt i samme båt som TK, men jeg føler at det blir ufattelig creepy å stirre folk i øynene i evigheter eller for mesteparten av samtalen, da jeg ikke er så komfortabel med at andre gjør det mot meg.

Har uansett større problemer med å starte en samtale med venner og ungdommer generelt, fordi jeg alltid må starte samtalen og det er bare jeg som bidrar. Du kan se for deg hvor ensidig og kort den samtalen blir.

Siterer Bob-Ingolf:
Lite øyeblikk her frøken... Kan ikke huske å ha inngått noe giftemål med deg, hvordan kan du være dronningen av GR?


Er du kongen av GR du altså?
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Litt flaut å være 6. kommentar... Burde jo selvfølgelig vært nummer én, men ble dessverre slukt med i et par episoder Daredevil.

Haha, mange takk for den offisielle velkomsten! Politisk ukorrekte velkomster er som regel de beste. Derfor du tok lang tid med å svare! (Fordi du snakka med ein aen mann.) Neida.

God historie! Du transporterer meg virkelig rett til Bergens våte gater. Gratla med din 125. blogg, da! Fint "rundt" tall det.
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
Lol sier jeg bare... Lol.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Siterer Bob-Ingolf:
Lite øyeblikk her frøken... Kan ikke huske å ha inngått noe giftemål med deg, hvordan kan du være dronningen av GR?


Oh you, 10hihihi! Men hallo, jeg ble jo kåret dronning i 2016, og vi vet alle ganske godt at det fortsatt gjelder, hehe. Ikke at jeg har noe makt på noen måte, men bare liker å passe på dere gutta mine <3 Og man trenger ikke noen konge for å være dronning, bare se på Game Of Thrones liksom. Men, bare så du er klar over det, kongen av GR er Glorfindel . Ingen over og ingen ved siden av, dere får ta trial by combat hvis dere er uenige der. Men er ikke du sjefen, Bob-Ingolf?


Siterer sideswipe:
Jeg skrev dette på en av de siste kommentarene du svarte meg på i den siste bloggen min . Håper datoen for GR-treffet passer da, bor ikke akkurat i storbyen.


Herregud.. Jeg dør i flauhet, jeg følger virkelig ikke med.. Men vi skal planlegge en dato som passer for de fleste. Tar vel rundt 4-5 timer med buss fra Kristiansand til Oslo? Hvis jeg ikke husker feil?

Siterer sideswipe:
Til og med når du ikke var på siden? *Mind blown*. Siden du er "Dronningen av GR", da er jeg den "mest geniale" personen på GR.


Ja, alltid vært dronning. Bare hadde en liten pause. Men ble du kåret til den mest geniale? Du må i så fall ta det opp med kongen Glorfi hvis De ønsker den tittelen. Han sitter med all makten.

Siterer sideswipe:
jeg føler at det blir ufattelig creepy å stirre folk i øynene i evigheter eller for mesteparten av samtalen


Eh, ja, det er ganske weird å gjøre. Men så lenge man ser av og til, sånn helt vanlig som de fleste gjør, så er det ikke mye å henge seg opp i/noe man tenker på. Men om man møter noen og vedkommende bare står å glor i bakken er det jo irriterende å snakke med den personen.
Bob-Ingolf kan godt få være konge. Jeg er bare en Lord. Av the House of the Golden Flower, må vite.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Bob-Ingolf kan godt få være konge.


Ding ding, gratulerer Bob-Ingolf!

Siterer Glorfindel:
Jeg er bare en Lord


"bare" en Lord.
Kremt, kremt.. Hvem i allverden er det jeg går på kino med ?



"Du er en person full av åpne sår på vei te å ta magaplask i dødehavet. Dont. Go. There."
Khriipy

Den setningen alene beviser hvem som er dronningen... Tidløs kommentar..
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Kremt, kremt.. Hvem i allverden er det jeg går på kino med ?


Nei, si det. Jeg skulle ønske sirthomas inviterte meg på kino
Siterer Marlboro Red:
Kremt, kremt.. Hvem i allverden er det jeg går på kino med ?


En som er god på øyekontakt?
Siterer Marlboro Red:
Den setningen alene beviser hvem som er dronningen... Tidløs kommentar.


A queen has her reign, and then she dies. It's inevitable. That is the natural order of things.


Jeg er den nye, søtere og mye snillere dronningen av GR. My reign has just begun.

http://img.pandawhale.com/59127-Danaerys-Targaryen-deal-with-i-q1Cs.jpeg

Siterer Jeppzki:
Nei, si det. Jeg skulle ønske sirthomas inviterte meg på kino


Jeppzkiiiii! Vi kan gå på kino <3
Siterer Quinzel:
queen has her reign, and then she dies. It's inevitable. That is the natural order of things.


Don`t flatter yourself darlin`..

Siterer SirThomas:
En som er god på øyekontakt?


Siden SirThomas ikke har møtt Marlboro Red mener jeg.. Da må det jo ha vært en bedrager jeg av og til henger med
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
"Du er en person full av åpne sår på vei te å ta magaplask i dødehavet. Dont. Go. There."
Khriipy

Den setningen alene beviser hvem som er dronningen... Tidløs kommentar..


Morsomt å se at jeg etter 3...4(?) år omtales som både dronning og populær. LOOK MA, I MADE IT.
Og jeg tror jeg skrev altfor mange merkelige ting på nattråden back in the day. Godt å se at du enda er deg selv lik Thomas. Og ja, hei.
Jee, serr SirT, har du virkelig kontaktet henne bare for å få henne til å skrive det der?
Siterer khriipy:
Og ja, hei.


What the, I said, what in the woooooorld is going on.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Vi kommer innom når sladderet går vettu, Glorfindel
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Lenge siden jeg har vært i Bergen nå er vel ja 12 år siden nå minst. Men, uansett ja, dessverre selvtilliten kan fort bli borte på et par sekunder. Kjedelige saker det som skjedde der SirThomas.
Siterer khriipy:
Morsomt å se


Siterer Archana:
Vi kommer innom når sladderet går vettu


To særdeles flotte navn å se igjen
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
To særdeles flotte navn å se igjen

Så bra du synes det! Da burde vi vel ærlig talt stikke innom oftere
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • gnyg
  • gnyg
Jeg holder øyekontakt med folk hele tiden. Det er vanlig for meg. Ikke minst er det en del av slik jeg kommuniserer med mennesker. Søker øyekontakt med folk hele tiden på ren automatikk. Noe som garantert føles rart for andre i det jeg stirrer en tilfeldig person inn i øynene på trikken.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Hvis man tenker litt lenger enn sin egen nesetipp, så kan det ofte være f.eks angst eller lav selvtillit som gjør at folk ikke holder eller søker blikkontakt.
Eller det faktum at man ikke ØNSKER kontakt.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!