Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har som jeg har fortalt tidligere, alltid elsket Turok-serien. Favorittene må nok være Turok Dinosaur Hunter og Turok 3 og til nød også Turok Evolution. Turok på 360 var en fornærmelse! Da uteblir Turok Rage Wars siden jeg aldri har prøvd det. Men Turok Dinossut Hunter topper listen uansett. Hva med Turok 2, da???

Jeg har greid å runde Turok Dinosaur Hunter Remastered på Xbox One nå. For første gang uten koder. Brukte koder da jeg gamet det på Ninrendo 64 en gang i tiden. Det var en heftig spill. Har skrevet anmeldelse av det om det skulle være noen der ute som lurer på om de burde prøve Turok sett fra mitt ståsted. Svaret er naturligvis ja!

Jeg fikk N64-spillet Turok 2 Seeds Of Evil som en julegave fra brodern for ca. 4 år siden. Fikk aldri rundet det. Kanskje også fordi en N64-spake er et makkverk i forhold til dagens komfort. Feil design for et slikt spill. Eller var det bare det at jeg også hadde fått Morrowind GOTY edition samtidig? Eller at det ble noen glass Whiskey for mye den julen?

Nå som Turok 2 er her i remaster-utgave, blir jeg nødt til å gi det en ny sjanse. Så langt lover det godt. Må innrømme at mitt første møte på N64 ble nokså labert. Denne gangen er jeg mer motivert, og etter å ha rundet debutspillet og det faktum at nostalgien for 90-talls spill er på topp, må nok dette bli en fin opplevelse.
Anmeldelse vil komme når jeg har fått finkjemmet hver krik og krok av spillet.

Jeg håper på død og liv at Turok 3 vil komme ut også. Det ville vært døvt av utviklerne å la det utebli på tross av at det ikke ble like godt motatt en gang i tiden. Ja, mulig det bryter litt mer serien og ligner Half Life, men jeg likte det likevel. Sånn sett bryter jo også Turok 2 ganske mye med Turok 1, men man må ikke bli helt stuck i ett spor heller. Det er viktig å gjøre forandringer.
Turok på 360 var likevel en flopp jeg ikke kunne fordøye. Der beholdt de kun dinosaurene. Resten kunne du finne maken til i et hvilket som helst middelmådig FPS-spill. No offence. Turok Evolution brøt også mye mot serien, men glimtet av essensen var der. Også hadde det en rå flerspiller.

Så ikke nok med både 1 og 2, nei skaff 3 og Evolution i en remaster. Rage Wars hadde jeg også gått til annskaffelse av om det ble utgitt på ny. Rett og slett av den grunn at jeg ikke fikk prøvd det på N64-glanstiden.
Turok 360 derimot, blir nok stående urørt på Xbox Store om det kommer på ny. Men så slemme kan de vel ikke være???

Men jeg kan da vel ikke bare være kritisk overfor 360-spillet. Dinosaurene var kule de. Landskapet også. Synd at resten ikke appelerte til min (noe sære) smak.

En annen ting som definerer serien er selvsagt våpnene. De er en blanding av realistiske samt helt crazy fantasivåpen. Få spill har like kult arsenal når det kommer til dette

Hvilket Turok liker dere gamere best?

Måtte også skaffe et nytt Co-op spill å game med dama. Denne gangen ble det IloMilo; et puzzlespill jeg så langt har fått et godt syn på. Anmeldelse av dette vil nok også komme.

Gamer dessuten Conker's Bad Fur Day med henne for tiden. Multiplayer og Total War.
Noen som har noen personlige rekorder her? Vet min er på Total War, Normal, 6 vs. 6. Jeg og brodern fikk 110 points her på 10 minutt for litt siden. Jeg og dama ligger tett under 100.

Vel, det var alt for nå. På tide å glefse i seg middag!

Ha en fin kveld!!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!