Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, dere kan gjette hva dette skal handle om. Joda, Sea Of Thieves. Vi er en snaue dag unna utgivelse. En dag unna Rares pirateventyr. Får bare håpe det blir et eventyr som vil vare.

Det er stort sett dette jeg spekulerer på. Jeg har ikke forhåndsbestillt det og derfor heller ikke prøvd noen Betaer. Noen som har? Hva er deres inntrykk.

Joda, jeg har lest mye om det og sett mange videoer. Det ser vakkert ut, morsomt og alt det der, men jeg er usikker på hvor lang tid man kan bli underholdt av dette.
Som jeg forstår kan man seile på havet, designe skip (ikke i Beta), designe pirat, bekjempe skjeletter, utføre oppdrag om å lete opp skatter og både kjempe og samarbeide med venner og fiender online. Ja, og møte Kraken.
Betaen er sagt å være et snev av spillet. Noen som vet noe mer kronkete mål å gjøre i spillet? Ser for meg at det som jeg har nevnt så langt kan bli litt repeterende i lengden.

Jeg håper på å møte et større og mer variert utvalgt NPC-fiender. Dette er jo en verden med mange ulike potensielle skapninger som kan opptre som fiender. Ta Pirates Of The Caribbean-filmene som utgangspunkt, samt en rekke andre pirat-univers.
Håper de tilbyr en øy eller en måte å bygge seg et hus eller fort for å kunne ssmle ting. Om det så måtte bli på et skip.
Håper også på andre oppdrag enn å bare finne skatter.
Rett og slett ting som kan utfylle spillet mer. Det føles nå som GTAV uten noe spesiell modifikasjoner og varierte oppdrag, ssmt lite NPC-er og mye av det samme. Tror ikke det vil kunne vare i lengden.

Noen som har hørt om andre ting som utviklerne har bekreftet? Vil de oppdatere med nye ting etter hvert som feks. i Minecraft?

Jeg lurer bare av den grunn om jeg burde gå til innkjøp av dette? Ingen av oss vet alt da spillet ikke er i våre hender enda. Jeg vurderer nesten å være en slu jævel å se det an hva andre spillere får ut av det, og hvilke omtaler som kommer.
Hvorfor? Jo, fordi det koster hele 649kr. på Xbox. 600 hadde vært mer enn nok, men neida, sleng på 49kr. til, liksom. Gaming er en relativt dyr hobby. Joda, prisen vil nok synke litt, men hvem har tid til å vente så lenge?
Jeg vil nok se det an og sjekke anmeldelser og andre gameres inntrykk da 649 blir litt høy pris om det blir et rævva spill.


-------------

Jeg er ikke rik. Langt ifra. Kjøper som regel spill når prisen har sunket så lenge det ikke er et spill jeg VIRKELIG må ha. Siste spillet jeg kjøpte ved release var Zelda BOTW. Ja, foruten Turok 1 men det er jo tross alt en lavpriset remake. Nei, min økonomi tilsier at jeg bør kjøpe på salg.
Husker da jeg var yngre. Tilbake til 90-tallet. N64-spill pleide også å ligge på 500-600kr. Men i Xbox 360-generasjonen fikk vi dem lett for ca. 450kr. ved release. Markedet går vel opp og ned.

Tilater meg å se på Xbox Store for øyeblikket. Spill som ikke er på salg nå. Ta GTA V. Uten DLC-er. Det går for 599kr. Dette er vel ikke noe nytt spill? Nei. Jo, du får det relativt billigere på nettet, men burde ikke også Xbox Store variere litt? Ikke bare ved salg. Surviving Mars er av nyere dato. Går for 399kr. Lego City Undercover robber deg for 499kr. Halo Master Chief Edition (4 spill) går for 299kr. Jeg vet det stort sett er remaker.
Hvordan kan de fastsette priser på spill? Noen som vet?
Jeg synes dog at GTA V kunne ligget på toppen 500kr. nå. Med tanke på alt av DLC som man trolig vil kjøpe til. Man kan jo kjøpe pakker også. Selv om man føler man sparer penger, er det dyrt.

Jeg mener Sea Of Thieves ikke er verdig sin pris. 649kr. er tilnærmet grovt ran. South Park Fractured But Whole lå på samme også. Nei, jeg synes de burde la spill (uten DLC) gå ned til 500-lappen. 600 er dyrt. Alt over er perverst. Høres jeg grådig ut? Nye filmer ligger på 179kr. Samme med CD-er for de som fortsatt kjøper de. Man får stort sett mer av et spill enn en film. Om man ikke ser filmen flere ganger på rad, da.
Jeg mener at om man gir ut et spill til 600 spenn, så bør det kunne underholde i en god stund. Man skal ikke føle seg snytt. Og Rare vet at Sea Of Thieves er blitt hypet opp og at folk vil kjøpe det ved release. Er det derfor de setter prisen høyt? For å tjene masse gryn. Føler ikke at vi som gamere blir særlig tatt hensyn til. 500kr. Ok. 649kr. Piss meg i øret! Rottepris!

Noen vil vel si "du er en grådig jævel", "det er ditt valg hva du bruker penga på" og "likt for alle". Jeg vet alt dette, men jeg føler meg ikke grådig ved å si at et spill som vil tilby mikrotransaksjoner er dyrt når de lopper oss gamere for nærmere 700 spenn før vi har begynt å kjøpe på ting i spillet. Og det gjør vi jo. Det vet jo alle. Sorry, men jeg er bare ærlig.

Men hadde det kanskje vært litt mer humant å sette ned prisen på spill som tilbyr kjøp i spillet? Kjøp som gamere mest sannsynlig vil måtte kjøpe? Og spill med DLC-er.

Jeg kjøpte jo selv Fallout 4 nå forleden til 299. (Det har vært ute en stund så prisen er blitt sunket i motsettning til GTA). Jeg kjøpte på mye ekstra content og DLC. Far Harbor DLC-en går for 249kr. I tillegg er det flere DLC-er for over 200kr. til spillet, samt flere små til under hundrelappen. Mange bekker små!
Det fine er at Fallout selges som samlet pakke med alle DLC-er til 600kr. Jeg burde kjøpt den :)

Så, hva synes folk om priser på spill? Hva synes dere om DLC-er til noe høye priser, samt de mer og mer velkjente mikrotransaksjoner? Noen som husker Battlefront II??? (He, he)

-----------------

Jeg har for min del gamet enda mer Fallout 4. Nå viser spillet nærmere 100 timers spilletid. Og joda, jeg ble tøff i trynet og kjøpte på Far Harbor. (Der ser dere, vi gamere kjøper på spillene våre).
Jeg kjøpte Far Harbor til tross for min ynkelige level 22. Nå er jeg på level 30. Jeg har likevel utforsket det meste av kartet, men det er absolutt ingen lekeplass. Gulper er en jævlig fiende. Må innrømme at jeg til og med satte ned vanskelighetsgraden. Enda gikk det til helvete. Det fine med Gulperne er at de faktisk ikke kan svømme i vann. Likevel er de noen tøffe typer.
Spoiler alert!!!!!!!!!!!
I starten av DLC-en må man følge en skrudd snåling ved navn Longfellow til et sted midt på kartet. Jeg måtte drepe allianser, ulver og ghouls. Greit nok, for jeg hadde gode våpen. Så kommer vi til en skarp sving hvor to Gulpere kjemper mot noen Mirelurks. Da skal plutselig Longfellow blande seg inn og angripe! Vi kunne lett sneket oss forbi, men neida. Her skal vi guides godt rundt! Det blir en kamp på liv og død. Mest på død da den ene Gulperen er en legendary. Etter ti forsøk gir jeg opp og løper fra Longfellow. En bakketopp unna er vår destinasjon!!! Longfellow er teit!

Og et godt tips til de av dere som bygger settlements i Fallout 4 og har DLC-en hvor man kan fange villdyr å temme til byen. Jeg fikk temmet en kul Deathclaw. Man må jo ha en slik. Tøft! Deretter ventet jeg lenge for å få en to-hodet hjort i buret. Jeg ble sjeleglad da det var en glowing hjort. Den fikk løpe rundt fritt i byen. Ti minutter senere går jeg for å se hvor mitt nye dyr er. La bildet til bloggen tale for seg selv. Dette var det som møtte meg. Deathclaw og hjort går ikke bra sammen. Særlig ikke for hjorten sin del. Den lå der i flere biter. Huff.

:)

Ja, det var alt for nå, og nå er det jammen blitt 20 Mars. Begynte å skrive dette i går kveld. I dag kommer Sea Of Thieves. Hva bør vi vente oss?
Jeg håper og tror at spillet vil tilby en god underholdning, foruten de moments vi selv skaper online.

Ay ay!


God natt!
  • 0
1. Sea of Thieves er spillet jeg har venter på i 10 år. Spillet er både modig og unikt. Det stoler på at spillerne skal lage sine egne eventyr og moro. I tillegg er spillet ikke en oppfølger eller basert på allerede etablerte konsepter. Spillet er vakkert og morro alene, men kan bli hysterisk morsomt sammen med andre. Hvis du liker spill som ikke holder deg i hånden hele veien igjennom, med langdryge tutorials og banale historier (som minecraft), så er dette spillet noe for deg. Hvor lenge spillet vil være gøy er umulig å vite, og veldig subjektivt, men jeg har det veldig gøy med spillet nå ihvertfall.

2. Pris BURDE ikke være et problem. Kjøp Xbox Game Pass for 60kr (i måneden), eller benytt deg av en 14 dagers prøveperiode, og spill så mye Sea of Thieves du vil til krampa tar deg. Dette fungerer både på Xbox one og i Windows 10 butikken. Jeg er enig i at 600kr er mye for SoT, men når Game Pass er en mulighet så kan man kanskje ikke klage.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Koster 499,- hos et par butikker som f.eks. Elkjøp, men som du sier så synes jeg også at prisen på spill har økt voldsomt. Gamestop overdriver veldig med 649,- på mange nye spill...
  • 0
Har ingen forhåpninger til SoT. Blir eventuelt en stor overraskelse for meg.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!