Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger
Solmyr Raven
Solmyr Raven
Har holdt meg unna Xbox Store en stund og ikke fulgt med på kommende spill. Bladde rundt innpå Gamereactor i går og så en artikkel jeg ikke hadde forventet meg.

Turok kommer til Xbox One! Er det mulig? Må være tull, men neida, det er fakta. Både Turok - Dinosaur Hunter og Turok 2 - Seeds Of Evil kommer til Xbox førstkommende fredag, 2 Mars. Hver av dem koster 149kr. og det er jammen valuta for penga for de som liker FPS!

Jeg vokste opp med Turok på Nintendo 64 på nittitallet. Jeg hadde Turok - Dinosaur Hunter (Turok 1) og Turok 3 - Shadows Of Obvlivion.
Senere hadde jeg også Turok Evolution på Gamecube og Turok på Xbox 360. Fikk Turok 2 - Seeds Of Evil til Nintendo 64 av min bror for noen få år siden. Jeg har med andre ord vært tilhenger av denne serien fra begynnelsen.
Jeg håper imidlertid at de kaster ut Turok 3 også, og muligens Turok Rage Wars. Har ikke prøvd Rage Wars men foretrekker tre-eren fremfor Turok 2.

Likevel er det Turok 1, Dinosaur Hunter som står øverst for meg. Joda, Turok 3 er kul den også, får delt andreplass med Evolution. Turok på 360 var en flopp i mine øyne. Den ødela litt av seriens image og beholdt kun dinosaurene, hvilket var grunnen til at jeg kunne digge spillet. Men det holdt ikke i lengden.

Nå kommer Turok 1 og 2 i en remaster-utgave til Xbox. Jeg må si Xbox for den har vel allerede eksistert på PC så vidt jeg forstår. Jeg er glad de ikke har finpusset for mye på det. Egentlig er det liten forskjell fra orginalen. Det eneste er at grafikken er sterkere og ikke like grumsete.
Jeg har allerede forhåndsbestilt debutspillet Dinosaur Hunter. Det er det jeg alltid har likt best, og selv om jeg fortsatt har det på Nintendo 64, blir det kult å game det på Xbox.
Det kommer nok en omtale av det ved senere anledning fra min sin side.

Jeg vil anbefale Turok for FPS-tilhengere. Sammen med Goldeneye og noen få titler til var det med på å starte denne spillsjangeren. Og Turok er ikke noe vås, og jeg kan love deg et rikt arsenal med våpen.

Det kuleste er uansett banedesignet og dinosaurene, samt fiendene.

For å være ærlig fullførte jeg aldri Turok Dinosaur Hunter da jeg var barn. (Ja jeg vet jeg ikke var gammel nok heller)...
Fadern fullførte det. Det var kult å se på. Selv greide jeg bare noen få kapitler. Men jeg hadde en kode som ga meg tilgang til alle kapitler, alle våpen, krutt, liv og bosser. Og jeg husker jeg ble dreven på å ta den siste bossen. Det er barndomsminner som ikke forsvinner.
Jeg likte også å bruke en kode slik at blodet ble grønt, samt gi fiender forstørrede hoder. Det var tider det :)
Dessuten må jeg trekke frem musikken i Turok 1. Ja, Turok 3 hadde også tøff musikk, men Turok 1 var eksepsjonell. Går aldri lei soundtracket der.

Denne gang skal jeg forhåpentligvis greie å fullføre spillet selv. Jeg gleder meg til å trampe rundt i The Lost Land igjen.

Flere som husker disse klassikerne eller har et forhold til Turok-serien? Hva er deres favoritt?
Eller...har du ikke prøvd serien før men tenker å teste den ut?

Ha en fin dag videre!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!