Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har nå spilt Warframe av og på i et par år nå, jeg har ca 450 timer på det, og det slår alle andre free-to-play spill når det kommer til hvordan de tjener penger (en del moderne AAA spill også).

Full disclosure: Jeg har brukt ca 1000kr på dette spillet, noe jeg synes er rimelig for spilletiden min, men jeg trengte ikke å bruke en eneste krone og jeg følte meg aldri presset til det. Man kan unlocke alle våpen, frames (karakterer/klasser), og alt gameplay uten å bruke platinum (spillets valuta du kan bare kan få med bruken av ekte penger).

Så hva er det man bruker platinum til spør du kanskje? 2 Ting: kosmetiske ting og trading med andre spillere. (Du hørte meg rett, det går an å trade platinum med andre spillere). Den eneste tingen du er NØDT til å bruke penger på er Tennogen skins som er 100% kosmetiske brukerskapte greier. Best av alt. De brukerne som lager disse skinsa får et kutt av hvert salg av itemet sitt. Noe jeg personlig synes er greit.

Men nok om det, Warframe har en stabil økonomi uten for mye inflasjon og deflasjon, ettersom mengden av folk som kjøper platinum er ca på lik linje med de som tar det ut av markedet med å bruke det på cosmetics og våpen/frame slots.

Det er ekstremt enkelt å grinde for verdisaker som folk er villige til å trade en stor mengde platinum på. Så selv hvis du ikke vil/kan bruke penger på spillet, så kan du fortsatt tjene platinum bare ved å spille spillet og trade det du ikke trenger med andre spillere.

Av alle disse grunnene så angrer jeg ikke på å ha brukt 1000kr på det, rett og slett fordi det var valgfritt og jeg vil støtte skaperne av spillet, i tillegg sparte jeg sikkert penger fremfor hvis jeg hadde kjøpt 2 nye AAA spill i stedet. 450 timer spilletid er en del, og jeg tviler ikke et sekund på at det kommer til å bli mer over tid.

Warframe har den mest rettferdige og brukervennlige økonomien jeg noensinne har sett i et spill. Digital Extremes (skaperne av Warframe) kommer ut med nytt, gratis content ofte, legger til nye systemer og items jevnlig, i tillegg til nye oppdrag, det er et konstant utviklende spill, og de spør til og med hva slags cosmetics vi vil ha og til hvilken pris.

Warframe er en ekstremt grindy looter-shooter, så det er ikke for alle, det har en ekstrem learning curve (det tok meg ca 15 timer å komme inn i det og minst 100 før jeg hadde en god forståelse av det.), men dæven heller om det ikke var verdt det.
  • 0
Helt enig med deg! Spillet er kjempebra og free-to-play modellen i spillet er veldig rettferdig. Det eneste jeg ikke liker er warframe slots, men det er kanskje det eneste? Jeg har ikke spilt like mye som deg, og er helt klart fremdeles en n00b, men spillet er kjempekult!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det eneste jeg ikke liker er warframe slots, men det er kanskje det eneste? Jeg har ikke spilt like mye som deg, og er helt klart fremdeles en n00b, men spillet er kjempekult!


Beklager sent svar, men når det kommer til warframe/weapon slots så koster de 20 platinum hver tror jeg? (husker det ikke utenatt fra toppen av hodet mitt). 20 platinum virker ganske ille når du tenker over at 75 platinum (Minimum mengden med platinum du kan kjøpe hvis du KJØPER det (også den verste dealen man kan ta ettersom det å kjøpe det i bulk leder til at du får mer platinum for pengene)) koster 40,85Nok, så det virker ganske pay2win-aktig på overflaten, men når du tenker over at du kan gjøre fissures (noe du er i stand til helt fra starten av spillet) og lett kan tjene hundrevis av platinum på et par timer med å bare trade det du får av å gjøre fissures, så blir det mer som en pay2skip i mine øyne og personlig så ser jeg på det å farme ting og trade dem for platinum som en kjernedel av spillet, ettersom platinum er den standardiserte/universalt aksepterte valutaen spillere bruker for trading med hverandre.

tl:dr Gjør fissures og trade prime parts for platinum (nettsiden "Warframe market" er uuvurdelig for dette). Så kan du fort få råd til så mange slots du vil.

PS: Hvis du trenger hjelp til noe Warframe relatert så er det bare å si i fra, så kan jeg nesten garantert hjelpe deg
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!