Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Westworld er en westeren , science fiction thriller og rollegalleriet består av blant annet av :
Evan Rachel Wood som Dolores Abernathy
Thandie Newton som Maeve Millay
James Marsden som Teddy Flood
Jefrrey Wright som Bernard Love
Ed Harris som the man in black
Jimmy Simpson som William
Luke Hemsworth som Ashely Stubbs
Ben Barnes som Logan
Anthony Hopkins som Dr Robert Ford
Shannon Woodwars som Ellsie Hughes
Rodrigo Santoro som Hector Escaton
Tesse Thompson som Charlotte Hale
Sidse Babett Kundsen som Theresa Cullen
Ingrid Bolsø Berdal som Armistice
Med fler

Jeg har nå sett igjennom 10 episoder på litt under to uker hvor de siste 9 er på under 1 ukes tid og dette er en aldeles strålende første sesong som foregår både i en park som selvsagt heter Westworld og det som skjer på utsiden av Westworld. Med roboter og mennesker, Host som roboten kalles i parken kan ikke drepe de som besøker parken, dette går jo tilslutt ganske dårlig, noe som enkelig er selvskreven eller så ville det nok ikke vært mye å se på, men mer en dette kan jeg heller ikke si om handlingen uten å spoile , hva som skjer, og alt det der.

Man føler en haug av forskjellige karakterer med masse forskjellige personligheter og kanskje også agendaer, du vet aldri hvor den strålende Anthony Hopkins sin rolle som Dr Robert Ford er og han gjør rett og slett en strålende presentasjon. Det gjør også Ed Harris som den mystiske the man in black eller den brutale Armsistice (Ingrid Bolsø Berdal). Dette gjelds også flere av rollene som Charlotte Hale (Tessa Thompson) og Theresa Cullen ( Sidse Babett Knudsen) og flere av karakterene. Det er veldig vanskelig å vite hvor man har en del av karakterene i starten og det å plassere de sagte men, sikkert er veldig bra. Og konseptet med serien er også veldig vanskelig å skjønne med engang.

Når det kommer til de andre karakterene så er det så å si ingen jeg likte alle blir spilt mer enn bra nok med mer en nok personlighet eller mystikk.

Serien er en serie som kommer til å få deg til å stille et par spørsmål om det er angående det som vil skjer videre , eller om temaene til serien og tematikken , om hva som blir sagt og fortalt , så holder serien deg med ansikt på skjermen og ikke gir slipp før siste episode er ferdig, med veldig få kjedelige og ubetydelig øyeblikk om noen i det hele tatt.

Alle episoden har noe positivt og bra i seg med bunnsolid pilot som gjør deg nysgjerrig og en meget overaskende siste episode, selv om episode 7 kanskje er min overall favoritt. Dette er en serie med mye god twister. Og om du også er glad i å se filmer to og tre ganger eller serier for å se om du legger merke til nye ting eller de små forvarslene (forshadowing) som skjer fremover i serien, for det er mange av de.

Dette er også en serie med mye bra referanser selv om jeg ikke tok noen av de før etter jeg så de selv om jeg burde klart å ta minst to av de ????

Er også være å skryte av dialogen, for den er også meget solid, med mye gode replikker, det samme gjelder action sekvensene, og det har også noen ganske brutale øyeblikk og noen veldig fine transaksjoner. I tillegg er alle tilbakeblikkene (flashback) og drømme sekvenser også veldig bra.

Musikken i serien er også blant det bedre jeg har vært borti når det kommer til tv serier og filmer, om det er musikken som foregår når du starter serien altså introen, eller om det er musikken som er på de fleste tog seriene, eller paint in the black fra første episode, eller andre melodier som ending sangen, er det fantastisk god musikk.

Dette er rett og slett en av de beste første sesongen jeg har sett og er alt en av min absolutt favoritt serier som gjør at sesong 2 har dermed blitt noe av det jeg absolutt gleder meg mest til i år, at jeg kanskje skulle glede meg mer til en tv serie over et spill, er nesten sykt, med det er jaggu meg kanskje faktisk sånn i år.

Westworld the maze er som sagt en aldeles strålende første sesong hvor du ser de har lagd mye arbeid i det, en serie som stiller deg spørsmål og får deg til å tenke. En serie som holder deg på pinebenken, hvor alle episoder er meget, meget bra.

Dette er anbefalt og tiden på disse episoden går relativt fort. Det er en serie med mye mystikk og det er veldig bra å høre at de alt har planlagt endingen til serien og tar seg over 1 år per sesong og startet alt etter det jeg skjønner på sesong 2 før sesong 1 var avsluttet eller i hvertfall på skriptet.

Overall score er dermed 10/10

Positive - Dialog, skuespillere / karakterer, musikk, handling, og mer

Negativt- Har enkelig ingen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!